Shag & Kiës in de rust!

WEERT

FC ODA 4 - Helden 7
23-10-2022, 11.30

Buenos dias Chicas & Chicos! Na een weekendje vrij voor de mannen van Helden 7, mochten we gister aantreden voor het vervolg van de beker tegen ODA, een onbekende tegenstander voor de mannen in het blauw. De helft van het team zat vorige week met de pootjes omhoog in Mallorca! De foto's van dit weekendje zijn deze week te vinden in de fotogallery extravaganza! Met een frisse portie tegenzin moesten we om 10.15 verzamelen bij de Pool, waar Danny niet te vinden was, dit had waarschijnlijk te maken met het spaarkasuitje dat de avond ervoor was georganiseerd. We moesten het deze week weer zonder de mannen van PSV doen, die de moeite hadden genomen om 6 uur naar het hoge noorden te reizen, om daar even in de reet genomen te worden zonder vaseline. Ook trainer Rop en vlagger Snorbert waren er deze week niet. Voor de rest hadden we een volle selectie en gingen we richting Weert. Na de verhalen van Loek over zijn nachtmerries over een niet verder te noemen café in Peel en Maas, en de pretroute van Thijs langs alle petattevelden van Peters, kwamen we dan eindelijk aan op het achterstallige complex van ODA. Het was tevens ook de verjaardag van trainer Tinus! Nog 364 dagen totdat we hem een Os mogen noemen, nog prefisiat! Ook mag nog even benoemd worden dan Brocante Creem vader is geworden! Goed nieuws, want zo blijft dat uber lillike trainingspak nog jaren in de familie.

Na een nonchalante warming up onder het genot van de hits van Sjers, was het dan tijd voor een potje voetbal. De scheids (die tevens ook Barman en chefkok in de kantine bleek te zijn) rookte nog even snel een sigaretje voordat hij de wedstrijd liet beginnen. Deze week hadden we voor het eerst Daddy-to-be Sjeng in de goal! We begonnen we wedstrijd zoals alle andere potten die we wonnen goed, namelijk met een vroege tegengoal. Dit keer schoot de aanvoerder van ODA de bal vanaf de 16 netjes in de goal, 1-0. Of Sjeng deze bal had kunnen hebben, is nog niet beslist. De druk stond er goed op na 8 minuten, maar normaliter werkt dat alleen maar in ons voordeel. Dit leek ook te gaan gebeuren, toen wonderduo Boney en Luuk Wagner samen richting de goal ploeterde en de 1-1 maakte in de 13e minuut, een goede assist van Boney en een PANNA goal van Wagner, hoppa. Het was gister weer eens ouderwets hotsy knotsy mierenvoetbal, zoals ze dat langs de kant zeggen. Zelfs capitano Roestige Remco nam het initiatief om een aanval op te zetten, die zelfs nog best gevaarlijk bleek te zijn. Buiten nog een 1 op 1 kans van Boney die hij over trapte, werden er weinig kansen gecreeërd door beide teams. In de 36ste minuut kwam ODA dan ook voor de 2de keer bij de goal, en maakte na een strijd met Ramona toch nog de 2-1, altijd zuur net voor de rust. Dit werd ook de stand waar we mee het kleedlokaal in gingen.

Na het gesprek over Shag en Kiës in het kleedlokaal gingen we toch maar eens aanstalte maken om nog een helft te ballen. ODA had voor deze belangrijke wedstrijd hulp van bovenaf gezocht, en hadden de lokale pastoor gestrikt om een potje mee te doen. Zij kwamen na de wijn en de hosti ook weer naar buiten. De 2de helft begon gelijk bagger toen de speler van ODA vanaf een metertje of 30 op goal schoot, en Sjeng deze ook nog eens doorliet, 3-1 verdomme. Wel mag gezegd worden dat ODA misschien 3 kansen heeft gehad in de hele wedstrijd, en dat Helden buiten het slechte spel nog steeds meer kansen en balbezit had. Na de 3-1 vond kater Frans het wel prima en heeft 90 minuten netjes op het bankje gezeten. Tot de laatste 5 minuten gebeurde er eigenlijk vrij weinig, Helden kwam in de 85ste minuut nog op 3-2 door Daddy Creem, die ook een bijpassende celebration had bedacht, maar verder was dit dan ook ons Beker avontuur. Natuurlijk wilde we deze wedstrijd ook niet winnen, want dan moesten we op een doordeweekse avond gaan voetballen, kuch kuch...

Na een welverdiende lunch bij een lokale saladebar, was het dan weer tijd om de lappen op te gaan, dit keer bij Sjers zijn Hozy Cozy. De RR heeft de eerste uurtjes moeten missen door een deadline (wie verzint dat ook op een zondag?!), maar was precies op tijd voor het optreden van Thei & Joop & Luuk. De Romige Reporter die tevens ook de manager van Luuk Wagner was geworden, had namelijk geregeld dat Luuk een aantal nummers mocht zingen met de heren. De voetjes gingen van de vloer en iedereen ging uit hun plaat door dit geweldige optreden. Toen Remko en Harm hun drinkdoel van 24 glazen puur geluk hadden gehaald, was het tijd om nog even te gaan dineren bij de vrienden van de Tram, helaas mochten we het niet daar opeten, wat voor ons voelde als een messteek in de rug. Shampoo viel zelfs van het bankje toen hij dit hoorde (dit had echt niks alcohol te maken!!). Achja, geniet nog van de fotoreeks van deze week, en hopelijk zien we jullie volgende week tegen de hekkensluiter Belfeldia 3 om 11.30 in Helden!

- De Romige Reporter