Ich heb dan wel unne kleine, mer wel unne duvel in de “kleine ruumte”!!

RKSVN 2 (zon)

10 oktober 2021 11:45

R.J. van Oudenhoven

Sportpark Ligteveld
Maasweg 1
6086CA
NEER

Op deze titel zit trouwens un klein bietje censuur, sorry veur det asse lever neet "kleine ruumte", mer kut wils leaze, mer det mot gin probleem zien toch?

Voor onze trouwe lezers en lezerinnen en personen die zich hier niet in kunnen identificeren maar toch wekelijks mee lezen. Het antwoord van de vraag van vorige week is antwoord C. Het ging om de kleine heer van dhr. Van Lier die inmiddels ruim een jaar geleden voor het laatst raak heeft geknald! Kun je nagaan hoe scherp de Nicknack op de console is.
Vandaag staat de wedstrijd tegen de mannen van Neer 2 op het program. Vrijdag op de training kwam Sjors de Vlagger nog ruim te laat omdat het bankje zo lekker lag. Dit zal toch geen voorbode zijn! Bob geeft aan dat we zondag een vervelende tegenstander gaan krijgen en dat we gewoon fel en scherp moeten beginnen aan de pot. Geen excuses en 2 á 3 goals maken is het devies.

Zondagmorgen komen de mannen van H3 bijelkaar bij Café de Pool, de een fris en fruitig de ander iets minder, het is tenslotte kermis in Beringe en/of de Dörper kuus heeft een of andere feestdag gehad. Lachen gieren brullen maar we vertrekken naar Neer. Overigens niet met de huifkar want deze is ons weggekaapt door Thijs en Herm die met Helden 6 naar Beringe moesten.
Eenmaal aangekomen in Neer doet H3 een prima warming-up waar wederom niets op aan te merken is. H3 is klaar om Neer 2 te bestrijden.
Na enkele open deuren in te trappen na de speech van Tiesse, gooit biervat Stoutjes eruit dat we wel een hele hoop Einsteins in ons team hebben. Rob voelt zich gestreeld, maar helaas heeft dit geen betrekking op Rob!

De eerste helft begint goed, na langdurig balbezit komen we uiteindelijk via een Neers been tot een corner. H3 drukt door en dringt Neer terug. Maar toch is het Neer dat via de eerste de beste uitval na een pingel de 1-0 binnen prikt. Peute iets te laat en binnen de 16 tegenstander aantikken. Toch niet helemaal fel en scherp. Balbezit voor Helden, maar overal worden de verkeerde keuze gemaakt waardoor we niet in ons eigen spel komen. Neer loerend op de counter maakt hier gretig gebruik van en komt uiteindelijk zelfs op 2-0 door een scherpe voorzet die via een miscommunicatie tussen Pis en Voorter via de spits van Neer binnen gaat. Gvd, f#ck, t€ring. Man man, hoe kan H3 zo aan de wedstrijd beginnen, Helden kijkt tegen een hopeloze achterstand aan tegen een gretig Neer. Precies zoals verwacht, maar toch weten we hier niet goed mee om te gaan. Via een vrije trap knikt Voorter de aansluitingstreffer binnen en ruikt H3 weer bloed. Rust bewaren en langzaam vooruit dan komt het wel weer goed. Helaas hebben we ook te maken met een tegenstander die wel eens van de “nul” af wil! Pats boem, wederom slap verdedigen vanuit Helden kant zorgt ervoor dat een middenvelder de bal over Pis heen kan trappen. 3-1! Het slotakkoord in de eerste helft is voor de mannen uit Dörp, enkele kansen, mislukte vrije trappen, ook hier worden de verkeerde keuzes gemaakt. Maar uiteindelijk is het Ruben die via een voorzet van Rob de bal binnen werkt al dan niet met de handjes en H3 terug brengt in de wedstrijd, 3-2. Rust.

Het is precies de wedstrijd zoals voorspeld en waar van te voren voor was gewaarschuwd, Neer klapt erop en Helden is niet scherp genoeg. Kopjes omhoog en dit is nog om te buigen. Hup H3 en naar buiten pak die oranjese!
Amper 5 minuten verder kijkt H3 tegen een 4-2 achterstand aan. Voorter en Roelie, hemelsbreed 6 km uit elkaar wonend, gaven de Neerse spits, met van horen zeggen een draaicirkel van een vrachtwagen, eenzelfde afstand en ruimte. 4-2 oei oei oei. Dit komt niet meer goed. Bobbie aandachtig toeschouwer zag het met lede ogen aan. Vanmorgen nog een klein rundje Koeberg gepakt van 26 kilometer, en pas in de middag de pijn voelen door zijn pupillen volledig door het ijs zien zakken. Helden lijkt wakker te worden en zet Neer iets onder druk. Enkele speldenprikjes delen we uit en hierdoor krijgen we ook een corner, deze komt voor de voeten van Rob en dan weten we het wel. 3-4, Helden krijgt hierdoor het geloof weer terug en komt zelfs via een schot van Rob dat via een Neers been het doel in gaat op 4-4. H3 is nu de bovenliggende partij en weet dat Neer nu aangeschoten wild is. Via een vrije trap van de Nicknack, die overigens wel kan luisteren, want vrije trappen mogen van de prima leidende scheids van vandaag direct genomen worden. 4-5! Kort hierop pakt Tunke ook nog een vrije trap op randje 16 , muurtje staat dramatisch en het staat 4-6. 2 maal overigens vrije trappen door overtredingen op Rob die bij vlagen niet te houden was. Diezelfde Rob laat z’n tegenstander wederom de hielen zien en bedient Tunke op de 11 meter die met dit buitenkansje wel raad weet 7-4. Over en weer vragen de mannen van Helden en Neer aan elkaar wie er nou eigenlijk 2x traint in de week en wie 1x. Bobbie ziet dit met een grote grijns op zijn gezicht gebeuren en kan niet anders dan uiteindelijk trots zijn op de mannen van H3! Dramatische wedstrijd van Helden kant, mede door alle excuses die we aan kunnen dragen, gaan we trouwens niet doen, want 3 punten, en 10 punten voor de ZoefieCup!

Nog even resumerend op het antwoord van de quizvraag van vorige week en de titel van het verslag. Nicky we love U!! O ja en dea 4-7 kumt umdet we 2-0 achter komen…
Ps. Dank deze week aan de A spelers Rick en Wesley! Die enkele drankorgels eerder uit hun lossen moesten halen of zorgen dat deze nog iets langer van hun rust konden genieten, top!
Ps2. Peute volgende weak beater, gewoen komen trainen en dan kumt ut wir good!