Glenn nieuwe penaltynemer Ajax, Gé de nieuwe Cillessen

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Na de off-day van vorige week vandaag de kans op eerherstel voor het “team met de minste spelers” H5. Nogmaals bedankt voor deze lofzang in de Zoefie, mocht u dit hebben gemist, sla dan een keer niet de column van Pulke over. Afijn, na een wedstrijd waarin foutjes sterker werden afgestraft door het thuisteam, en het feit dat H5 blijkbaar niet gelijk kan spelen dit seizoen, werd er met 3-2 gewonnen. Zoals Sam al opmerkte had alle andere seniorenteam ons voorbeeld gevolgd vandaag, en werden alle wedstrijden deze zondag met 3-2 gewonnen.

Dit weekend kwamen maar 2 andere Heldense teams in actie, en dus waren er weer voldoende mensen bereid om de blessures binnen H5 op te vangen....... Iwan en Kris, bedankt! Verder mocht Maen vandaag weer voetballen met Glenn zijn schoenen, mocht u in de loop van de week nog ergens een mooi paar voetbalschoenen maat 44/45 zien staan, Maen is geïnteresseerd. Wedstrijd begint met Sam die voor Nico streakt, en op de bank wordt kennis gemaakt met de nieuwste aanwinst in huize Boks, Frenkie. Deze viervoeter was vooral de hele wedstrijd bezig om te ontsnappen, of dit kwam door het schouwspel op het hoofdveld of het gewazel van Eggy op de bank blijft de vraag.

De eerste grote kans is voor Reuver. Na een lange bal over de rechterkant, weet de spits de bal vrijstaand bij de 2e paal langs te schieten. Komen we in de 11e minuut al goed weg. In Reuver was verder El Niño al voorbij gewaaid, want de aanvoerder had nog een thermoshirt aan. Aan Heldense zijde was de persoonlijke thermostaat wel goed afgesteld, en er volgen wat kleine kansjes. Bij een corner wordt uiteindelijk geprobeerd om Kris zijn shirt uit te trekken, en scheidsrechter is hier scherp op, dus penalty. Glenn krijgt de kans om voor de 3e wedstrijd op rij te scoren, twijfelt nog even bij de aanloop door instructies vooraf, maar schiet de bal uiteindelijk binnen. 3e penalty op rij raak, Glenn is volgens bronnen al de DM’s van Mislintat al binnen geglibberd. In de hierop volgende periode weinig kansen aan beide kanten, Marwan kwam zijn oude team ook nog aanmoedigen, en Robin blijkt voldoende snelheid te hebben, maar op voorzetten moet nog getraind worden. Omdat er zo weinig gebeurt gaat de bank maar met de Reuverse vlagger praten, en na alle ongein wordt gevraagd of hij niet liever bij H5 wilt komen voetballen. Blijkt de beste man al lang in Helden te wonen, sterker nog, bij Sjers achter, je verzint het niet. Nadat Sjers hier wel erg enthousiast van werd voelde hij zich wel bezwaard zijn huisnummer vrij te geven.

Na 35 minuten lijken we met 1-0 te gaan rusten. Maar als er lichtelijk druk wordt gezet op de keeper besluit hij de bal maar aan Munzir te geven. Deze schiet de bal vanaf 30 meter op mooie wijze in een leeg doel, en nu blijkt dat H5 i.p.v. cadeautjes weggeven ook goed is in deze uitpakken. Zeker als na een lange bal, en wat geknommel achterin Kris de bal afpakt, en Munzir in alle vrijheid naar de keeper kan, 3-0. Reuver lijkt direct van de aftrap terug te willen komen, en als een lange bal blijft hangen, en teveel mensen hun mannetje laten lopen, staat het scorebord binnen 2 minuten al op 3-1, wat ook direct de ruststand betekent.

In de rust vooral de instructies om duidelijker te coachen, en zo door blijven gaan. Met Iwan in de spits en Eggy op rechtsback werd geprobeerd de wedstrijd over de streep te trekken. Dit lukt in de eerste 15 minuten aardig, maar dan volgt na een corner de onnodige 3-2 uit de kluts. Als hierna niet goed wordt doorgedekt vanuit het middenveld, valt ook bijna de 3-3, en heeft Maen weer een nieuwe uitbrander erbij voor de statistieken. Hierna schiet Tijl nog de bal in het zijnet, en Teun een vrije trap richting de kleedlokalen. De nummer 10 van Reuver had zich hiervoor al hardop afgevraagd of Teun niet beter kon gaan rugbyen, maar hij moest eens weten.

Dan volgt er met nog 10 minuten op de klok het hoogtepunt van deze kelderklasse zondag, als Gé een schot niet onder controle weet te krijgen is er een kans op de gelijkmaker voor de nummer 10 van Reuver. Teun houdt hem lichtelijk vast, en in plaats van de bal in te tikken besluit deze clown richting het gras te duiken. Dus hier ook een penalty, Sjers heeft in 2014 goed opgelet, en wisselt speciaal voor deze penalty van keeper. Sam trekt de hassen aan, en Ge gaat in het veld staan. Routinier van Reuver staat achter de bal, en net na zijn aanloop zet Sam een stapje richting de linkerhoek. Oei, daar wilde hij eigenlijk in schieten, dus dan maar de rechterhoek. Wat volgt is een rollertje, die via de buitenkant paal achter gaat. VoetbalTV is nog nooit zo erg gemist als op deze zondag, Ge gaat hierna weer keepen, iedereen moet zichzelf even knijpen en we gaan weer voetballen.

En met nog 10 minuten te gaan is het vooral de voorsprong vast houden, Reuver wordt niet meer heel gevaarlijk, en het gehele seizoen weet H5 al niet wat gelijkspelen is, of we verliezen kansloos, of schravelen ons naar de overwinning (behalve dan tegen Koningslust). Sommige noemen dit de zegen van Teun, andere de vloek van Kranen, maar feit is dat ook vandaag weer de 3 punten voor H5 zijn wanneer de scheidsrechter af fluit. Volgende week een wedstrijd waar al het hele seizoen naar wordt uitgekeken, als we pas om 11:15 thuis hoeven aan te treden. Wat een luxe, ruim de tijd om een roes uit te slapen, rustig te ontbijten om er dan een gezellige zondag van te maken met een leuke pot voetbal. Tegenstander? Die is VOS, berucht om hun lama-tactiek, het was ook allemaal te mooi om waar te zijn.