Helden MO20 maakt Sparta nummer 14 kampioen!

ST Volharding/Sambeek MO20-1

vv Helden MO20-1

2e klasse (2e fase) 03

10 december 2022 15:00

K. Hardstaffe

Sportpark Den Urling
den Urling 30
5836AT
SAMBEEK

Goedemiddag allen,

Uw Rustieke Reporter heeft de weg naar de pen weer gevonden en is weer van start gegaan met het schrijven van zijn wekelijkse verslag. Althans, wekelijks was de bedoeling maar daar is in de meiden competitie natuurlijk geen peil op te trekken. Nadat er in Helden een eerste pen gevallen was bij een verslaggever, zijn ze bij de senioren weer op volle sterkte qua verslagen. Nou zou de Rustieke ook graag zoveel onzin op het papier zetten, echter is hij bang dat dit door de meiden niet op prijs wordt gesteld als het nachtleven wordt besproken op de site.

Op naar de wedstrijd. En wat voor een wedstrijd, de kampioenswedstrijd. Niet van ons, maar van de tegenstander. Zij dachten tegen de nummer voorlaatst wel even kampioen te worden en waren voor de wedstrijd al foto’s en filmpjes aan het maken. De muziek klonk al over de bevroren velden van het mooie Sambeek. Dit was al de voorspelling van het trainerstrio en zo klonken er bemoedigende woorden in het kleedlokaal. WANT IK LAAT VERDOMME HELEMAAL NIEMAND KAMPIOEN WORDEN TEGEN ONS! BEGREPEN? Voor het eerst dit seizoen werd de keel geschraapt in de speech. Want wat is er nou meer motivatie dan spelen tegen zo’n team? Niks dus. Trainer zat nog hoog in emotie door de mislukte penaltyserie op vrijdag en het enorme debacle dat Martijn en Tommie er in het groene dorp van maakte. Deze emotie werd verwerkt in de speech en met pijn. In het hart werd de wedstrijd nog even gebruikt in de speech. Want wij tolereren geen Argentijns gedrag vandaag.

Over tot de orde van de dag:

• Winst Volharding = Volharding Kampioen
  • Gelijkspel of Winst Helden = Sparta nummer 14 Kampioen

Toen we eenmaal het veld of zeg maar beter de wei hadden betreden kwamen we erachter dat dit nog veel triester was dan onze velden. Het liep ten eerste ontzettend bol dus elke bal langs de lijn werd een bal over de lijn. En er zaten kraters in die mensen hiervoor alleen op de maan aantroffen. Zo voelde ook de vlagger van dienst dat zijn enkels niet gemaakt waren voor de velden van Sambeek. We begonnen fel want de McCann (link naar Paul McCann, hoop dat uw hem Cannt) Engels/Nederlandse pratende scheidsrechter had aangekondigd veel door te laten spelen. Zoals verwacht was Volharding de beter voetballende partij en in de eerste helft komen we dan ook een paar keer heel goed weg. Maar het idee dat voor de wedstrijd was uitgelegd wordt perfect uitgevoerd waardoor Rinske op snelheid haar tegenstander passeert, beter gezegd: het licht uit de ogen loopt. 0-1, kassa. Na 2x knipperen staat het alleen alweer 1-1 en kunnen we weer opnieuw beginnen.  Dit snappen de meiden echter goed en een identieke aanval wordt opgebouwd, Rinske maakt hem deze keer alleen niet zelf maar Captain Tess mag de trekker overhalen. 1-2, kassa. Rust.

In de kleedkamer wordt nogmaals herhaald wat voor de wedstrijd wordt gezegd. We moeten blijven vechten als team en er alles aan doen dat de supporters die in grote getalen (lees: 10, geen idee hoe dit mogelijk is bij een kampioenswedstrijd) zijn gekomen weer kunnen afdruipen.

In de tweede helft wordt het spreekwoordelijke busje geparkeerd. Waar we beginnen met een busje wordt dit een steeds grotere bus. Chauffeur Imke houdt ons samen met paal en lat op de been en zorgt dat er niks doorkomt. Waar de meer dan zenuwachtige trainer eerst Imke weg zet als keeper die er niks van kan, hier later toch maar op terug komt en er niet zo goed tegen kan dat de bal er maar niet in wil. Noemenswaardig is de vraag die onze vlagger (lees: onze eigen coach/verslaggever die zich heeft opgeofferd omdat de dames niks hebben gehosseld in het groene dorp) krijgt. “Even eerlijk eh, is dit wel jouw eigen team. Of zijn deze spelers van dames 1.” Trots reageert vlagger met: “Je zou willen dat ze van een ander team waren eh. Maar helaas zijn het alleen maar eigen.” Met een big smile pakt hij zijn taken weer op en schreeuwt zijn team naar de overwinning. Want ja deze komt er. Tiktok en filmpjes voor niks. Met een 6-3-1 opstelling pakken we ze en kunnen we op naar de tweede (of derde, geen idee hoe het tegenwoordig heet) seizoenshelft.

In de gloedje nieuwe kantine van Sambeek zien we nog even hoe dat Marokko het Portugal van Ronaldo op sopt en zo kan Jennate met een dubbele overwinning naar huis. YALLAAHHHHH!

Ajuu en de mazzel,

Uw Rustieke Reporter