“Helden 4 voor ALTIJD!!”

SV Helenaveen Griendtsveen 1 (zon)

14 mei 2023 12:15

R.T.P. van Vuuren

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Enigszins beduusd zit ik op deze maandagochtend voor mijn laptop. Wat glazig staar ik voor mij uit, ook mede door de hoge mate van alcholgebruik, en besef ik, samen met mijn mede stoppers Geert “Graad” Metsemakers, Bas “Kots” van Hees, Tim “T-mo” Peeters, Ralf “Sanchez” Suntjens, Roy “Noize” Nijsen en Paul “Moijer” Heijnen, dat onze voetbalcarrières er nu toch echt definitief op zitten. Dat betekent ook dat dit stukje proza gaat verdwijnen; al zal H4 vast wel een opvolger gevonden krijgen; of de verslagen daarmee een inhoudelijker tintje krijgen betwijfel ik. Ruim 27 jaar/seizoenen heb ik het blauw en wit van vvHelden mogen vertegenwoordigen en geef ik toe; het afscheid doet ergens toch ook wel een beetje pijn. Van Sjakie en Anja tot Ger Verstegen en van Romald Peeters tot Johny Taihuttu, wie kent ze niet? Ik draag vvHelden voor altijd een warm hart toe; een voetbalclub waar je vrienden heb gemaakt, kampioenschappen hebt gevierd, degradaties hebt meegemaakt en n lekker gerstenatje hebt gedronken en vele uren vrijwilligerswerk heb verricht.

Wij willen van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken die heeft bijgedragen aan dit “succes”. Niet alleen vanwege het waardige afscheid van gisteren maar ook de “Helden” van weleer die het mogelijk maakte dat vvHelden, vvHelden kon zijn. Helden werd voor ons namelijk meer dan een voetbalclub, mes que un club, vvHelden zit in ons hart, die blauwe kenmerkende kleur waar we meer bier hebben gedronken dan doelpunten gemaakt, de club waar je in de 3e helft nog voor 1,70 een pilske kunt vatten en waar iedereen kan lachen om maar vooral met elkaar; die club is ons ontzettend dierbaar. Zoals Eric Contona ooit zei: “Van vrouw kun je wisselen maar niet van je favoriete voetbalclub!! Ik wil de volgende generaties dan ook vragen: “Let een beetje op elkaar en vvHelden!”.

Als laatste wil ik jullie, mijn vaste lezers bedanken voor het steevast F4’en van de vvHelden website op de maandag omdat jullie weer uitkeken naar 10 minuten leesplezier. Jarenlang, eerst bij het 3e en de laatste 4 seizoenen bij het 4e mocht ik, vaak tot gegniffel aan toe, de licht ironische verslagen schrijven. Vaak prikkelend, net op of een beetje over het randje maar altijd ter vermaak en nooit beledigend bedoelt en hoop ik dat ik zo af en toe een glimlach op uw gezicht kon toveren. Uit de grond van ons hart: “Bedankt en we zullen het NOOIT NOOIT vergeten” maar dit is toch echt de ALLER, ALLER, ALLERLAATSTE! Auf wedersehen, tot ziens, Au revoir en ’n dikke kus aan jullie alle! Helden 4 voor altijd, voor altijd Helden 4….

Uw rondbuikige reporter; Frank “Andy” van Vuuren!

Note: een verzameling van mijn wedstrijdverslagen zijn tegen betaling van 10 euro, die helemaal ten goede komen aan de voetbalopleiding van Mats van Vuuren, want als die net zo veel talent heeft als zijn vader dan komt er weinig van terecht ben ik bang, op te vragen via [email protected]