Helden wint in Tegelen

Sportclub Irene 1 (zon)

19 januari 2020 14:30

M (Maarten) Bouw

Afgelopen zondag stond de hervatting van het voetbalseizoen op het programma. Helden nam het op tegen Sportclub Irene dat de eerste competitiehelft op een tweede plek was geëindigd. De Heldenaren kwamen goed uit de startblokken en wonnen verdiend met 1-2.

Met de rust hadden beide teams nog niet weten te scoren. Helden had het betere van het spel en leek tot twee keer toe op voorsprong te komen. Echter werden beide doelpunten afgekeurd wegens buitenspel en het hinderen van de doelman in zijn eigen 5-meter-gebied. Aan de andere kant had Sentayehu Derks de grootste kans voor de thuisploeg. Vlak voor het einde van de eerste helft kon hij doelman Bouten met een schuiver van buiten het strafschopgebied aan het werk zetten.

Na de thee kwam Helden goed uit de kleedkamers. Al binnen vijf minuten wist Gilian de Bruijn door te breken en gaf hij Mike van Lier een niet te missen kans. De grensrechter van dienst deed nog een verwoede poging het doelpunt alsnog af te keuren maar ditmaal gaf de scheidsrechter geen gehoor aan zijn opgestoken vlag. Helden drukte na de 0-1 door en ging op zoek naar de tweede treffer. Die kwam er met nog een klein kwartier te spelen toen Mike van Lier een doorgekopte bal knap over doelman Wilms volleerde.

De wedstrijd leek hiermee beslist. De thuisploeg had de hele tweede helft niet of nauwelijks van zich laten horen maar wist vlak voor tijd toch nog te scoren. Pim Jochijms was de gelukkige doelpuntenmaker nadat Heldenaar Stan van Berlo wilde wegwerken maar via Jochijms het Heldense doel in vloog. Het bleek echter een eretreffer want niet veel later blies scheidsrechter Bouw voor het einde van de wedstrijd.

Door deze overwinning doet Helden goede zaken en passeert het Sportclub Irene op de ranglijst. Volgend weekend komt IVO op bezoek. Helden zal dan moeten laten zien dat het niet alleen uit, maar ook thuis overwinningen kan boeken.