Alcohol langs de lijn: hoe zit het?

19 maart 2024 19:15

De KNVB controleert middels waarnemers op het gebruik van alcohol langs de zijlijn bij amateurvoetbal. Een biertje in de kantine en op het terras rondom de kantine is geen probleem, maar daarbuiten worden de goudgele versnaperingen niet getolereerd. De regel heeft betrekking op alle soorten duels, dus ook bij de jongste jeugd.

Wanneer supporters langs de lijn toch een biertje drinken, ongeacht of dit supporters van Helden of de uitspelende ploeg zijn, wordt dit door KNVB-waarnemers gemeld bij de tuchtcommissie. Vervolgens zijn er drie straffen mogelijk; eerst een waarschuwing, dan een boete en bij herhaaldelijke overtreding volgt een puntenaftrek.

Wij vragen de leden om begrip hiervoor én om bezoekende verenigingen hier waar nodig op aan te spreken. Hierdoor geven we het goede voorbeeld en kunnen ook ons kantinepersoneel en bestuursleden genieten van een middagje voetbal plezier zonder ‘politieagentje te spelen’.