Helden kansloos tegen efficient Sparta

Sparta'18 1 (zon)

10 november 2019 14:30

Helden heeft afgelopen zondag op eigen veld haar eerste nederlaag van het seizoen geleden. Op eigen veld bleek Sparta'18 uit Sevenum met 0-4 te sterk.

Al bij de rust leek de wedstrijd gespeeld. Sparta had op dat moment al drie keer gescoord. Nino Jansen profiteerde van een slordigheid van doelman Bouten en Bart Schouten had het vizier twee maal op scherp aan Sevenumse zijde. Aan de andere kant bleek Helden zondagmiddag niet in staat om aanvallend door de goed gepositioneerde Sevenumse defensie te voetballen.

Na een uur spelen kreeg Helden alsnog een buitenkans om terug te komen in de wedstrijd toen Mike van Lier in het strafschopgebied werd neergetrokken. Dezelfde Van Lier zag doelman Lucassen echter zijn strafschop uit de hoek ranselen. Niet veel later was het Bart Schouten die aan de andere kant definitief de wedstrijd op slot gooide door met zijn derde treffer voor de 0-4 eindstand te zorgen.

Helden blijft na deze nederlaag in de middenmoot van de Derde Klasse C. Sparta pakte op hun beurt de eerste periodetitel. Volgend weekend zal Helden in Ospel de inhaalwedstrijd tegen R.K.S.V.O. spelen dat tot dusver net zoveel punten behaalde als de Heldenaren.