Helden pakt punt tegen Baarlo.

VV Baarlo 1 (zon)

3e klasse C

27 oktober 2019 14:30

Afgelopen zondag is de streekderby tussen Helden en Baarlo in een gelijkspel geëindigd. Baarlo was de bovenliggende partij in de eerste helft waarna Helden haar rug in de tweede helft rechtte.

De eerste helft was zoals gezegd voor de gasten uit Baarlo. Zij waren het agressiefst en wonnen de meeste duels. Het was dan ook niet verwonderlijk dat Baarlo met een 0-1 voorsprong de rust in ging. Laurents van den Ham tekende zo’n tien minuten voor het rustsignaal voor de openingstreffer nadat hij helemaal vrij werd gelaten na een Baarlose vrije trap. Roel Bouten en Jort Kluthausen waren daarvoor ook al dicht bij een treffer maar hun kopballen gingen rakelings over het Heldense doel.

Na de rust liet Helden wat meer van zich horen. Het speelde aanvallender en gaf duidelijk aan nadrukkelijk op zoek te zijn naar de gelijkmaker. Mike van Lier kwam het dichtst bij de gelijkmaker maar zijn kopbal trof de paal. Door het aanvallende spel moest Helden achterin wel wat extra ruimte weggeven waarvan Baarlo kon profiteren in de omschakeling. De Heldense doelman Nick Bouten was een aantal keer attent toen de gasten konden counteren waardoor Helden in de wedstrijd bleef. De Heldense aanvalsdrang werd een kwartier voor tijd toch beloond toen Bas Wijnands het eindstation was van een mooie aanval over rechts. Bart Raijmakers mocht de bal voortrekken waarna Wijnands hem voor het intikken had.

Na deze gelijkmaker hadden zowel Freek Kessels namens Helden als Sander Gulev namens Baarlo de kans om de wedstrijd alsnog naar hen toe te trekken. Beide schoten misten echter rechts van het doel waardoor de puntendeling op het scorebord bleef.

Door dit gelijke spel blijven de Heldenaren zonder nederlaag in de Derde Klasse C op de vijfde plek staan. Volgende week wacht Helden een uitduel tegen Melderslo dat zonder van Sevenum verloor.