“K2 zoekt (K3) Kwaliteit”

Koningslust 2 (zon)

Tijl Janssen (schot)
... (schot)
Tim Peeters (intikker)
Tim Peeters (schot)

4 december 2022 10:00

F.M. Peeters

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

“K2 zoekt K3 Kwaliteit”

Vandaag mocht H5 aantreden tegen het 2e elftal van Keuteleut. Sjers had zoals elke week een uitgebreid verlanglijstje in zijn schoen gedaan, en was blijkbaar erg braaf geweest dit jaar. Vanuit H4 deden Pinda, Timo en Mikey mee, en vanuit H3 kwam Ruben ons uithelpen. Dit bleek nodig, want tijdens het bekijken van de opstelling bleek al dat er een naam geschrapt kon worden van het formulier. Voor de wedstrijd nog de tactische analyse van Timo, die had opgemerkt dat wij alleen maar verliezen van ploegen onderin. Dit gaf genoeg vertrouwen voor deze wedstrijd tegen de rode lantaarndrager.

Echter blijk snel hoe K2 op deze positie is terecht gekomen, het strijdplan is lange ballen geven op de rechtsbuiten, wat zou kunnen werken, waren het niet dat deze er steeds wordt uit gerend door Sam, van beide spelers een knappe prestatie. H5 was beter, maar kansen wilde er niet in, Tijl kon net niet bij een goeie bal van Ruben en gaf de paal even een Village People 360-kick. En Munzir wist een voorzet van Jules op 2 meter van het doel richting de Baarloseweg te schieten. K2 bleef maar lange ballen geven, dit tot vreugde van Tijl, aangezien de laatste man het allemaal goed bedoelde, maar de meeste ballen toch 5 meter buiten het veld terecht komen. Uiteindelijk is het dan Tijl die van een meter of 22,5 besluit uit te halen, en een streep richting de bovenhoek volgt, 1-0, woepwoep. Robin gaf hierna nog een voorzet richting de vlagger van Koningslust, en de staf van Koningslust vond het maar koud. Zij beklaagde zich over de dug-out op veld 4, of eigenlijk het gebrek hieraan. De beredenering dat dit was om hangjeugd te voorkomen werd niet begrepen, wat ook wel logisch is als je in je dorp niet bekend bent met het begrip jeugd.

Kansen blijven gemist worden door H5, het meest dichtbij is Ruben nog, maar zijn actie eindigt op de paal. Na een inworp krijgt Jules de bal, en hij gaat maar eens rennen. Dit eindigt in de 16, waarna de bal in de verre hoek geschoten kan worden, 2-0. Vanuit de kant volgt de vraag waar deze snelheid vanaf komt, wat volgens notulist Eggy kwam doordat de vrouw een weekend weg was. Hierna kwam ene Hans K., wilde graag anoniem blijven, nog wel met de opmerking dat hij dan vaak had moeten scoren in zijn leven. Tijd voor de rust, waarin alles behalve voetbal wordt besproken. Er wordt gewisseld, waaronder Pinda, hij mist het fotoverslag bij H5 en deze posterboy wilde hier graag verandering in brengen. De verslaggever moest gaan, aangezien hij rond 11:15 werd opgehaald, toch? Aangezien er geen aanmeldingen via de mail waren gekomen, hierbij een verslag van de 2e helft op basis van de notulen door Eggy, waarvoor dank!

H5 gaat verder waar het was gebleven, maar heeft wat hulp nodig van de Sinterklaas gedachte die leeft bij K2, wanneer zij 10 minuten in de 2e helft Ruben in staat stellen te scoren. Hierna beslits Eggy toch om het vandaag even te proberen, valt 3 minuten in, maakt zijn wekelijkse blunder, en gaat hierna weer geblesseerd naar de kant, en zo staat het 3-1. Een ander scenario, waarin het een wereldgoal was, of een intikker, zou best kunnen maar de notulist was hier volgens mij te druk met foto’s maken met de posterboy. Hierna blijkt dat de 120kg spits van K2 geen fan is van antiek, en besluit de breekbaarheid van Gé te testen, een klein barstje volgt, dus wisselen. Gelukkig stonden er de 2e helft 3 keepers opgesteld bij H5, en mochten onze backs Mikey en Sam, via een potje pispotten beslissen wie ging keepen. Dit was Sam. Hierna krijgt Maen nog een panna om de oren, en deelt Fish, in plaats van de advertentie van zijn huis, een zaag uit.

De eerste kans om de score verder uit te bouwen wordt na een goeie voorzet van Tijl op een aantal meter van het doel gemist door Timo, dit tot grote vreugde van Pinda op de bank. Timo had zijn dochter nog gevraagd of hij vandaag zou gaan scoren, waarop het antwoord een volmondige ja was. Gelukkig voor hem krijgt Maen het hierna op zijn heupen, en dolt als revanche voor zijn panna even 4 man van de geel-zwarten, waarna hij de bal op Timo geeft. Die prikt deze in het netje, en zo kwam alles nog goed. Na een individuele actie weet Timo de bal ook nog stijf in de winkelhaak te schieten voor de 5-1, wat toch wel lekker is als de tegenstander eerder in de wedstrijd zegt dat het wel te zien is als je even niet meer hebt gevoetbald. Scheids fluit af, Sam houdt de 0, Gé niet, en in het kleedlokaal blijkt dat Sinterklaas niet alleen aanwezig was op het veld, dit tot grote vreugde van alles en iedereen. Er was ook nog aan de pony van het elftal gedacht, maar Teun was er helaas vandaag niet bij om zijn wortel op te eten. De Sint was wel nog vergeten om ons wasknijpers te geven, zodat we die deze volgende week op de neus kunnen doen als we tegen die stinkgreune moeten, gadverdamme!

Hasta Luego,

De Marionet van Sjers

Ps. Na hulpkreten in andere verslagen bij deze een ongevraagde tip, filmpjes kunnen niet worden toegevoegd, gifjes wel. Helaas betekent dit wel dat mogelijke zangkwaliteiten verloren gaan.