WIR HABEN ES UBERLEBT!!

Sportclub Irene 2 (zon)

... (afstandschot)
Bas van den Beuken (scrimmage)
Stan Berben (schot)
Assist: Ton Peeters
... (intikker)

13 september 2020 12:15

S.C. (Sven) Hoogeveen

WIR HABEN ES UBERLEBT!!

De mannen van trainer Tiesse, Veldtrainer Bobby en Assistent Trainer Koeiekop hebben de volgende ronde van de beker weten te bereiken. In een “poule des doods” waarbij twee 2e klassers opzij werden gezet. Daarnaast was er nog meer “goed” nieuws te melden….Er zakt niemand meer…en dus hebben we de eerste hordes van het seizoen UBERLEBT!! Eindstand op zondag 13 september 2-3.

Nederland wordt nog steeds geteisterd door het coronaspookje en dus was er geen mogelijkheid om te douchen in Tegelen. Gelukkig had Kiepeboor Roelie de hoefker en haspel aan de trekker gekoppelt en konden we met een volwaardige spelersbus richting Tegelen afreizen. Ongetwijfeld was het weer even puzzelen want Sunt (Weekendje weg), Stoutjes (wc-pot omhelzer) en SB (Voelde zich niet corona-proof) waren niet van de partij. Johan, Bas en Good Old H3 Member Steef waren bereidt ons de helpende hand te reiken en deden dit alle met verve. Heren, bedankt.

Na een flitsende reis langs een aantal flitspaaltjes kwamen we aan op het sportpark. 8 man in het lokaal was het maximum en niet douchen na de wedstrijd waren de regels vandaag. Dan krijg je er inderdaad spontaan minder zin an. Enfin, na een intenstieve warming up mochten we het lekkere hoofdveldje van Irene betreden.

De eerste 10 minuten was het duidelijk nog even wennen aan de speelstijl van Irene. Zij kende een sterk middenveld waardoor de bal voornamelijk op de helft van de blauwhemden te vinden was. Dit leidde overigens niet tot wereldkansen…toch weet Irene in deze fase op een 0-1 voorsprong te komen. Spits doet een ouderwetse draaien kappen schieten en scoren. Keeper van Dijk kan door de kracht en de zwabber van de bal zijn handen onvoldoende tegen het leer krijgen. Hierna herpakt Helden zich sterk. Een eerste waarschuwing wordt snel afgegeven wanneer Tonnie binnen de 5 meter de paal raakt, enkele minuten later is het dan wel raak. Bas loopt uitermate goed mee met aan vlot lopende aanval en wanneer de keeper de bal niet helemaal goed kan verwerken schiet hij de bal met links snoeihard binnen. Het initiatief ligt bij Helden, Joost scoort; maar de vliegtuigbinnenhaler van Irene vlagt dit vakkundig af…HOE DAN??!! Toch komen we nog voor de rust op een 1-2 voorsprong. Tunke crosst de bal over een meter of 40 diagonaal in de loop bij rechtsbuiten Burb. Citaat van Burb na de wedstrijd: “Ik bin elke widstried nog betrokken geweest bej n goal”…Daar is geen speld tussen te krijgen. De verdediger wordt zenuwachtig van het postuur van deze gespierde spijker en tikt de bal te kort terug. Vervolgens is het voor Burb een koud kunstje om de 1-2 binnen de schuiven. Zijn juichen is episch; alsof de Champions League net is binnen gezwengelt…Met deze stand bereiken we dan ook de thee.

De thee vandaag was wisselend; overal conclusie: 5.5
Met 25 graden was het lekker om de rust in de frisse buitenlucht te doen; de intensiteit was hoog, want conditioneel zat het net een tikkeltje beter in elkaar bij Irene. Tiesse geeft eigenlijk niet zo gek veel aanwijzingen; het staat goed en er wordt lekker getikt. Dhr. Stoutjes doet nog even wat aan zijn “tintje”…door lekker languit op het gras te gaan liggen. Hij voelt zich slecht maar dit keer door het gebrek aan bier.

De tweede helft kent twee fases; De eerste 25 minuten gaat Helden op de voet verder waar het gebleven was en krijgt het diverse kansjes om de score verder uit te breiden. De grootste belandt op de bovenkant van de dwarsligger na een lekker lobje van Tunke. Johan (van Haren) met nummer 14 (hoe kan het ook anders met zo’n naam) komt op de plek van Boele…Zijn eerste balcontact levert direct een lekkere assist op. Middels een lobje steekt hij Topassistenman Joost weg…die dan toch eindelijk krijgt waar hij recht op heeft; een doelpunt. Stand; 1-3. Keepertje van Irene doet vervolgens nog een sollicitatiepoging bij de “Wallaby’s”…. De laatste 20 minuten krijgen we wat minder lucht…zowel conditioneel als door enkele wisselingen weet Helden niet meer de stempel te drukken als daarvoor. Toch weet Irene ook niet door te drukken….Toch komen ze 10 minuten voor tijd nog terug tot 2-3. Een echte suarez-goal…3 keer de bal met geluk mee krijgen en van dichtbij de 2-3 binnen frommelen. Helden houdt stand en wint voor de 2e keer op rij en bekert dus verder. Op basis van 180 minuten meer dan terecht tegen deze “hoger” aangeschreven tegenstanders.

Tiesse steekt nog ekkes zijn loftrompet op de app voor zijn mannen. Aankomende zunnig gaat het om de EKTE EKTE punten. Neer 2 staat dan op het program. De hamvraag blijft; “Hoe lang voetballen we dit jaar?” De 3 helft was matig te noemen…