"Geraspte kaas blijkt geperste kaas te zijn"

RKMSV 3 (zon)

5 maart 2023 11:30

P.H.G. Vos

Sportpark De Starte
Heufkesweg 29
5768RR
MEIJEL

Voor de 3e keer dit seizoen mogen we tegen ons favoriete dorp uit Peel & Maas. Men had nog lang het idee in Meijel dat het kampioenschap lonkte maar ook die ijdele hoop verdween als sneeuw voor de zon. Bij aankomst bleek dat we dit keer niet het hoofdveld mochten omploegen; deze was gereserveerd voor de Meijelse Durskes; scheelde in ieder geval weer een meter of 25 sprinten per keer. Veld 4 was namelijk net wat kleiner uitgevallen.

Voordat we overgaan naar het altijd inhoudelijke voetbaltechnische hoogstaande verslag; feliciteren wij allereerst Timon a.k.a. zwaailamp met zijn nieuwe baan bij de Jumbo. (Zie foto). Timon al het hele seizoen geblesseerd kan niet rennen maar met zijn handjes gaatjes opvullen moet geen enkel probleem vormen voor deze doorgewinterde vulmachine. Over werk gesproken; Toptrainer zoekt in de periode van 1 tot en met 19 mei pure vaklui die wat metingen aan snoep willen doen; betreft een functie in de avond en/of nachtelijke uurtjes. Paar metingen per dienst en de rest kun je netflixen of p*rnhub kijken. Onkostenvergoeding: 15,50 kei harde euro’s plus toeslagenpercentage. Locatie: Weert. Bij interesse; Neem contact op met [email protected]; dan maken we er een mooie detacheringscontrustie van. P.s. Onze Directeur Feest Tottie had direct interesse, dus waarschijnlijk zit je samen met hem naar een machine te staren. Over onze directeur feest gesproken; die zat, zoals een echte directeur feest betaampt, tot half 11 (smorgens) nog in zijn eigen kroeg thuis en miste dus 90 minuten kijkplezier in Meijel.

Dan over naar de selectie van vandaag; Vomeerder Max ging een weekendje neuriën met Annika. Annika had hierop haar mooiste pakje aangetrokken; graag verwijs ik naar het fotoverslag voor deze spetterende outfit. Verder waren T-mo, die afgelopen zaterdag ook een grote afwezige bleek te zijn toen hij de fluit moest hanteren bij de jeugd, afwezig. Oplossing: Aankomende zaterdag om 10:00 uur een ontbijtje bij Nena en Mandy. In de wandelgangen heb ik vernomen dat Mandy onze pikante serveerster is; Daarnaast waren Mini Andy (Uitgeleend aan H6, daar balen we nog van…) en Woke Joop afwezig ivm werk. Gelukkig ware Bob (die eigenlijk Lars bleek te heten) en Giel van de B1 en A1 zo attent om ons uit te helpen. Heren, waarvoor onze dank! Hopelijk heeft moeders niet gebeld naar de club voor de kleine versnapering die we jullie hebben aangeboden na de wedstrijd. Shampoo was inmiddels hersteld van zijn longontsteking, benieuwd of hij nog aan het feyenoordstringetje heeft gesnuffeld….Ook wilde Toptrainer graag een condoleance register openen voor de kapper van Silky Smooth. Die bleek al ver voor de vastelaovend te zijn gestorven.

Dan over naar de wedstrijd; De eerste helft was niet slecht van H4 alleen maar bier. Meijel was echter kwalitatief net iets beter en zeker op het middenveld stonden een tweetal “aardige” voetballers. Note: Voor de kelderklasse dan he; Echte wonderkids waren het natuurlijk ook niet. Maar goed; dit maakte vandaag wel het verschil tussen de witte krijtlijnen. Helden kreeg wel enkele kansjes, waarvan Delano de dikste kreeg maar hij kwam net een pinda teentje te kort om de bal langs het meijelse keepertje te wippen. Inmiddels stonden wel al met 1-0 achter; Slaopie leidt voorin balverlies, Noize wil de bal wegschieten maar komt ongelukkig uit en maait half over de bal waarna Meijel via een aantal geheel vrijstaande mensen gemakkelijk mag combineren en de 1-0 achter Mikey weten te schieten. Voor rust weet Meijel ook nog de 2-0 te maken. Sjade…Nog voor rust wordt Slaopie vervangen door topspits Bob a.ka. Lars. Tactische aanwijzing: Meer rennen, en meer de bal afspelen. De rust volgt.

In de rust worden er weer enkele tactische wijzigingen doorgevoerd; Andy en Giel worden vakkundig ingebracht. Basje geeft aan nog voor 15 minuten lucht te hebben en de thee wordt genuttigd.

In de tweede helft besluiten we iets hoger druk te zetten zodat de lange bal gehanteerd moet worden door Meijel en onze Roddelraaij kan zorgen dat elke peil weer terug kan worden gekopt waar die vanaf kwam. In principe werkt dit strijdplan; echter ontbeert het Helden aan kwaliteit om de aansluitingstreffer te maken. En scoren is ook een kwaliteit an sich…Verder dan een paar speldenprikjes komen we niet vandaag. Het wordt nog 3-0 in de 80e minuut maar die goal is vooral voor de statistieken. De prima leidsman uit Meeeeel fluit voor het einde van de wedstrijd na 93 minuten en we kunnen weer gezellig douchen.

Tottie is nog steeds niet boven jan; dus onze directeur feest moet helaas verstek laten gaan in de 3e helft bij onze wannabee sponsor Café de Pool. Er wordt gulzig een gerstenatje gedronken. Gezamenlijke conclusie: Snel door naar het einde van de competitie! Mocht u nog niet hebben doorgegeven aan dhr Silky Smooth wat u volgend seizoen gaat doen; geef dit dan z.s.m. door.

Gegroet, Uw rondbuikige reporter