Pupil van de week veroorzaakt penalty

vv Helden 4

BEVO 2 (zon)

12 september 2021 12:00

R.G.H.M. Schuyers

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Beste dames, heren en Sloapie,

Het doet mij vreugd dat zovelen van jullie wederom de digitale weg richting het H4-wedstrijdverslag, aangeboden door onze sponser Loek van de Kruys Tuinen (Kwaliteit is onze service), hebben weten te vinden. Zoals jullie inmiddels gewend zijn zal dit verslag een zo waarheidsgetrouwe weerspiegeling proberen te weergeven van de gebeurtenissen die het afgelopen etmaal hebben plaatsgevonden. Daar waar er hiaten in het geheugen van onze verslaggever zijn ontstaan, allicht dankzij Café de Pool, behoud deze zich het recht voor zich te beroepen op zijn artistieke vrijheid.

Op een zonnige zondagmorgen was het Helden 4 dat ditmaal thuis mocht aantreden tegen Beringe 2. Iedereen was netjes op tijd behalve Timo die zijn tas bij het vrouwtje in de auto liet liggen en al vertrokken was naar Beringe. Onze pupil van de week was deze keer wel bij Simone uit bed gekropen en kon niet wachten om met onze captain het veld op te lopen.

We kregen te horen van de trainer dat we vandaag in een ander systeem gingen voetballen. 5-3-2 was het plan met meer aanvallen en beter voetbal. Na 20 minuten en 2 goals om de oren kwam de trainer (die denk ik dit plan had bedacht na 30 pils) met een wissel waardoor we weer normaal 4-4-2 gingen voetballen. Helden had steeds meer balbezit en begon aardig te voetballen tot testosteronnie affloot voor de eerste 45 minuten.

Na de thee en de appelsap voor onze pupil begonnen we aan de 2de helft. Helden kwam al snel met een goal na een aantal eerdere gemiste kansen. Gelukkig bleef het voor de blauwhemden niet bij een goal en kwam al snel op gelijke hoogte. De grensrechter was aan het twijfelen en stak toen de vlag omhoog, Il fenomeno ging even verhaal halen waarom hij vlagde(volgens hem pas na 3 minuten)maar de scheids had het zelf al goed gezien dus mocht deze goal toch gewoon doorgaan. De mannen in de rooie shirts kregen het steeds moeilijker en werden teruggedrongen naar hun eigen helft. Helden hield voet bij stuk en werd beloond met nog 2 goals. 4-2 is de stand inmiddels in het voordeel van de thuisploeg. In de laatste minuten ging het toch nog miss en kregen de mannen in het rood een penalty die was veroorzaakt door onze pupil van de week Tom Slijpen. Al zei hij zelf dat de scheids deze extra gaf i.v.m. hij anders te partijdig was, of we dit moeten geloven daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld. De penalty werd benut en de stand was 4-3. Kort na deze penalty floot de arbitrage af en hiermee kwam de wedstrijd tot een einde.

Onze nieuwe kracht Matthieu is uitgevallen met een schouder blessure en willen hem dan names het team ook een spoedig herstel.

Volgende week mag onze toptrainer moijer het verslag van de pot tegen DFO’20 2 op papier zetten.