Wat zoej un vaat beer bie de Zoes kosten????

FCV-Venlo 7 (zon)

26 februari 2023 12:00

S.C. Hoogeveen

Sportpark Arenborg
Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

FCV Venlo 7 - VV Helden 7
26-02-2023, 12.00

Bonjour trouwe lezers en lezerinnen, zoals jullie aan de stand kunnen zien moet ik jullie slecht nieuws brengen. Na 3 goede potten tegen Baarlo, Kessel en Remunj, moesten we vandaag toch weer in lange tijd het onderspit delven. Hoe deze blamage tot stand is gekomen krijgt u zo te horen, maar eerst wat meer informatie over de voorbeschouwing. Het was prima weer buiten op zondag 26 februari in Helden, de Romige Reporter was optijd zijn holletje uitgekropen om verslag te gaan doen van de pot FCV tegen Dörp, een wedstrijd die vorige seizoenshelft niet heeft kunnen doorgaan, daarom spelen we over 2 weken weer tegen de Venlonaren. Aankomend bij de Pool waren de meeste spelers fit en vit, er was niet heel veel spannends te doen in ons pietoreske dorpje, dat betekende dus dat iedereen fris op het veld kon staan. Onze vaste vlagger Snorbert (menig mens kent hem alleen met een blauw oog, of als hij achter de draaitafels staat) was gister jarig! Nog prefisiat! Ook hebben we deze week een primeur! Oud Helden 6 vedette Sunt is weer back in business na een half jaar op Cuba, Aruba of Curacao te hebben gewoond (niemand wist waar precies). Volgens bronnen heeft hij daar gewerkt, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over, mede ook omdat hij ons tegenwoordig aanspreekt met: Ha Werkers. Volgens sommige was Sunny Sunt in de beste conditie van zijn leven, dat betekende veel goeds voor de wedstrijd. Met 14 spelers, 3 geblesseerde en 5 staff members gingen we richting 't Ven. In de auto hoorde we ook het nieuws dat Gerrit oom is geworden! Proficiat, ik hoorde dat de familie er erg blij mee was! Onze carnavalier Sjeng die ook net vader is geworden, moest vandaag mee als blessure, omdat hij iets te fanatiek had liggen dansen op de straotzittingen.

Normaliter zijn de aantekeningen in mijn (Adex, Extrusion Die Technology) boekje verdeeld over ongeveer 50% voetbalgerelateerde zaken en 50% sjeale kwats. Met de wedstrijd die wij gister op het veld hebben gezet, is de ratio veranderd naar 90% sjeale kwats en 10% voetbal. Daarom nog een Tip van de Trainer! In de buurt van Vlodrop, of net over de grens, ligt een lekker tentje: Die Junge Hanchen, voor al u halve en hele haantjes. Willen jullie nu elke week een tip van de trainer? stuur dan ja naar 1200-400. Ook nog even een mededeling vanuit de selectie aan de kantine, hij mag wat langer open tegenwoordig, want hij sluit te vroeg, alvast bedankt. Ook is in de warming up in mijn oren gefluisterd wat een vat bier bij de Zoes kost met carnaval. Ik hoop niet dat er mensen lezen met paniekaanvallen want dit kan als schokkend worden ervaren. voor 210 penningen moet men (door verschillende anonieme bronnen bevestigd) 729 zuurverdiende knaken afrekenen. Waar hebben we het dan in gods naam over mensen? Meer dan 3,40 per penning. Daarom de vraag vanuit Helden 7 of wij een keer een vaat gesponsord kunnen krijgen om te proeven of dat het geld echt waard is, we horen graag van jullie!

Nu eindelijk de wedstrijd, we liepen het veld op en het viel meteen op dat alle spelers kinderen van Beeks hadden kunnen zijn. De gemiddelde leeftijd in dat team was rond de 20 gok ik. Ook speelde een BN'er mee bij FCV, namelijk een van de zangers van goldband. In de fotogallery zal ik even een foto plaatsen van de desbetreffende spits. SunnySunt mocht direct in de basis beginnen om zijn skills uit Cuba te laten zien. De eerste 10 minuten waren dan ook helemaal voor de mannen in het blauw, er werd lekker getikt en er kwamen direct kansen. Alleen de kansen afmaken blijkt toch moeilijker dan gedacht. Het voetbal werd in de loop van de eerste helft wel wat minder, maar alsnog had Helden de overhand en kreeg Venlo eigenlijk geen kans. Totdat een speler van FCV in de 23ste minuut kogelvrij op onze helft stond en de bal in zijn voeten kreeg, waardoor hij de bal alleen nog maar in hoefde te schieten, 1-0, verdomme. Een onterechte goal in een helft waarin Venlo niks te makken had. Het voetbal van onze mannen werd ook steeds slordiger, en het werd al helemaal erg toen SunnySunt na 25 minuten het veld moest verlaten door een blessure, daar ging zijn rentree. Na nog wat gewazel op de bank over onder andere: PvdP,  vasteloavend, de optochten en de avonturen bij Genk besloot de officiele knvb scheids (not) toch maar af te fluiten. Ondertussen was Creem ook gewisseld, want zoals hij zelf zei: Geit niks good vandaag. Een uitspraak die de wedstrijd van gister mooi tekende.

De 2de helft was nog saaier dan de eerste, want nu waren beide partijen aan het voetballen als een stelletje zandzakken. De hoogtepunten van de 2de helft waren dan ook dat Wagner een trap op zijn hand kreeg, en dat Ramona de zanger van Goldband even netjes naar de grond werkte, waarna de zanger even een toontje lager ging zingen (haha snapje). Langs de zijlijn was het net wat spannender, want daar sprongen de verhalen van de hak op de tak. Wat begon bij de vriendin van een van de spelers, ging over naar het masturberen van azielzoekers bij winkels in de stad. Black Mamba Beeks blijft ons verassen. De wedstrijd eindigde dan ook in 1-0, in een pot waarbij beide ploegen niet hun beste dag hadden, en Helden eigenlijk gewoon had moeten winnen.

Na nog even geluncht te hebben zijn de meeste spelers optijd naar huis gegaan (of naar PSV), waaronder ook de RR, die het verlies van die dag op de bank huilend heeft doorgebracht. Maar niet getreurd, alles kan nog en volgende week mogen we aantreden tegen de hekkensluiter Irene, hopelijk kunnen we daar wel wat beters van maken. Tot volgende week!

- De Romige Reporter