Helden 3 - RKSVO 2

... (intikker)
... (intikker)
Nicky van Lier (schot)
Rob van der Sterren (intikker)
Ralf Suntjens (schot)
... (stift)

3e klasse E

4 oktober 2020 11:00

P. (Paul) Heijnen

Poeh poeh….De maatregelen treffen vvHelden hard. Er mocht helaas geen enkele toeschouwer aanwezig zijn bij het altijd beladen duel Helje – Doospel dat werd afgewerkt in de 3e reserve kelderklasse. Maar elk nadeel heb z’n voordeel en zo konden onze tienduizenden aanhangers niet zien hoe met name de eerste 30 minuten van een zeer zeer bedenkelijk niveau waren. Einduitslag: 3-3

De dolle stieren Andy en Bouten mochten bij hoge uitzondering het verdedigende duo vormen, dit leverde wat gegniffel in de coulissen op. In de voorbereiding verloren we onze eerste pot na 6 maanden nog met 2-1 van de Doospelnaren. Het team van toen zag er op enkele plekjes na gelijkwaardig uit. Het beloofde dus een spannende pot te worden….

Na de nederlaag van vorige week tegen HBSV waren we dan ook gebrand om de drie puntjes in Helden te houden..Zou je denken. Verslaggever en co waren de eerste 30 minuten met van alles bezig maar niet met voetballen. Het balletje belandde nog wel eens op de binnenplaats van Jong Nederland Helden. Dank voor het terugschieten van al die ballen. We kunnen er lang over doorgaan maar laten we die minuten snel vergeten. Dat lukte op zijn zachtst gezegd aardig in de derde helft. Na 20 minuten keken de blauwhemden dan ook tegen een 0-2 achterstand aan. We probeerde wel maar het lukte niet. Zelfs de Doospelnaren vonden het niveau grappig om te zien en hadden wellicht zelfs wat medelijden. Nadat Nicknakker de eerste 30 minuten had gebruikt om te ontnuchteren prikte hij terstond de 1-2 tegen de touwen. Captain Doospel treuzelde en dat moet je niet doen. De bal werd te kort teruggespeeld en Nicknack omspeelde vakkundig de keeper en schoof met links de bal diagonaal binnen. Gelukkig het is rust….Koeiekop riep nog naar Tiesse; “Wissel Andy, Wissel Nicky, Wissel Burb, Wissel Roel” maar Tiesse had niet het materiaal om te wisselen op betreffende posities.

Links of rechts? Max. 8 in een kleedlokaal, met dit weer buiten de bespreking doen? Pohpoh het is wat…10 dagen verplichte quarantaine ben ik bang. Enfin, de thee gezet door de lieve vriendin van trainer koeiekop was bijna buitenaards. Excellent….De kleur en de bekers nog vervangen en we nadere de perfectie. 8.3 vandaag! In de rust werd vooral de woorden “Vertrouwen” en “samen” genoemd, want voetballen zit vaak tussen de oren en heeft een beetje met geluk te maken. Met goede moed werd dan ook het hoofdveld voor de tweede helft betreden.

In de tweede helft recht Helden haar rug zoals dat zo mooi heet. De Doospelse miense voetballen slechts nog op de counter, die wel enkele hachelijke situaties oplevert. In deze fase laat Ospel het na om de wedstrijd definitief te beslissen. Helden krijgt vervolgens het “geloof” terug na de 2-2 van Why Always Me Rob. Deze prikt na een vloeiende aanval binnen. Vervolgens draait de ingevallen Suntjens zich fraai open op aangeven van topassistenman en schiet de bal met links onder de keeper door. 2-3. Sportpark Kerkeböske wordt gek….Met nog 10 minuten op de klok is het vrouwen en kinderen eerst, er wordt nog wel gecoacht “niet achteruit lopen” maar dat is tevergeefs. In de 86e minuut vond captain Doospel “alte veteraan” dat ie het foutje uit helft 1 nog goed moest maken en met een lekker stiftje verschalkt hij onze doelman. Vervolgens krijgen beide ploegen geen kansen meer en eindigt het schouwspel in 3-3. Een terechte afspiegeling van de krachtsverhouding. Al zal Ospel het minst tevreden zijn met deze uitslag na het terugkijken van de beelden uit de eerste 30 minuten.

Gelukkig was er iemand zo slim geweest om de overwiningspils mee te nemen, maarja…zonder overwinning smaakt zo’n biertje ook best lekker. De kelder van Koeiekop met de 100 maagden werd opgezocht en rond de klok van 5 hadden we ook deze meneer keps gezopen. Op naar het cafe waar het “Crocodile” dundee spel op ons te wachten stond, gelukkig waren er ook nog wat heren van H2 aanwezig. De buiskwaliteiten werden gebundeld en de shotjes vlogen rijkelijk over de tafel.

Teacher heeft recht op 10% vindersloon en drinkt volgende week dus gezellig mee. Gelukkig is de kantine van Maasbree corona vrij na de quarantaine en zo mogen we de eerste “derby” van het seizoen spelen mits de weergoden ons enigszins goed gezind zijn. En zoals Joseph Addison (Engels Politicus) ooit zei: “Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend, van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en van hoop uw beschermend talent.”

Gegroet en tot volgende week; wellicht kunnen we de wedstrijd live uitzenden via youtube. De kijker 2,50 laten betalen en van dat geld naar Mallorca gaan. (Tis maar een idee)…Hopelijk hoeft kippenboer dan geen laminaat uit te zoeken.