Kansenmissend Helden II... uhh Moebel

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

4 weken geleden was het dat Helden II een competitiewedstrijd heeft gespeeld. Onder andere 2x de pot tegen Heer II werd afgelast wegens coronagevallen bij tegenstander. Die lange periode van rust zorgde er wel voor dat de ziekenboeg is leeggestroomd (op Mo na) en er voor het eerst geen beroep gedaan hoeft te worden op A-spelers. Tegenvaller van deze rustperiode is wel dat we Milkboor voor goed zijn kwijt geraakt aan het 1ste. Uit het oog uit het hart, hij kwam zelfs deze dag niet eens kijken naar zijn oud ploeggenoten. Maar dat is allemaal bijzaak, deze week ontvingen we het trieste nieuws dat verzorger Jan Bouten plotseling is overleden. Hierdoor werd gespeeld met rouwbanden en begon de wedstrijd met een minuut stilte.

Normaal gesproken worden er wat aantekeningen gemaakt en wordt hier een verslagje van in elkaar geflanst. Deze taak werd vergeten om aan iemand toe te bedelen, hieruit blijkt al dat Moebel niet scherp is vandaag. Later meer hierover. Tegenstander vandaag is Hoensbroek II, vanaf het begin is duidelijk dat het een open wedstrijd wordt waarin de ruimtes groot zijn. Dat levert aan beide zijdes de nodige kansen op, waarin Helden wel het gevaarlijkst is. Met name via rechtsbuiten Verstegen bereiken we veelvuldig de achterlijn, maar de bezetting voor de goal is niet goed waardoor deze mogelijkheden niet goed worden uitgespeeld. Rond de 25ste minuut komen we op voorsprong, rechtsback van Hövelstraat Jesper stuurt met een prima lange bal Rowan richting het vijandelijke doel. Rowan wint het sprintduel van zijn tegenstander en deze ziet geen andere mogelijkheid dan Rowan neer te leggen. De daaropvolgende penalty wordt door Verstegen feilloos tegen de touwen geschoten. Heel lang kan Helden echter niet van de voorsprong genieten, middels een foutieve inspeelpass vanuit onze achterhoede wordt een aanval van Hoensbroek ingeleid. De gasten spelen dit vervolgens keurig uit en de bal wordt via Knip in de korte hoek raak geschoten. Kort hierna bereikt Verstegen weer de achterlijn, zijn voorzet wordt door Moebel via de keeper tegen de paal geschoten. Helden blijft het gevaarlijkst, maar komt toch op achterstand. Ook de tweede goal van Hoensbroek wordt ingeleid door een slechte pass, ditmaal van goalie Knip. Het daarop volgende schot wordt nog mooi door Knip uit de kruising getikt. Afvallende bal is echter voor Hoensbroek, de volgende mogelijkheid wordt tegen de paal geschoten. 3 maal is scheepsrecht en weer is de afvallende bal voor de gasten, met een mooi afstandsschot wordt de 1-2 tegen de touwen geschoten. Twee minuten later staat de gelijkmaker alweer op het scorebord, via goed combinatiespel komt de bal bij van Hövelstraat Jesper terecht. Deze zet strak voor en linksbuiten Jacobs kopt raak.

Met een gelijke stand gaan we de rust in. Boodschap is duidelijk, tegen deze tegenstander moet gewonnen worden als we zelf scherp zijn. De ruimtes worden in de tweede helft nog groter en dit resulteert in mega veel kansen voor Helden. Met name Moebel krijgt het voor elkaar om de ene na de andere kans te verprutsen. De bal tussen de palen krijgen blijkt al lastig en met name het zijnet wordt geraakt. En in kansrijke posities de bal naar Hoensbroek verdedigers passen in plaats van assists te geven is ook aan de orde van de dag. DRAMA! Enfin, we komen eigenlijk wel op 3-2 ware het niet dat de scheids dit zuiver doelpunt afkeurt. Verstegen frommelt de bal de lucht in en Badr Joep kopt met overtuiging de bal op de paal. De rebound wordt gemaakt door Jacobs, echter is scheidsrechter van mening dat Badr Joep een overtreding heeft gemaakt. Hoensbroek krijgt trouwens ook de nodige kansen in de tweede helft en ziet ook een doelpunt afgekeurd worden wegens buitenspel. Tien minuten voor tijd komen de gasten zelfs op voorsprong. Uit een counter wordt uiteindelijk de gevaarlijke aanvaller de diepte in gestuurd en schiet keurig raak in de lange hoek. Gelukkig krijgen we hierna een vervroegd Sinterklaascadeautje, mede dankzij het slechte veld trapt de keeper half langs een teruggespeelde bal. Deze belandt in de voeten van Jacobs en hij verzilvert dit buitenkansje. Laatste minuten staan we met 10 man op het veld omdat Bert B. kort daarvoor ‘out’ is gegaan, hij heeft het nog een tijdje geprobeerd maar voelt zich niet goed genoeg om door te gaan. Helden komt nog het dichtst bij de overwinning, maar schot van Moebel raakt de lat.

Een onnodig gelijkspel waardoor Helden de middenmoot aanvoert en geen aansluiting vindt bij de bovenste plaatsen. Dit zal vermoedelijk het laatste verslag zijn van 2021, waarschijnlijk zal het wel ergens na de carnaval worden dat het voetbal (hopelijk) fatsoenlijk weer wordt hervat.