Helden 2 – Bekkerveld 2 een garantie voor spektakel

Assist: Ruud Wilms

1e klasse A

11 oktober 2020 11:00

De voorbereiding op de wedstrijd met Bekkerveld 2 was allerminst ideaal. De normaal gesproken blauwhemden hebben zich 3 keer om moeten kleden om uiteindelijk toch gewoon in de vertrouwde kleuren aan de aftrap te beginnen. Leider Jolf heeft zich een half uurtje lekker op kunnen winden waarna dit in de verdere wedstrijd aanhield (zou iedereen binnen VV Helden misschien van onze kleding af willen blijven, dan blijft Len het thuis ook gewoon leuk vinden). Helden 2 begon vandaag met 1 A-speler in de basis en 3 A-spelers op de bank, dit zegt natuurlijk genoeg over de aanhoudende golf blessures die er heerst. De 3e helft wordt hierdoor ook niet echt bepaald goedkoper. Alle A-spelers hebben wel genoeg minuten gemaakt en een goede indruk achter gelaten, waarvoor dank!

De wedstrijd is net iets meer dan 5 minuten bezig waarna de eerste echte kans zich voordoet. Tegel passt in op Verstegen die goed voorgeeft, waarna Moebel (die een puike eerste half uur speelt) bij de tweede paal binnen kan koppen. De keeper van de tegenstander, die volgens velen in een spuuglelijk tenue speelt, pareert. Helden 2 speelt in het eerste kwartier eigenlijk erg onorthodox goed, er wordt hele hoge druk gezet en er worden veel ballen veroverd in de voorste linie. Dit op eigen inzicht van de heren voorin. Maar na de vele gemiste mogelijkheden in het eerste kwartier komt de grootste kans dan toch voor Bekkerveld. Voorter heeft zijn wekelijks slippertje en speelt de bal veel te kort terug, zijn compagnon Ola gooit zich met een heldenactie voor de bal en redt Voorter en de rest die volgens mij al dachten dat ze konden gaan aftrappen. Waar Jesper in het eerste deel van de eerste helft zijn tegenstander helemaal opvreet, wordt hij toch even 2 keer mooi te kijk gezet met een lekker pannatje. Na die 20 minuten zoekt deze tegenstander zijn heil toch maar ergens anders in de voorhoede. Dan is het na 22 minuten toch eindelijk tijd voor de 1e keer JUICHEN, Bacardi Bas maakt een sliding uit het boekje voor de neus van de reserve spelers, waarna hij Milkboor inspeelt die diep steekt op Verstegen, die niet na denkt en de bal hoog in het dak van het doel ramt. 1-0.

Dan staat het in de 25e minuut 1-0 en denkt Moebel al aan tijdrekken, hij trekt zijn schoen uit en doet net alsof hij deze opnieuw moet strikken. Niet erg sportief als je het mij vraagt. Net na de 1-0 krijgt Milkboor een levensgrote kans om de score direct te verdubbelen. Mo steekt Milkboor diep maar zijn inzet belandt helaas op de paal. Na al eerder een waarschuwing te hebben gekregen, krijgt Bekkerveld in de 34e minuut een makkelijke vrije trap mee. Deze wordt niet goed verwerkt en blijft hangen. Ola wil wegwerken maar schiet tegen een tegenstander aan waarna de bal in het netje caramboleert. 1-1. Op slag van rust maakt Mo nog een mooie actie aan de linkerkant die Verstegen eigenlijk vrij voor het inschieten heeft. U raadt het al, Verstegen mist.

De eerste 20 minuten na rust waren de meest enerverende van de gehele wedstrijd. In de 48e minuut trapt knip ver uit om Milkboor weg te sturen, de verdediger van de tegenstander kopt de bal door waarna Milkboor de bal over de keeper heen lobt. Zonde voor Knip dat die verdediger op deze manier zijn assist wegneemt, maar dat is helaas niet anders. Sorry Knip, dat wordt gewoon een Teampakketje! 2-1. 2 minuten na deze goal volgt de volgende al zoals Pedro op de bank voorspelde: ‘Ruudje’ komt vanuit links naar binnen en schiet de bal weergaloos in de lange hoek. 3-1. Opnieuw een vrije trap waar het mis gaat als Bekkerveld vanaf 35 meter mag aanleggen, Knip staat volgens mij niet helemaal op te letten en verkijkt zich op de inzet. 3-2. Hierna wordt al weer heel snel orde op zaken gesteld door de ontzettend goed spelende Bacardi Bas. Hij ramt een bal die bleef hangen na een vrije trap van Mo hard binnen. 4-2. DHR J. Knapen geeft zijn met zijn goede kijk op voetbal nog even aan ‘ dat de dreiging van Verstegen toch wel door zijn snelheid komt’. In de 62e minuut maak Milkboor net voor zijn wissel maar even de mooiste goal van de wedstrijd, hij lobt de bal eerst over 2 tegenstanders heen waarna hij dit trucje herhaalt bij de goalie. 5-2. Rowan valt vervolgens in voor Milkboor. De 6-2 valt vervolgens uit een corner die voor Jesper zijn voeten valt, deze probeert op goal te schieten maar die zijn schot is zo slap dat Moebel deze nog aan kan nemen en Jespers schot kan promoveren tot assist. De andere 2 A spelers vallen met zo een tussenstand later ook nog beide in. Waarna Knip na een eerste goede redding wel nog door de rebound de 6-3 moet tolereren. In het slot van de wedstrijd krijgt de scheids nog een lesje Algarijns waar hij niet echt van gediend. Dan is de 86e minuut aangebroken en de Witte op de bank hopende op een wonder Ola toeschreeuwt dat hij eens moet gaan scoren. En dan gebeurt het toch, beeld je even in ; een kruising van Zlatan, Ronaldo & Rooney, zo volleert Ola de bij de 2e paal vallende corner van Mo binnen. In een woord ‘Ongeloofelijk’.

En dan fluit de scheidsrechter voor de laatste keer. VV Helden 2 wint met 7-3 van Bekkerveld 2 dat toch een stukje ervaring mistte ten opzichte van Helden. 4 wedstrijden 9 punten en een derde plek op de ranglijst had iedereen binnen Helden 2 van te voren voor getekend. Zo ook Wim die als we over 2 weken nog 3 punten pakken weer een vaatje bier af kan gaan tikken. Nu al zin in. Over twee weken gaan we bij Eijsden 2 op bezoek voor een belangrijke pot als alles nog door mag gaan.