Helden 8 sluit teleurstellende eerste seizoenshelft af.

H.B.S.V. 6 (zon)

12 december 2021 10:00

F. Claus

Sportpark Schansheide te Venlo
Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Beste lezers,
Vandaag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op t programma, om 9:00 werd er verzameld bij de pool. Door de vele en late afmeldingen (alweer Skippy) werd de talentenpool van de A weer benut. Brakke Jens, Baller Niels, Tim en Peutinho Juníor kwamen ons versterken en ook de man met 20 longen deed mee. Bedankt mannen! De mannen van het 8e hadden veel moeite met het vroege tijdstip en ook de uitstekend fluitende arbitro had wat moeite, hij was namelijk z'n fluitje vergeten, Enfin. Iets later dan gepland ging de wedstrijd dan toch van start. H8 moest zoals gewoonlijk veel verdedigen en kwam er een paar keer goed uit in de counter. Echter was het hbsv, versterkt door selectiespelers, dat het netje voor het eerst liet bollen. Doelman Niels grabbelde en hier werd handig van geprofiteerd. Even later deed Helden wat terug, Gilla maakte zijn eerste van het seizoen. Of was het toch een eigen goal? Even later kreeg dezelfde Gilla een uitgelezen mogelijkheid om h8 op een voorsprong te zetten maar zijn inzet werd gekeerd door de Guardian de but van Halt Blerick. In de daaropvolgende counter vloog de bal natuurlijk in de kruising en zo stond h8 weer achter. H8 was even de weg kwijt en zo werden ook de 3 en 4-1 nog voor rust geïncasseerd. Onnodig. Het 8e besloot daarop om een half uurtje rust te pakken. In dit half uurtje werd Stijn klaargestoomd voor zijn officiële debuut. Stijn speelde een prima pot en kreeg de player of the match award. In de tweede helft kreeg h8 er nog 5 om de oren. Wiel deed nog wat terug door met een geweldig stiftje de doelman te passeren. Eindstand 9-2 in het koude Blerick. Gelukkig werd de bank warm gehouden door wat feitjes van de geblesseerde Eugène. Hieronder volgt een korte resumé.
Australië heeft pas 1x een oorlog verloren
De Emoeoorlog bestond uit twee campagnes. Bij de eerste campagne kwamen 50 tot 500 emoes om, bij de tweede waren 986 emoes gedood en waren er ongeveer 2500 gewond. De emoepopulatie wist zich te herstellen en de oorlog werd daarom een mislukking.
Na afloop werd er met spanning gekeken naar de ontknoping van de formule 1. Als team zijnde voelen wij de pijn van Hamilton, wij weten hoe het is om te verliezen. De afterparty was bij AirBoomBag Bas Daarna pakte het mooie PSV ook nog de koppositie in de eredivisie en speelde het Feyenoord van geblesseerde Hollie gelijk. Wat een weekend. Helden 8 sluit de teleurstellende eerste seizoenshelft af op de een na laatste stek. Met 1 puntje. Dit puntje wordt volgende week gevierd op het welverdiende teamweekendje van h8. Tot na de winterstop! Waar we beginnen met een thuiswedstrijd tegen de koploper. Dat wordt turven!