Feestavond blijkt wel sleutel tot succes

vv Helden 4

S.V. Grashoek 2 (zon)

21 november 2021 12:00

R.G.H.M. Schuyers

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Waarde lezers, een hartelijk digitaal welkom bij dit bijzondere wedstrijdverslag.

Na een aantal verliesbeurten op rij leek het ons een goed idee om het teamgevoel wat te versterken. De degradatiestreep komt immers steeds dichterbij. Het weekend begon dan ook op de Greunstraot (wat unne naam auk…) waar bij komkommermagnaat Verlinden flink geschaafd werd aan de TeamGeist. Linkse muiter Slaopie deed nog een verwoede poging de aanvoerdersband van arm te doen wisselen, maar deze coupe werd vroegtijdig gesmoord. Organisatie, dichtkunstenaars en mama Don, dank voor een mooi avondje.

Zondagochtend mocht er worden aangetreden tegen Graashook 2. Iedereen was netjes op tijd, en er waren er zelfs een aantal komen trainen. Iets te veel zelfs, aldus trainer Berlijn, die zich daarmee genoodzaakt zag om af te wijken van zijn ideale opstelling. Belofte maakt schuld, en zo werd de regel ‘weem-kump-trainen-steit-dr-in’ snel na haar intrede weer vakkundig in de prullenbak gedeponeerd. Benieuwd hoe druk het donderdag wordt…

Ondanks de niet-ideale-11 begonnen de blauwhemden sterk. Iedereen had goed geluisterd naar de trainer die graag eens zou zien dat we de bal vijf keer konden overspelen. Dit resulteerde vlak na de aftrap meteen in een drie-minuten-lang balbezit waardoor het eerste vinkje gezet kon worden. Het tweede vinkje deed niet lang op zich wachten toen Ole-Gunnar-fanboy het eindstation was van een flitsende aanval op rechts en de score opende. Op zich is het niet bijzonder dat Helden 4 mag aantekenen voor het eerste doelpunt. De vijf voorgaande duels waren het ook de Heldenaren die de 1-0 binnen prikte. Saillant detail echter is dat vier van deze vijf wedstrijden alsnog resulteerde in een nederlaag. Nog niet meteen een hoopvolle start dus.

Niet veel later was de Mancunian opnieuw betrokken bij een doelpunt. Hij stoomde op rechts door en wist Jelly met een fraaie voorzet te bedienen die zowaar de 2-0 binnen knalde. Een luxe die ze in Helden niet eerder hadden gehad en het lukte zelfs om met een voorsprong de rust in te gaan, zowaar een unicum! Zou een marge van twee wel eens voldoende zijn om de broodnodige drie puntjes binnen te slepen?

In de rust passeerden verboden woorden als ‘die kinne dr echt niks van’ en ‘brandhout’ weer eens de revue, en eens was men het over het feit dat het gewoon eens best lekker ging. Zwaailamp mocht invallen en de Graashookse rechtsbuiten proberen aan banden te leggen. Verder lekker doorgaan, en dat gebeurde. Ondanks dat de tegenstander steeds harder aandrong en een aantal kansen kreeg bleef de marge van twee op het scorebord. Op de counter hadden de blauwe nog kansjes om de verlossende derde treffer te maken maar leek het vizier niet helemaal meer op scherp te staan. Vlak voor het eindsignaal kwam dan wel de vervloekte aansluitingstreffer na een mooie lob over doelman Margriet. Toch nog even billenknijpen dus, maar het verlossende eindsignaal kwam gelukkig snel genoeg waardoor de tweede driepunter van het seizoen een feit was! Driewerf hoera!

Twee zaken die nog het vermelden waard zijn waren de puike pot van Zwarte Piet Sillekens, die zelfs buiten de wit-gekalkte kaders denkt als hij iemand de diepte in wil spelen. Out-of-de-box-denken blijkt daarmee eens te meer een cognitieve vaardigheid waarmee Helden 4 zich regelmatig onderscheid van haar tegenstanders. Daarnaast wederom een woord van dank aan fan-van-het-eerste-uur Johan Peeters die met zijn Spargelbus een prachtig plekje op de parkeerplaats van Kerkeböske wist te bemachtigen. De aspergekoning laat daarmee zien zich niet te laten stuiten door wet-en-regelgeving uit Den Haag. Hulde!

De trainer wilde nog even vermeld hebben dat hij en zijn kompaan Timo heel erg goed waren in stuntpiloten. Dit gezegd hebbende hoopt de verslaggever dat er hiermee aanstaande zondag in Beringe weer een plekje vrijkomt in de basis-elf.

Zwaailamp mag volgende week pen en papier meenemen.