“Volgende weak beater”

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Met het nodige regelwerk van meester hosselaar Sjers stonden er zondagochtend weer 14 spelers in de kantine. Met 3 man op hetzelfde vriendenweekend was de hulp van Jesse, Jur en een halve Sam meer dan welkom. Warming-up op t trainingsveld, lachen veur de foto, was ook de laatste keer dat iedereen bij H5 lachte vandaag, en naar veld 2.

De wedstrijd begon lekker in het zonnetje, met een slordiger Kessel in de eerste paar minuten. Nadat er door de verdediging weer eens kolderiek over een balletje werd getrapt, kon Tijl op de keeper af, maar deze wist de bal te keren. 10 minuten later leverde de verdediging van Kessel het volgende cadeau af, weer was de gelukkige Tijl, maar met zijn gekneusde enkel was hij minder blij, einde wedstrijd. Er vormde zich een slakkenspoor van rechtsachter naar linksvoor, en Jesse kwam er voor Tijl in.

Na deze wissel was Helden zoekend, voetballend werd er weinig op de mat gelegd, aannames gingen vaak verkeerd. En Kessel kwam vaker richting onze 16, in vrij rap tempo volgde dan ook 4.5 kansen, waarvan er 3 een doelpunt werden. De ene keer een van richting veranderd schot uit een doorgeschoten voorzet, andere keer half ingrijpen, het slordige spel zagen we ook bij deze doelpunten terug. Verder dan een bal op de paal kwam H5 niet. De weinig energievolle verslaggever dacht nog tijdens de wedstrijd dat dit soort voetbal geen samenvatting verdiende, zou zonde zijn van de serverruimte die de voetbalclub beschikbaar heeft. Maar uiteindelijk toch maar in de pen gekropen, dus deze is voor jullie! Na wat gegreek voor en tijdens de rust, en de nodige Dextro en bananen weer het veld op, meer coaching in de passing en een tandje erbij. Kessel was misschien iets beter, maar goals waren vooral door fouten in het eigen spel gekomen.

Helaas ging het deze week, net zoals vorige week, weer fout binnen 3 minuten. Vrije trap op rand van de 16 werd netjes binnengeschoten, als Robin net wat langer haar had gehad had de bal niet gezeten. Hierna gebeuren een aantal dingen waarvan de volgorde misschien niet klopt, maar Helden krijgt wat kansen, 22 man zagen een overtreding op Munzir, behalve de scheids, deze voelde zich niet te groot voor dit soort wedstrijden en paste zich makkelijk op het niveau aan en worden 2 kansen van Kessel omgezet in 2 doelpunten. Staat het toch ineens 6-0. H5 blijft voetballen, komt nog een aantal keer aan de goal, en 1x wordt er een zaag in de 16 ingezet die wel paste bij het niveau. 22 man op het veld dachten weer aan een penalty, en gelukkig was de 23e deze keer ook overtuigd. Eggy achter de bal, en hij test even de kwaliteit van de netten, 6-1.

Laatste 15 minuten schiet Kessel nog een bal op de lat, en krijgt Maen “in Kessel bekend als vetklomp, maar voor ons zijn gewicht in goud waard” Maessen zijn kans aangezien hij alleen tegen Kessel kan scoren, zo luidt de profetie. Verder voelde sommige de kramp al opkomen, dus was iedereen wel toe aan het laatste fluitsignaal. Verloren, maar had met wat meer scherpte niet hoeven te betekenen dat we nu al een-na-laatste staan in de competitie. Daarom volgende week ook al meteen de degradatiekraker, tegen rode lantaarndrager Reuver. Nu is er niks mis met de kleur rood, maar we waren niet van plan om te degraderen dit jaar. Daarom volgende week om 10:30 er tegenaan op het, waarschijnlijk, belachelijke grote hoofdveld oppe Ruiver. Tot dan!