MAXimale score voor JO15-2JM in Beringe!

BEVO JO15-1JM

vv Helden JO15-2JM

4e klasse (3e fase) 09

25 maart 2023 13:00

G.P.H. Theunissen

Sportpark Beringe Buiten
Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Gaef mich Beeeeeer-Inge, Inge gaef mich beer…echter deze keer geen bier voor Beringe want er was weinig te vieren voor hun! Ondanks dat ze wel het eerste kansje hadden was al snel duidelijk dat de blauwe veruit de bovenliggende partij was. Na 10 minuten had Max er al 3 inliggen! En zuivere, misschien wel recordtempo-hattrick. De eerste van Max was ook de eerste kans voor ons. De tweede was vanuit een ingooi van Aaron op Sep en die weer naar Max. De derde leek ogenschijnlijk nonchalant maar het lopje, met links, werd professioneel verzilverd. Heel even deed Beringe een poging maar de goed afwachtende Gino wist de aanval te blokkeren. Sep had de pieëp leeg, althans zoiets gaf hij aan maar daar was niets van te merken. Hij was weer overal te vinden op het veld. Aaron was overduidelijk met z’n goede voet uit bed gestapt want de steekpassjes waren van grote schoonheid en ondanks de harde wind kwamen de corners en voorzetten goed op hun plek. Jorn was van zijn backpositie centraal achterin gaan voetballen en dat ging gewoon heel goed. Wanneer het nodig was breed en dan weer centraal. Een hoge bal wist hij precies op het juiste moment te timen en te plaatsen naar een collega blauwe. Lekker! Een duidelijk voorbeeld van onbewust bekwaam…. 😊 Het was ondertussen al zeker 10 minuten geleden sinds de laatste goal van Max-SNIE-je, SNIE-je, SNIE-je-Snijders maar waarschijnlijk zat de schrik bij Beringe er al zo ver in dat niemand Max meer durfde aan te vallen dus de 4de kon hij er zo in proppen. Op het middenveld werd door een goede interSeptie de bal terugveroverd. Indirect leidde dat tot een penalty toen Nick werd geblokkeerd. Het was Nick zelf die de bal niet gigantisch over peerde maar beheerst in schoot. 0-5 werd genoteerd. Wederom een mooie steekpass van Aaron op Sem dit keer. Het geluk deze keer niet bij hun beide te liggen. Saar zat vandaag lekker in haar vel maar had geen flikker te doen aldus haar poëtische uitspraak bij een wissel. Volgens Sem, zittend in de dugout, was het wel nog even wachten op een Pasveertje maar ondanks de tegengoal die incasseerde was daar toch echt geen sprake van. Maar het was wel 1-5! Mees ondertussen in het spel kon nog niet zijn stempel op de wedstrijd drukken. De goed spelende Sil zal gedacht hebben ik ga me ook eens bemoeien daar voorin en deed een doelpoging. Helaas zonder succes. Het Willem die uit een corner van Aaron de 6de maakte. Een lekker droog schot maar die tellen ook. En eindelijk, eindelijk kreeg Sem loon na werken. Hij plaatste naar Max en die weer een voorzet terug op Sem gaf zodat hij de 1-7 voor z’n rekening kon nemen. Het laatste wapenfeit van Max deze wedstrijd was helaas wat minder. Hij werd in de zestien onderuit gehaald en liep daardoor een schouderblessure op! Hopelijk snel herstel natuurlijk! De penalty die daaruit voort kwam was het startpunt voor Mees. Toegegeven het was niet de beste penantie maar hij ging er wel in, 1-8 was de tussenstand. Steekpassje van Sem op Mees, en 1-9 werd genoteerd. Er werd bij vlagen mooi gevoetbald, bewust de juiste combinatie gezocht. Zo ook de bal die Ries aannam. Hij speelde zich goed vrij en passte de bal naar Sem, die weer meteen doorpasste naar Mees en die op zijn beurt Aaron wist te bereiken. Voor Aaron een meer dan verdiende goal, 1-10. Freek had het achterveld, het achterveld gelaten en werd door Sem met een hakje bediend. Helaas voor Freek zonder resultaat. Fedde had het vandaag relatief makkelijk achterin, zo af en toe een sprintje trekken, de bal af pakken en weer de aanval starten. Op z’n Fedde’s gaf hij ook aan niet echt “kapot” te zijn bij zijn wissel.
Het valt natuurlijk niet mee als trainer zijnde maar vanuit de droge, windvrije en aangename dugout was goed te zien dat het heel slecht weer was op het veld. De doorweekte Gino beaamde dit ook…

Terug naar de wedstrijd; Freek kon de bal nog net koppend bij Willem krijgen. Willem was niet zelfzuchtig en stelde Mees in de gelegenheid om ook een hattrick te maken, 1-11! Al aardig op weg naar de 2-23 score of niet Nick….

Vandaag goed gewerkt aan het doelsaldo, op deze manier doorgaan is wel lekker!