3 punten gepakt op rivaal PEC

Wilhelminastraat 11
5981XW
PANNINGEN

Zaterdag 23 oktober om 14:00 stond de derby Helje-PEC op het programma oftewel Helje-Kepèl.

De hele week had ons topteam al veel zieke spelers te voorduren gekregen maar zaterdag stonden de meeste er toch weer topfit bij. Alleen Tim was nog niet fit genoeg om te spelen. Hij was dan wel onze beste supporter. Alsnog kregen we 3 spelers van de B1 als versterking voor ons team, namelijk: Joep Joosten, Lars Peeters en Jesse Gielen. Voor de wedstrijd kregen we het advies van Brian om binnen 10 min te scoren zodat de spelers van PEC pissig op elkaar zouden worden. 10 min na het fluitsignaal is dit advies dan ook heel goed opgevolgd door Yannic die de 0-1 erin prikt. De voorspelling van Brian klopte dan ook want de tegenstanders werden licht geïrriteerd. 20 min na de 0-1 kreeg PEC een gelukskansje uit een corner en deze werd helaas benut 1-1, maar Helden komt terug en nog voor het rustsignaal scoort onze leenspeler Lars de 1-2. Dit is dan ook de ruststand.

In de rust had iemand volgens mij een beetje doping in de ranja van Storm gegooid want hij scoorde in het begin van de 2de helft een heerlijke pegel vanaf de 16 meter in de kruising 1-3. Halverwege de 2de helft was de keeper van PEC zijn bril verloren want na een corner van Storm tikt hij de bal in eigen goal 1-4. Richting het einde van de wedstrijd krijgt PEC nog een vrije trap op randje 16. Deze vliegt er dan ook met geluk in omdat Niels geen goed zicht had door de zon 2-4. Aan het einde van de wedstrijd had Joop toch teveel gerend want hij kreeg nog even krampen. Eindstand 2-4.  Joep, Lars en Jesse nog bedankt voor het invallen!

Man of the match : Storm

Volgende week schrijft onze topspeler Lars Mombarg het verslag.