Rumoerig weekje wordt negatief afgesloten

Panningen 3 (zon)

Remco Litjens (schot)
Joey Bodde (stift)
Joey Bodde (intikker)
Remco Litjens (schot)

26 februari 2023 10:00

P.J.E. Zelen

Sportpark Panningen-Noord
Wilhelminastraat 11
5981XW
PANNINGEN

Deze week stond in het teken van het voortbestaan van Helden 5. Blessures, spelerstekort en andere vervelende zaken zorgde ervoor dat de staf van Helden 5 samen met de club op het punt stond om halverwege het seizoen de stekker eruit te trekken. Door nog eens goed met elkaar om tafel te gaan zitten is dit gelukkig in ieder geval uitgesteld. En voor julllie lezers misschien het belangrijkste: Er werd gevoetbald tegen Kepel 3.

De wedstrijd tegen Panningen was op voorhand al een lastige. Gezien de spelers die daar in de voorhoede staan deden enkele het al dun in de broek. Daarnaast was het veld nog aardig bevroren en konden we ook niet al te veel van onze dungezaaide bank uitgaan. Hier zaten namelijk louter spelers die een ‘diciplinaire straf’ uitzaten. Met Kaka van de veteranen, Jesse van de A en Ruben van Helden 3 begonnen we aan de wedstrijd (nogmaals bedankt voor het uithelpen)

De openingsminuten waren voor Kepel. Het leek erop dat we alleen maar aan counteren toe zouden komen, maar na enkele minuten namen we het initiatief over. Via de zijkanten kwamen we geregeld voor het doel, maar het duurde tot minuut 30 voordat de eerste echte kans zich aandeed. Tijl was het die met een boogballetje Boks alleen voor de keeper zette. Die verslikte zich in de grasmat en ipv de bal in het doel voorbij de uitgekomend doelman te lepelen, rolde de bal enkele centimers aan de verkeerde kant van de paal. Tijl zelf kon de doelman ook nog testen. Maar via de handschoen en met behulp van de paal wederom geen treffer. Gé had het tot op dit moment vooral koud en weinig te doen. Maar daar kwam helaas verandering in. Nadat het ons niet lukte een vrijetrap goed te verwerken schoof de aanvoerder van Kepel een afgeslagen bal geplaatst in de lange hoek en keken we tegen een achterstand aan. Het leek helemaal mis te gaan toen er wederom een bal binnenviel maar hier hielp de buitenspelval ons en werd deze treffer afgekeurd. Ook met de buitenspelers kregen we het lastiger en lastiger want het was Sam die aan de noodrem moest trekken en met een 0-1 achterstand ook een mannnetje minder op het veld zochten we de kleedkamers op. Scheeld dat we dat dit keer maar 10 minuten hoefden te doen ipv 90 (zie verslag Blerick).

Tweede helft was het zaak om onze rug te rechten en onze kansen af te maken. Het veld begon te ontdooien, maar het was nog steeds lastig om op te voetballen, erg hobbelig en glad. Panningen had het middenveld in de tweede helft helemaal onder controle, waardoor het eigenlijk eenrichtingsverkeer werd. Al snel viel het tweede doelpunt. Wat een echte “Beauty” was. Niets aan te doen vanuit onze kant. Prachtige assist (Niet te hard roepen, anders gaat Leisink nog verder naast zijn schoenen lopen), even prachtig aangenomen en afgerond. Nog geen minuut later waren we niet wakker genog en wederom was het de buitenspeler die dit keer van dichtbij binnen kon prikken. Wedstrijd gespeeld. Panningen liet de teugels wat vieren, maar in de problemen kwamen ze niet. Ze hielpen nog wel mee om Boks een doelpuntje mee te laten pikken, maar buitenspel en een aanname met de edele delen deden ook deze kansen de das om. Ook individuele acties van Tijl en Ruben werden voor dat het echt gevaarlijk afgestopt. Het slotstuk was voor de aanvoerder van de Groenen. Die een moegestreden Heldense middelveld nog een keer de bal af wist te snoepen en nogmaals via de binnenkant van de paal zijn tweede van de ochtend aantekende.

Hard gevochten, geen geluk tegen een tegenstander die niet voor niks meer dan het dubbele aantal punten heeft. Maar de grootste overwinning is misschien wel eerder deze week al behaald. Anders hadden we niet meer op de grasmat gestaan. Volgende week zijn er weer kansen. Dan mogen we naar Swalmen om DES Swalmen 2 uit te dagen. Ja, inderdaad dat lees je goed: Helden VIJF speelt tegen Swalmen TWEE.