GUARDIOLA, GROTE OGEN EN GIN VIANDELLEN

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Gojjendaagsjottel idderein. Tijdens deze prachtige week is het dan eindelijk gebeurd. Helden 8 heeft de wedstrijd door laten gaan! Niet alleen dat, het ging ditmaal zelfs om een inhaalwedstrijd! Wauw heren, goeie bal. Helaas hadden we ook deze week weer een boel afwezigen en blessaboys, dus om deze prestatie door te kunnen laten gaan moesten we wat versterking regelen. Roobin, Munzir en Peutinho bedankt! Verder wil ik Dami feliciteren met het bewijs dat hij raak kan schieten! James ‘Sjoere’ Koledoye wordt net zo’n vedette als zijn vader en peetoom, deze reporter voelt het aan zijn water.

Door naar de orde van de dag. MVC is een bekende van vorig seizoen en speelt nog mee voor het kampioenschap. Daardoor kwam gelegenheidssupporter Bob Sr. vóór het eerste fluitsignaal al aan met de opmerking dat hij bij de 0-5 wel weer naar huis ging. Interim bondscoach Sjoere heeft flink zitten zweten achter de coulissen en een opstelling bedacht waar MVC 6 U tegen zou moeten zeggen. Het was zijn ‘Make Helje 8 Great Again’ opstelling, zei hij. Het is daarom dat hij zichzelf dan ook de titel Sjoere Guardiola gegeven heeft. Wat is het plan: de speler van H3 mag op back gaan draven en de zaag mag door naar het middenveld, Len mocht alleen maar ballen diep op Munzir geven en Ali moest alleen maar blijven lopen, bal of geen bal. De souplesse waarmee hij dit plan uit zijn mouw schudde is ongeëvenaard. Toen Sjoere deze opstelling voor de wedstrijd introduceerde leek het wel alsof iedereen aan de pillen zat, zo’n grote ogen kregen ze. ‘De mos us get proberen’, aldus Sjoere tijdens zijn interview na de eerste helft. Verder gaf Kuffie aan het begin van de wedstrijd aan dat hij toch op de bank wilde beginnen, dit tot ‘blijdschap’ van Stijn. Om solidair te blijven tegen Feyenoord heeft second-captain Gino dan ook gewoon onze prachtige Fryslân Oanfierdersband gedragen.
Maar ff serieus, MVC toonde de eerste helft wat het te bieden had. De ca. 55-jaar oude nummer 10 wist het gehele Heldense middenveld eruit te lopen, wat ertoe leidde dat de wedstrijd goed spannend begon. MVC mist een aantal kansen, Helden weet de bal een aantal keer bij spitta Munzir te krijgen, tot de centrale verdediger van Bree per ongeluk een voorzet knetterhard in de kruising jast. Doelpunt van zijn leven, meine gute. Deze reporter meende vonkjes van deze bal af te zien spatten. Maarja, 1 zwaluw maakt nog g1 zomer. De wedstrijd was nog niet gespeeld, aldus de aanvoerder van de Rood-Witten. Helden vocht door. Dit resulteerde in een kansenregen voor Ali. Helaas liggen Ali’s talenten niet bij de balcontacten en schoot hij tot driemaal toe ongeveer 15 km mis. Kan gebeuren jongen, volgende is voor jou! Toch dacht iedereen dat we nog wel eens met 1-1 mochten gaan hydrateren. Vlak voor rust knipperde de verdediging een keertje met de ogen en stond het echter ineens 0-3. Waar de uitpartij geen seconde stil kon blijven, was er geen communicatie tussen de heren in het blauw. Door een miscommunicatie tussen Niels en ik meen Gino valt er een slordige 2-0 in het net, die op de voet gevolgd wordt door een 3-0. Dit was een klein groot foutje van onze Eugene dat netjes (zijnet haha!) werd afgestraft, niks tegen te doen. Zo zochten we de thee dus maar op.

In de rust is de Make Helje 8 Great Again tactiek toch maar uit het raam gegooid en mocht Bob weer terug naar good-old linksback en mocht de Red Bull voluit gaan rennen op de rode lap waar nummer 10 op stond (al kreeg deze speler na rust random nummer 8).
De tweede helft betrad H8 het veld weer met de frisse tegenzin. Frisse tegenzin, maar wel strijdkracht. Helden bleef enige tijd staande. Sterker nog, na hard werk en een fan-tas-tische aanval kregen we dan ook een uitermate verdiende penalty mee ;) 1-3 Pedro! Extase bij het team en langs de lijn. Bob Sr. ondervond nu dan ook dat het geen 0-5 zou worden en hij daadwerkelijk 90 minuten moest blijven. De aanvoerder van Maasbree werd gek en heeft daarna dan ook 2000 geroepen dat het spelletje nog lang niet gespeeld was. Hiervan werd Gilla dan weer gek langs de lijn. Hij had zijn mitella al afgedaan om de nodige klappen uit te delen, maar was toch te bang om geblesseerd uit te vallen. Het zal verder niemand ontgaan zijn dat de eindstand 1-4 was. Dat betekent dat er dus nog een onhoudbare bal voorbij keeper Niels gevlogen is… deze werd echter met fortuinlijke klasse van de lijn geplukt door Gino met wat de boeken ingaat als zijn beste sliding ooit. Helaas mocht dat niet baten, want 5 minuten later kregen de grensrechter, de blauwe achterhoede en de scheidsrechter een creatief meningsverschil over de definitie van buitenspel. Met andere woorden: Eugene Gino en Stijn stonden met z’n drieën een hand in de lucht te houden in plaats van de bal terug te veroveren terwijl deze speler niet buitenspel stond. Ja, daar ga je.

Wat begon als een prima dag, eindigde ook als een prima dag voor de heren van H8. De Pool was wederom extreem onveilig (ondanks dat er buiten ons niemand was), Sjoere heeft na een week wachten eindelijk zijn geliefde vlampanini hervonden (2x zelfs), Gilla is niet met de ambulance opgehaald en Pangpang heeft weer een jaaromzet gedraaid. Holly genoot weer intens toen hij de bestellijst van bijzondere frikandellen en Tunkes klauwen mocht opstellen. Helaas voor kapitein Kaak, klopte de bestelling niet. Onze Boen is met bestellen namelijk zijn eigen snacks vergeten door te geven. En kwaad dat ‘ie was. Wat een meme. Hij is dus teruggegaan en tegen de tijd dat hij zijn viandellen kon verorberen had de rest zijn satésaus al opgegeten. Eigen schuld, dikke bult.

Volgende week stond Kepèl op het menu, maar na alweer een mooi doelpunt deze week krijgen de heren toch weer een weekje prestatieverlof.
Je hoort van mij.

- De roterende reporter