1e Bekerwedstrijd JO10-1

vv Helden JO10-1JM

Groep 1 14

1 september 2018 9:00

Vanmorgen gingen de wekkers al vroeg af, want om 8:20 verzamelden wij ons bij VV-Helden. Om klokslag 9:00 uur trappen we de wedstrijd in Maasbree af. Het belooft een moeilijke wedstrijd te worden. Maasbree is een grote club, met wel 4 teams voor jeugd onder 10 jaar. En onze strijdkrachten, voetballen tegen het hoogste team.

Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen. Het zonnetje schijnt en de temperatuur is perfect voor een potje voetbal.

Cas meldt zich als keeper voor de eerste helft. Het neon-kleurige shirt zit hem als gegoten. We beginnen direct fel aan de wedstrijd. Sep Ties en Finn werken goed samen en komen heel dicht bij een eerste kans.

Als snel gaan de Maasbreese jongens heel aanvallend spelen. We laten ons niet kennen en we gaan met zijn allen sterk voetballen. Onze strijdkrachten hebben al snel in de gaten dat we verdedigend moeten spelen. Lotte, Kris en Arda gaan de duels goed aan en zetten hun lichaam in. Ze winnen vaak de bal en geven onze keeper daarmee nog wat rust.

Toch kunnen we niet voorkomen dat Maasbree vanuit een mooie kopbal de 0-1 scoort. Cas verricht wonderen en houdt vele ballen uit het doel. Maar Maasbree blijft vaak gevaarlijk dicht bij de goal komen. Diego en Sven blijven goed druk zetten maken het de tegenstander zo moeilijk mogelijk. Door hard werken breekt Kris door de ijzersterke verdediging van Maasbree heen. Ties helpt Kris in de aanval en met een mooie pass, legt hij de bal bij Finn in de voeten. De slimme aanval wordt net niet beloond met een doelpunt.

Aan het einde van de eerste helft staat de teller -ondanks het harde werk van het hele team-  op 0-8. We hebben tijd nodig om op adem te komen en drinken al onze waterflessen leeg.

Dapper meldt Finn zich om in de tweede helft te keepen. Iedereen weet dat winnen er vandaag niet in zit. Maar, we hebben wel wat mooie kansen geroken en dat smaakt naar meer…

Ons doel wordt om met minimaal een mooie –welverdiende- goal de wedstrijd af te sluiten. En dat doel grijpen we aan. Lotte breekt door het middenveld heen en geeft de bal aan Arda af. Een hard schot op goal raakt de lat maar……. vanuit de rebound scoort hij alsnog. We hebben de smaak te pakken en blijven voor nog een goal gaan. Dat wordt al snel door een snoeihard schot van Kris waargemaakt.

Maar Maasbree herpakt zich en is nog lang niet moe. Sven Ties Lotte en Arda werken hard in de verdediging, maar Maasbree is erg sterk.

Cas laat zien dat hij niet alleen goed kan keepen, maar ook aanvallen. Samen met Sep en Ties creëert hij nog wat aanvallende acties. Sep laat door wat technische hoogstandjes zien dat je niet zomaar de bal bij hem kan afpakken. Diego speelt de verdediging voorbij en schiet vanaf een afstand op doel. Helaas gaat deze net over.

Het harde werken heeft onze strijdkrachten moe gemaakt. Maasbree blijft goed spelen en zorgt ervoor dat keeper Finn hard moet werken. Uiteindelijk sluiten wij –na een eigen goal van Maasbree-  af met 21-3.

We hebben gespeeld tegen een team, waar we onmogelijk van konden winnen. Maar we zijn trots op jullie harde werk en doorzettingsvermogen. Met opgeheven hoofd mogen wij het veld aflopen. We sluiten af met een welverdiende kan ranja voor de jongens en een bubbelbad voor de meiden.