Helden 4 against Meijel 2 of 3

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag de pot tegen RKMSV oftewel Meijel. Het gedeelte van Peel en Maas wat ook wel bekend staat als het olifantenkerkhof uit de Lion King. Op de vrijdagavond wordt verslaggever enthousiast geappt door enkele spelers van Meijel 2 met de vraag of ik zondag moet voetballen; we kunnen onze borst dus spreekwoordelijk nat maken daar we in de beker al van Meijel 3 verloren. Oja…MVP (Most Valuable Pinda) appte ook nog met de captain met de volgende vraag: “Hoeveel muizen kunnen in een baarmoeder?” Antwoord: Geen…er ligt een poes voor…okeeeeee. Ja dit is heus waar echt gebeurd.

Zelf deden we ook een duit in het zakje met het aantrekken van zateStruip, Toni en Klomp. Gelukkig was het de week van de scheidsrechter, die na de wedstrijd nog even een Oscar binnensleepte voor “schwalbe des jahres”, maar daar later meer over. Onze scheids genoot zichtbaar van zijn gebakje en het eerste gedeelte van de omkoping was gelukt. Iedereen verder netjes op tijd en de polo aan….of toch niet? Shampoo appte namelijk dat de polo’s klaar waren en dat deze konden worden opgehaald. Resultaat; Geen van de newbees had zijn polootje aan. CommissieDon onderleiding van Remkes Stikstofbeleid is nog aan het nadenken over een gepaste straf…Mikey werd in ieder geval disciplinair gestraft voor afgelopen zondag toen Fleurtje heel ziek was maar toch de energie vond om eens lekker te gaan uiteten en zodoende werd hij uitgeleend aan Helden 6.

Silky had vandaag de teugels in handen daar floptrainer verstek liet gaan (of was hij stiekem toch op het veld te vinden?). Een verrassing in de opstelling; loopwonder Andy mocht vandaag de lijnen op het middenveld uitzetten; top idee, erg dankbaar voor. De eerste helft was voetballend best aardig te noemen; beide ploegen maakte er een open en faire pot van met een voor kelderklasse begrippen prima tempo. Zowel wij blauwhemden als Méééél kregen voldoende kansen om de score te openen. Peute had zijn klompen nog aan en de bal had zo maar binnen 18 seconden in het netje kunnen liggen. Gelukkig zette mini Andy de turbo aan en met gevaar voor eigen ribben gooide hij zich voor de bal. Na een klein half uur weet Meijel via een goede combinatie door de as van onze verdediging, en dom balverlies voorafgaande aan deze situatie, de score te openen. Zo blijkt maar eens te meer: “Voetbal is een spel van fouten, wie de minste fouten maakt wint”. In het vervolg van de wedstrijd botsts het spel op en neer maar bleek de eindpass aan onzer zijde vaak niet scherp genoeg; Andy krijgt nog een niet te missen kopkans maar zijn ietwat groter gezicht dan gemiddeld weet de bal slechts te schampen. Tunke legt nog n keer aan voor een vrije trap; gelukkig wonen er in Mééél moedige mensen want deze kanonspegel had je ook zomaar je kinderbijslag kunnen kosten. De thee wordt opgezocht;

In de rust wil Slaopie er in; om even te checken hoe lang hij het vol kan houden…Alsof we het leger des heils zien? Silky en Floptrainer zitten niet op 1 lijn…na wat gescheld waar vorige week in het verslag een gele kaart voor werd gegeven besloot Silky zijn compaan te overrulen en zodoene stond Slaopie aan de aftrap van de 2e helft. Verder een prima theetje;

De tweede helft is nog geen 8 minuten bezig of Slaopie moet alweer het strijdtoneel verlaten…Dat moet er eentje van TempoTeam zijn geweest. Verslaper Frankie B; die ineens weer de gelederen van H4 komt versterken, wordt vakkundig ingebracht door Drs. Silky. Zoals Henkie Thijssen terecht zei: “In de twidde helft is dr mier gewisseld dan gevoetbald”…en daar had Henkie wel ’n punt natuurlijk. Overigens trok scheidsie er 8 minuten bij wegens al dit gewissel en duurde de tweede helft volgens de heren van meijel daarom net iets te lang. Al hadden we 2x 90 minuten gevoetbald vandaag dan nog had Helden 4 vandaag niet gescoord ben ik bang. Toch trekt Meijel weer de slidingbroek aan en met een aantal lompe acties worden Klomp en Andy uit de wedstrijd gehaald maar zelfs in deze 20 minuten met 10 tegen 11 weten we te weinig af te dwingen. Sterker nog; het is Meijel dat de beste kansen krijgt. Tunke blijkt tegenwoordig in de verdediging te staan en laat de bal vakkundig achter lopen en de grootste kans in wording wordt zo te niet gedaan. Helaas zat er in de tweede helft te weinig vernuft in om iets af te dwingen en blijkt dat ene doelpuntje uit de eerste helft voldoende te zijn voor 0 punten vandaag. Na het laatste fluitsignaal kom Melanie of Melvin nog even verhaal halen bij de scheids; wat er precies gebeurd is weet niemand maar van een scheidsrechter, hoe slecht deze ook moge zijn in ieders ogen op dit niveau, blijf je af. De ooggetuige spreken wel van een "schwalbe" ...Een rode prent is uiteindelijk het resultaat en waarschijnlijk een fikse schorsing.

De 3e helft laat ik vandaag aan mij voorbij gaan voor een of andere fotoshoot en etentje met Familie van Vuuren. Getuige de foto’s belanden onze mannen ineens in Kepel….schijnbaar waren daar nog wel punten te halen. Volgende week een baaldag daar H4 het strijdtoneel van de Bout onveilig gaat maken. We zien jullie daarom graag terug op 23 oktober om 09:30 in Grashoek. Lekker man.