VV Helden 2 - SHH 2 (oefenwedstrijd)

SHH 2

Nick Verstegen (penalty)
Jim Hendrix (schot)
Assist: Jim Hendrix
Jim Hendrix (intikker)

16 augustus 2020 12:00

161 dagen geleden werd de laatste wedstrijd gespeeld.Vandaag stond de eerste vriendschappelijke wedstrijd van het nieuwe seizoen op de agenda, tegenstander SHH 2 uitkomend in de 2e klasse.De gasten uit Herten kwamen met maar liefst 2 volledige elftallen aanzetten, in de rust werd à la een profclub in de voorbereiding het volledige elftal gewisseld.

Helden begon redelijk goed de eerste 30 minuten en dit resulteerde een aantal (kleine) kansen. Laatste kwartier was het erg gezapigd en leek het meer op wandelvoetbal, mede veroorzaakt door de hitte. Ruststand 0 – 0.
Tweede helft is paar minuten oud als Milkboor wordt gevloerd in de 16-meter. Vaste strafschopnemer Verstegen weet wel raad met dit kunstje, al ging het dit keer niet heel vanzelfsprekend.Binnen de kortste keren ligt ook de 2-0 tegen de touwen. SHH denkt aan een vrije trap na een vermeende overtreding van Jesper, echter wordt deze niet toegekend en de bal komt bij Milkboor terecht.Deze speelt zijn tegenstander uit en werkt de bal – laten we zeggen apart – binnen.Kwartiertje later staat er 3-0 op het scorebord, na een goede actie van Milkboor aan de zijkant van het veld zet hij Verstegen vrij voor de keeper en deze schiet hem tegen de touwen.De mooiste goal van de dag wordt genoteerd door uitploeg, vanaf een meter of 20 krult de SHH-speler de bal in de verre kruising.
Slotakkoord is voor Helden, 4-1 wordt opgezet door centrale verdediger Voorter die met buitenkantje voet Verstegen weet te vinden. Die geeft voor en Milkboor tikt de bal in.

Smet op deze wedstrijd is het uitvallen van Bram Kersten met een knieblessure, na een afwezigheid van 2 jaar had hij de intentie om er weer vol voor te gaan maar het lijkt erop dat hij voor langere tijd weer aan de kant zal moeten toekijken. Volgende week zondag oefenwedstrijd nummer 2, uitwedstrijd tegen Baarlo II.