Kapitein Maen leidt H5 met eerste punten terug over de Maas

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Na een weekje bezinning over de wedstrijd van afgelopen week, mochten we om half 10 weer verzamelen bij de Pool. Naast het normale gepuzzel met spelers, werd er ook al de hele week gekeken wie ons richting de Ruiver kon brengen. Uiteindelijk werden beide problemen opgelost, Fish en Boks waren afwezig, Tijl nog gebleseerd van volgende week, maar had wel de barre overtocht gemaakt en was het nieuwste lid van ons supporterslegioen. En verder was Eggy afwezig, na zijn promotie tot DaddEi, dus via dit medium nogmaals de felicitaties met de geboorte van Finn!

Door het gemis van deze spelers schoot de gemiddelde leeftijd van H5 nog harder onderuit dan de Britse pond, en met de hulp vanuit H2 spelers Jesper, Jaimie en Guus ging de kwaliteitskoers door het dak. Aangekomen oppe Ruiver blijkt dat we op het belachelijk grote hoofdveld mogen spelen, en ook dat er een piekje aankwam op buienalarm, warming-up 5 minuten uitstellen, wat wel de kans gaf om de opstelling wat om te gooien, en voor Maen om verkozen te worden tot kapitein van het superjacht H5. Bij de normale tactische aandachtspunten werden nog twee dingen toegevoegd, achterin de bal niet rondspelen, want deze kon zomaar blijven liggen in een van de grindgaten die op het hoofdveld waren ontstaan, en de voorhoede moest juist scherp zijn mocht Reuver dit wel proberen.

Begonnen aan de wedstrijd bleek H5 het betere van het spel te hebben, balletje ging goed rond, en vooral via de rechterkant waren we gevaarlijk. Bij Reuver hadden ze blijkbaar voor de wedstrijd niet goed naar het veld gekeken, want zij probeerde een hele helft lang de bal achterin rond te spelen. Door scherpte van Munzir kwam hier de eerste kans uit voort, maar deze ging via de Reuverse doelman naast. Verder wilde Jaimie vandaag even oefenen voor de triatlon, en besloot na 4 minuten even een duikje te nemen op het veld, alles zeikenaat, mooi. H5 blijft kansen krijgen, en goals hangen in de lucht, en het is weer de verdediging van Reuver die denkt rustig te kunnen opbouwen, waarbij er een speler wegglijdt, en H5 met 3 man op de keeper af kan, Munzir werkt af, en 0-1 is een feit. Kansen blijven volgen, en vooral Munzir heeft het vandaag op de heupen, en laat de ene na de andere Reuvers uitglijden. Sam krijgt na een goeie actie van Jaimie nog de opgelegde kans op de 0-2, en schiet de bal goed in, geen speler in de buurt om de bal te blokken, maar het standbeen van Sam wel. Kan gebeuren, Sam had de middag/avond ervoor immers al in de kantine en de Heuf gepiekt.

Waar we zelf de kansen niet afmaken krijgt Reuver er gelukkig geen, achterin staat het goed met kapitein Maen, en Teun Willekeur, die graag een willekeurige naam roept en dan een pijl over 50 meter aflost. Toch wordt er even vergeten dat er nog wat water op het veld ligt, en een terugspeelbal blijft liggen, en wordt binnen gewerkt, 1-1. Voetballend blijft Helden beter, en via goeie aanvallen, en matige vrije trappen, blijven de kansen komen. Bij corners is het al duidelijk dat de keeper van Reuver zijn lengte probeert te compenseren met wat simpel commentaar, en blijft de bal hangen, Jaimie schiet de bal in de hoek, en via een flipperkast situatie slaat uiteindelijk de keeper zelf de bal in de goal, 1-2. Bijna einde van de 1e helft, en Jesper geeft de spits van Reuver nog even het advies om naar Leurs te gaan. Blijkbaar vindt deze man de opticien niet zo’n leuke plek, want ziedend kwam hij op Jesper afgestormd. Scheidsie fluit voor rust, en we glibberen richting het kleedlokaal.

Tweede helft verdergegaan waar we waren gebleven, snel de 1-3 maken, niks weggeven, en geen advies meer geven naar welke opticien de spelers van Reuver moeten gaan, dan kwam het wel goed. Reuver weet vanaf de aftrap een kans te krijgen, en had verder een back ingebracht die wel kon opbouwen, dus kwam wat beter in het spel. We moesten nu zelf proberen op te bouwen vanuit de 16 die al aardig was omgeploegd, en het spel moest even stil komen te liggen omdat Gé wat zand in de ogen had gekregen. Dit blijkt wel goed te zijn tegen staar, maar daar hebben alleen mensen op leeftijd last van, en dat is onze keeper natuurlijk niet! Wedstrijd glibbert een beetje door, enige ervaring met wadlopen was een bonus vandaag, en Helden krijgt weer een corner. Deze wordt door de keeper omhoog gebokst, en zodra deze weer omlaag komt, kan Jules in alle vrijheid de bal intikken, 1-3. Jules had nog de belofte om bij een goal een koprol te maken, om te kunnen concurreren met Boks, maar had deze goal beter kunnen bewaren voor een droger veld, 6 voor de moeite.

Reuver gaat achterin 1-op-1 spelen, maar wordt niet echt gevaarlijk, Helden krijgt nog wel enkele kansjes, maar ballen worden net naast geschoten of komen net niet aan, en de tegengoal voorkomen lijkt makkelijker dan er zelf eentje bijmaken. Reuver wordt er ook steeds minder aardig op, en de spits zit vooral nog met de vervelende opmerking van Jesper in de maag, deze man kon zelf nog boos worden om een goeiemorgen, want niks was goed en iedereen zou na de wedstrijd de zijne zijn. Keepertje leek dezelfde brandnetel thee gehad te hebben voor de wedstrijd, type mensen die al roepen dat de hele wereld tegen ze is als ze voor een rood stoplicht staan. Achja, de wedstrijd eindigt uiteindelijk met Sam die Jules nog aanspoort om na een sprint van 16 naar 16 direct te gaan counteren nadat de bal is veroverd. Gelukkig ziet de scheids dat dit toch wel wat te veel gevraagd is en fluit af. Na de wedstrijd terug via het veer/Roermond, en kreeg Teun Willekeur, die 90 minuten maakte, nog kramp bij het eten van een broodje kroket. Kan gebeuren, nu weer een weekje herstellen om volgende week om 11:00 aan te treden tegen Door Eendracht Sterk Swalmen 2. Tot dan!