“Inderdaad, weg met det ei”

H.B.S.V. 2 (zon)

... (intikker)
Tijl Janssen (intikker)
Assist: Sjors Bouten
... (afstandschot)

15 januari 2023 11:00

P.J.U. Geraads

Sportpark Schansheide te Venlo
Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Deze ochtend was heel H5 om half 9 in afwachting van het verlossende appje. Waar alle voetbalverenigingen ervoor hadden gekozen de grasmat niet begin januari naar de filistijnen te helpen , besloten de rayonhoofden van Hout-Blerick dat er toch wel gevoetbald kon worden. Met verbazing en tegenzin dan toch maar alles braaf inpakken, of alles voor het eerst in 1.5 maand weer uit de tas halen, en op naar de Pool. Hier bleek dat er één iemand was die niet had ingezet op een afgekeurd veld, en dit was Sjers. De enige man waarbij de telefoonrekening hoger is dan de gasrekening had weer niet stil gezeten, en met Sjors (H3), Dabberaij, Andy (beide H4) en Peute Jr. (H6) kunnen er weer 4 nieuwe namen aan de hulpspelers lijst toegevoegd worden. Om klokslag 10 uur dropen de laatste mensen binnen, en reden we allemaal “veilig” weg richting HBSV.

Aangekomen bleek dat de thuisploeg er ook zin in had, te zien aan het krat bier voor het kleedlokaal en de welkomstwoorden: “Shit ze zien der”. In het kleedlokaal even bijkletsen, zonder muziekbox, wel met Boks en naar het veld. Wedstrijd begint, H5 nog niet scherp, en binnen 1 minuut staat het 1-0. Een lage voorzet kan vogelvrij ingetikt worden bij de 2e paal. Blijkbaar was het goede voornemen van H5 om elke wedstrijd als een natte krant te beginnen, waren we hiervoor nou echt ons bed uitgekomen? Hierna begon het wel steeds meer ergens op te lijken, maar waar normaal de lange bal werkt voor H5 was dit vandaag geen optie met de wind. Behalve rond de rechtsback positie, waar de wind wel vanuit de grond leek te komen bij de meeste inspeelpasses. Dit werd zo gevaarlijk voor de omgeving dat Andy hier geen bal meer naartoe durfde te spelen, een wijs besluit.

Na wat kleine kansjes uit corners en via afstandsschoten heeft H5 een foutje achterin bij HBSV nodig om echt gevaarlijk te worden. Sjors krijgt hierdoor de kans op de gelijkmaker, deze wordt nog geblokt, maar Tijl is attent op de rebound. Hierna schiet Eggy bij een corner de bal net over de lat, en gaat de rappe rechtsvoor (je leert vanzelf snel rennen op zo’n lelijke schoenen, trappen ontwijken enzo) op Gé af. 1-op-1 werd de grootste kans van de 1e helft naast geschoten. Een prima counter van H5 wordt nog door de scheids afgefloten voor de rust.

Hierin volgde weinig tactische instructies. Voetballend ging het redelijk, maar HBSV kreeg de betere kansen. Tijd om naar buiten te gaan, en de 1e minuut van de 2e helft was er weer genoeg te zien, maar niet op voetballend gebied. De laatste man van HBSV is net ingevallen en gaat nog voor het eerste fluitsignaal over zijn nek, en mag weer terug naar het bankje. Hier mag hij alvast de plek warmhouden voor de linksvoor uit Grashoek. Als Fish de bal verspeelt kan deze om Gé heen, en op 5 meter van de goal de bal er rustig inprikken. De fietstocht over de Lorbaan, en alles wat hier achter ligt, richting Hout-Blerick zat nog aardig in de benen, want de bal werd een ruime 0.5m langs de goal geplaatst. Ineens werd ook duidelijk waarom HBSV had besloten de wedstrijd door te laten gaan, buiten dat het veld prima was, wil je dit soort entertainment niemand onthouden.

HBSV komt alsnog op voorsprong, de andere aanvaller van HBSV laat zien hoe je een bal tussen de paal schiet, en doet dit op een erg nette manier. H5 krijgt wat kansjes, maar de keeper heeft het moeilijkste met de wind. HBSV weet nog te scoren, maar Wilbert zijn vlag is niet weggewaaid en deze gaat de lucht in voor buitenspel. Uiteindelijk mag de laatste man van HBSV een 2e poging wagen, en wordt hij er weer ingebracht. Dit resulteert in de slotfase naast veel vrije trappen tegen ook nog tot twee kansen voor H5. Een afstandsschot van Andy eindigt op de lat, en een schot van Munzir wordt nog door de keeper tegengehouden. Verder kwam HBSV nog met een tactiek “weg met het ei” en hier zou H5 nog veel van kunnen leren. De scheids fluit op een iets tactischer moment af, en H5 waait terug richting het kleedlokaal. Hier was nog steeds geen muziekbox, wel een Boks, die foutloos speelde vandaag, ondanks zijn blessure, hulde hiervoor! Verder werd er nog over de avonturen gedurende de winterstop verteld, en het verhaal van familie, wortels en shemales is mij toch nog wel de hele zondag bij gebleven, dank hiervoor! Dat de volgende zondag weer zo legendarisch mag worden, wanneer Maen het tegen zijn favoriete greek mag opnemen, en het hele team tegen die stinkgreune, GADVERDAMME!