Helden neemt volle buit mee uit Blerick

Blerick 1 (zon)

3e klasse C

29 september 2019 14:30

J.H. (Mark) Kolenberg

Nadat Helden vorige week ternauwernood een punt uit het vuur wist te slepen, is het de ploeg van trainer Rob Jacobs afgelopen zondag wel gelukt om de wedstrijd winnend af te sluiten. In Blerick was Helden de bovenliggende partij die verdiend met 0-2 won.

De eerste helft was er voor beide ploegen een om snel te vergeten. Beide teams kregen het niet voor mekaar om het spel te controleren. Het was daarom ook niet vreemd dat er gerust ging worden met een 0-0 tussenstand. Vlak voor het rustsignaal leek Helden wel op voorsprong te zijn gekomen. Mike van Lier was het eindstation na een serie kansen en passeerde doelman Hauser. De grensrechter stak echter, tot ongenoegen van de meegereisde Heldenaren, zijn vlag omhoog waardoor het doelpunt geen doorgang vond.

Na de rust kwam Helden een stuk frisser uit de kleedlokalen. In de tweede helft trokken de gasten het spel naar zich toe. Stan Versleeuwen kreeg al snel een goede mogelijkheid om de score te openen maar zijn kopbal werd knap gekeerd door Dylan Hauser. Na een dik uur spelen beloonde Bas Wijnands het elftal wel door de voorsprong op het scorebord te zetten. Bart Raijmakers veroverde de bal op het middenveld en wist de Heldense aanvaller in het vijandige strafschopgebied in stelling te brengen. Wijnands liet vervolgens zien wel raad te weten met dit soort mogelijkheden. Een tiental minuten later wist Mike van Lier ook het tweede doelpunt binnen te schieten. De Heldense spits was het eindstation van een goede aanval over rechts.

Met dit tweede doelpunt was de wedstrijd ook meteen gespeeld. Blerick toonde zich niet meer bij machte om nog terug te komen in de wedstrijd. Keltone Silva kwam nog het dichtst bij de aansluitingstreffer maar hij trof doelman Bouten op zijn pad. Helden kwam niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd gedecideerd uit.

Met vier punten uit twee duels kan Helden volgende week afreizen naar Ospel waar het tegen R.K.S.V.O. zal spelen. De Ospelnaren speelden afgelopen weekend voor de tweede keer gelijk.