Oost west, thuis best

Slobeendweg 6
5725BJ
HEUSDEN GEM ASTEN

Ja dames en heren, u ziet het goed. Er stond wederom een uitwedstrijd op het affiche voor de mannen van Helden 4. Als uw verslaggever van dienst goed heeft geteld is dat de 6de uitwedstrijd op rij. Daar waar het record van aantal uitwedstrijden op rij gevestigd werd, werd aan de andere kant helaas de ongeslagen reeks van 124 dagen, 16 uur en 12 minuten beeindigd.

De weergoden waren ons afgelopen week gunstig gezind dus konden we weer eens lekker de wei in, dat zou anders sowieso gebeuren want ondanks de bevolking van 14 man en 3 geiten krijgt zelfs een kleine club als Heusden het voor elkaar om plastic korrels en sprieten aan te leggen, iets wat we in Helden ook wel willen zien. Graag wel op het trainingsveld, want de voetballende kwaliteiten van Helden 4 komen nog steeds het beste tot hun recht op een ouderwets knollenveld.

De staat van die knollenvelden in Helden was dermate slecht dat we vorige week helaas niet konden spelen. Net de week dat onze equipe in de Zoefiebode stond, dus voor de mensen die ons gemist hebben, neem contact op met het plaatselijke zoekertje of struin Marktplaats af en misschien kunt u  deze collectors edition van de Zoefie nog bemachtigen. Ikzelf heb er twee bewaard dus tel uit mijn winst over een aantal jaar.

Zoals gezegd speelden we dus in het pittoreske Heusden tegen de plaatselijke FC. Ook wel bekend als ODOL, eh ONDO. Helaas was flopleider Sil niet aanwezig dus blijft het gissen waar deze afkorting voor staat. Gelukkig konden we zelf wel de weg vinden, zij het met enige vertraging bij onze musketiers Don, Totti en mascotte Melle. B had wat goed te maken dus hij was met zijn meisje naar Valkenburg, al beweren kwade tongen dat B allang weer thuis was. Hij zal dus net als onze aluminiumvreter Sunt nog op bed hebben gelegen.

Het prinselijk Trio zat op de biechtstoel en niet voor het eerst moesten wij een beroep doen op andere seniorenteams en de jeugd, bedankt voor het uithelpen heren. De eerste wedstrijd van het seizoen was ook tegen ONDO en met een 2-5 nederlaag liep die niet zo goed af, overigens een heel wat beter resultaat dan de wedstrijd tegen ONDO van vorig seizoen want toen stonden de iets minder dikke/dikke adjudant en Totti in de goal en liep de teller toch snel op richting de 6 goals. Gelukkig kreeg Mikey vandaag vrij van Fleur en was ook hij van de partij.

Toptrainert/Fitboy/Il Fenomeno heeft afgelopen winter natuurlijk niet stilgezeten en heeft zijn tactisch brein overuren laten maken. Uit de hoge hoed kwam een 4-5-1 opstelling en het devies was behouden spelen en op de counter proberen te prikken. Ondanks enkele kleine uitbraken van ONDO lukte dit wonderwel goed en helaas werd onze 0-1 afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. De 2de helft ging dit strijdplan onverminderd voor en Boks, Tijl en Muisenberg kwamen tot enkele speldenprikjes maar miste helaas de scherpte voor de goal. Sloapie nam het advies om niet terug te kappen iets te letterlijk en meende dat we aan het lijndribbelen waren. Daar waar wij verzuimde de score te openen werd bij de rood-gele een konijn uit de hoge hoed getoverd, in de thuiswedstrijd legde deze makker er al 2 prachtig in en dit kunstje herhaalde hij nogmaals door de bal richting de kruising te krullen, de bal was binnen het bereik van Mini Andy maar helaas stond Mikey in de goal dus plofte de bal in de bovenhoek. Het schijnt dat wij een ex-speler van Fortuna Sittard en VVV-Venlo in de gelederen hebben die deze traptechniek nog beter beheerst maar die geeft tegenwoordig helaas de voorkeur aan Helden 5.

Afijn, een gelijkspel was misschien te veel van het goede geweest maar de werklust en geniale tactische ingrepen van de trainer laten een mens toch hopen. Tel hierbij op dat Good Old Noise de 90 minuten heeft volgemaakt dan is de optelsom (niet het gemiddelde Joop) toch snel gemaakt en komt die 8ste plek er aan.

Over de 3de helft kan ik u helaas niet bijpraten daar wij Respesiej (is det good dialekt?) hadden van de Brookhaze. Onze Rondbuikige Reporter heeft wel wat mooie foto’s voor u verzameld, dus geniet ervan zou ik zeggen!

Groetjes,

De Vrome Verslaggever