Offday voor Helden

IVO 1 (zon)

3e klasse C

26 januari 2020 14:30

Na de knappe uitzege op Sportclub Irene is Helden er afgelopen zondag niet in geslaagd haar goede reeks voort te zetten. Op eigen veld ging het hard onderuit tegen IVO uit Velden. De eindstand was 0-4.

Helden kwam al snel ongelukkig op achterstand nadat Rens Kuypers een corner direct wist in te draaien. Mike van Lier kreeg hierna meteen de kans om de stand maar faalde oog in oog met de vijandelijke keeper. Na een goed half uur spelen verdubbelde IVO de voorsprong nadat Lowie Verbeek een goede vrije trap binnen wist te knikken. Vlak daarna hadden Edwin Heuvelmans en Tim Pilon uitgelezen mogelijkheden om de spanning in de wedstrijd terug te brengen, maar het tegenovergestelde gebeurde vlak voor rust. Bas Erren nam een verre uittrap van Rob Kuypers ineens op de slof en volleerde hem daarmee prachtig over doelman Bouten waarmee de wedstrijd gespeeld leek.

In de tweede helft bleek Helden niet in staat om terug te komen van de 0-3 achterstand. Lars Derks profiteerde wel nog eens van de weggegeven ruimte en tekende voor de 0-4 die de rest van het duel op het scorebord bleef.

Volgend weekend zal Helden in Liessel veerkracht moeten tonen om te laten zien dat het van de harde nederlaag hersteld is.