Misselikke Stinkgreune!

Panningen 3 (zon)

Tom van den Beucken (intikker)
Sam Beckers (volley)
Assist: Robin Franse
Nick van den Beucken (kopbal)

27 maart 2022 10:00

M.J.G. Rutten

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag de wedstrijd Helden 5 - Kepel 3: Durpsblauw tegen Stinkgreun. Op veld 4 werd er aangetreden. Wederom veel afwezigen aan de blauwe kant. De gehele aanval was afwezig om uiteenlopende redenen, waardoor Sam (dit seizoen al op alle posities gestaan) en Boks en aanvalsduo vormden. Verder ook geen Nico, dus had Sjers de halve buurt weer rondgebeld voor enkele versterkingen. Wel belangrijk daarbij is dat deze dan wel op tijd komen @Tiemejanssen. Maar op voorhand alvast bedankt voor het uithelpen.

De wedstrijd begon traag. Net als vorige week hadden we het middenveld verdedigend onder controle, waar bij Panningen toch echt de betere voetballers rondliepen. Ook achterin stonden we als een huis en de Kepelse gasten konden geen kansen creëren. Ook daar lag vandaag onze eigen zwakte, want ook in het Panningse doelgebied was weinig tot geen activiteit. Kans dat er de eerste helft een goal zou vallen was dus klein. Toch lukte het Panningen na 20 minuten spelen, toen en cadeautje van Helden werd afgestraft. Balverlies in het centrum werd afgestraft en de voorsprong voor de gasten was een feit. Gelukkig voor Helden konden ze hier niet lang van genieten. Een van de spaarzame momenten van dreiging bij het Panningse doel eindigde in een voorzet op maat van Robin. Deze werd door gelegenheidsspits Sam in één keer op de pantoffel genomen. Waar ze op de bank al aan de discussie begonnen wie deze bal in de aspergebedden mocht gaan zoeken, verraste Sam vriend en vijand (en zichzelf) toen de bal prachtig tegendraads tegen de touwen knalde, 1-1!  Niet veel later vergat Sam nogmaals de trekker over te halen en zonder noemenswaardige momentjes gingen we met een gelijke stand rusten.

De tweede helft was niet veel anders dan de eerste, weinig kansen aan beide kanten. Wel was het veldoverwicht dit keer voor de blauwwitte, het lukte Panningen niet onder onze druk uit te voetballen en zo dwongen we vaak snel weer balbezit af. De panningse verdediging had het vaak lastig maar bleef overeind. En shirtje trekken is schijnbaar iets waar ze op oefenen tijdens de training (maar Panningen doet te minste aan trainen). Scheelt dat onze sponsor toch niet meer bestaat, dus de shirtjes hoeven niet nog meerdere seizoenen mee. Verder dan een schot van A-speler Mark en twee gevaarlijke corners kwam Helden dan ook niet. Panningen kwam tot nog minder, het enige slippertje in de tweede helft werd door Gé onschadelijke gemaakt, en later op de lijn door Robin tot corner verwerkt. Het leek af te stevenen op een 1-1, maar Panningen mocht zijn specialiteit nog eenmaal tentoonstellen, namelijk, hoekschoppen. Deze werd strak ingedraaid, Tieme was net iets te laat (was dit vanochtend niet ook al zo?) en de bal werd erg knap binnen gekopt, 1-2! Één enkele kans was er nog voor Helden. Na de enige goede actie van koning balverlies van de dag  Boks, kwam zijn voorzet niet aan bij de meegelopen spelers en konden zowel Robin al Sam niet afdrukken. Even later volgde het eindsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter.

Dure nederlaag voor Het Vijfde. Sowieso wil je niet verliezen en al helemaal niet van Panningen. En al zeker niet als het een team waar je van weet dat je er makkelijk van zou moeten kunnen winnen. Maar ons probleem vandaag was duidelijk: Doelpuntenmakers zijn nou eenmaal onmisbaar bij voetbal om te kunnen winnen. 1 mei mogen we het opnieuw proberen tegen Panningen. Volgende week mogen we naar Kessel.