Drama 2.0

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag de laatste bekerwedstrijd van dit seizoen op het programma, hoofdklasser Venlosche Boys komt op bezoek. Positief om te vermelden dat Milkboor weer uit de ziekenboeg is. Maar verder zijn er vandaag 5 A-spelers opgetrommeld om blessures / verschuivingen op te vangen. A-spelers Rayven en Ties van Breukelen beginnen in de basis, de gehele bank bestaat verder uit jeugdspelers.

Tjaa ik ga van deze wedstrijd niet alle gebeurtenissen noteren in dit verslag, want dan wordt het een erg Venlose uiteenzetting. Venlosche Boys is stukken beter dan Helden vandaag, dit komt door hun voetballende kwaliteiten maar ook het feit dat er veel te weinig scherpte en strijd vanuit onze kant tegenover wordt gezet. In de tweede minuut wordt er al een tegen achterstand aangekeken en als Venlosche Boys de kansen had gemaakt stond het binnen 10 minuten 0-3, maar beide grote kansen werden niet verzilverd. In de 12de minuut uit het niets toch een grote kans voor Helden, Milkboor onderschept de bal en sprint de Venlose verdediging eruit. Een op een met de keeper besluit hij voor de lob te gaan, echter keepertje blijft goed op de been en pareert. In het kwartier hier opvolgend  tellen we 2 afgekeurde doelpunten voor de Boys, een afstandsschot op de paal en een bijna eigen doelpunt van Ola. Stand is dus nog steeds 0-1 en er is nog enige hoop ondanks het spelbeeld. In de 30ste minuut een goede individuele actie van Ties van Breukelen en komt vrij voor de keeper. Hij weet de bal over de uitgekomen keeper te lobben en kan de bal eenvoudig het doel inschieten. Echter komt de gretige en ultradomme Milkboor eraan gerend en denkt dit goaltje te jatten. Hij komt weliswaar achter Ties vandaan – en was dus zeker geen buitenspel – maar geeft de grensrechter de mogelijkheid om te vlaggen en uiteraard wordt op ons niveautje de vlag de lucht in gestoken en scheids gaat hierin mee, blijft dus 0-1. We komen wel iets beter in de wedstrijd en rond de 40ste krijgen we 2 kansen. Na een goede actie van Willie Wortel schiet Milkboor vanaf de zestien meter tegen de keeper. De daarop volgende aanval wordt hooghoudend door Tegel ingeleid en zet met een fraaie steekpass Milkboor voor de keeper. Alleen vindt deze weer de keeper op zijn weg. Als je hem zelf niet maakt, dan vliegt hij er aan de andere kant in. En zo geschiedde ook, net voor rust valt de 0-2.

Bram Ekkel heeft zijn prioriteiten aangegeven en kiest voor een festival in plaats van de 2de helft. Ties Lenders is zijn vervanger, verder komt Niels Absil erin voor Ties van Breukelen. De tweede helft begint net als de eerste helft met direct een goal voor de Boys. Totaal geen druk op de tegenstander en net buiten de 16 wordt over de grond raak geschoten. Paar minuten later is Ties Lenders net wat te klein om voorzet van Mo tot doelpunt te promoveren. Rond de 65ste minuut vallen er binnen één minuut 2 doelpunten voor de Venlose gasten, tussenstand 0-5! Richting het einde van de wedstrijd zorgt Mo nog voor de nodige aanvallende impulsen. In de 85ste minuut wordt Mo de diepte ingestuurd door Ties Lenders. Hij pingelt wat tegenstanders uit en schiet hoog in het doel raak, mooie goal! Kort hierna een onderschepping van Mo en geeft Ties een vrije schietkans maar deze gaat helaas over. Dan valt kort voor het einde nog de 1-6 en de 1-7.

Een kansloze pot voetbal van ons, het leek ook wat te ontbreken aan strijd en onderlinge coaching. Vanaf volgende week gaat het echt beginnen, met welk team we richting GSV’28 gaan zal de grote vraag zijn. Vanwege blessures en verschuivingen richting het eerste is hier nog niet echt een peil op te trekken. Wat wel mooi van deze zondag was, het feest bij de Pool. Onder de klanken van DJ Schers werd het aardig gezellig waar menigeen vandaag nog last van zal hebben.