Een zeven(hoven)klapper!

Assist: Koen Maessen
... (schot)

30 augustus 2020 11:00

Vandaag is het tijd voor de eerste officiële wedstrijd (beker) van het seizoen. Door al het blessureleed hebben we de beschikking over slechts 9 eigen spelers. Trainer Mat lost dit op door een blik oud-Helden II spelers open te trekken. De veteranen van Helden III in de vorm van Good old Stoutjes, Kiepeboor, Sunt, Top Assistenman en Burb komen ons uithelpen. 3 veteranen starten in de basis en om 11u wordt afgetrapt tegen Roggel II.

Helden begint erg scherp aan de wedstrijd, binnen 5 minuten staat op het scorebord 3-0. Eerste goal wordt gemaakt door veteraan Sunt. Verstegen legt voor, Moebel tikt door, keeper verwerkt de bal niet helemaal goed, Sunt pikt de bal op en schiet hem tussen de verdedigers en keeper tegen het netje aan. De 2-0 wordt gemaakt door Verstegen, na een goede actie in de 16-meter behoudt Milkboor het overzicht en zet Verstegen vrij voor de keeper die hem afwerkt. De keeper van Roggel – laten we zeggen niet de beste speler van het veld – geeft een minuut later een prima assist op Verstegen en deze schiet de bal in het lege doel.
Helden blijft hierna in de eerste helft goed voetballen en dat resulteert nog in 3 doelpunten van de blauwhemden in het eerste bedrijf. De 4-0 wordt gemaakt door Moebel. Wederom goede actie van Milkboor in de 16-meter, deze geeft de bal aan Moebel die hem – met een poging teveel – in het doel legt. Rond de 30ste minuut krijgt Helden een vrije trap op 20 meter, captain Tegel neemt plaats achter de bal en krult hem mooi over de muur heen in de korte hoek. Enkele minuten later toch een tegentreffer, na balverlies rond het strafschopgebied van Roggel volgt een counter van de uitploeg en de snelle rechtsbuiten geeft keurig voor waarna de spits de bal binnenloopt. 5 minuten voor rust volgt dan nog de 6-1, Verstegen wordt gelanceerd na een snel genomen vrije trap. Hij is niet zelfzuchtig en legt de bal af op Milkboor die hem binnen mag leggen.
In de rust worden Kiepeboor en Sunt vervangen voor Top Assistenman en Burb. Bij het betreden van het veld nog een extra wissel, de niet fitte Jacky Chan moet er ook uit en Max komt erin. Hoge tussenstand al op het scorebord en de tweede helft nog voor de boeg, vaak zorgt dit voor een slecht restant van de wedstrijd en zo ook vandaag. Conditioneel zitten we er doorheen en komen niet meer tot snel en goed voetbal. Zal het dan toch aan Kiepeboor en Sunt liggen?
De 7-1 is wel de mooiste goal van vandaag. De bal komt op het middenveld terecht bij Tegel deze speelt hem in 1x door op Moebel. Deze legt op zijn beurt de bal af aan Top Assistenman en die krult hem netjes over de keeper heen in de verre hoek. Uiteindelijk valt de 7-2 ook nog een keer uit een counter van Roggel.

Een prima start van de bekercompetitie, al zien we deze toch meer als oefenwedstrijden. De veteranen van Helden III speelde prima, bedankt voor het uithelpen. Erg positief om te vermelden zijn de doorschemeringen over de come-back van De Witte in Helden II. De hele dag wordt hij om en nabij Helden II gesignaleerd. Is dit een voorbode?