Helden sleept toch nog een punt uit het vuur

Blerick 1 (zon)

Freek Kessels (intikker)
... (schot)
... (lob)
Stan Versleeuwen (scrimmage)

24 oktober 2021 14:30

C.S.L. van Straaten

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Afgelopen zondag speelde Helden haar 3e thuisduel in deze competitie tegen SV Blerick, geleid door   voormalig trainer van Helden, Erick Verschuren. En alles leek mee te zitten in het begin. Om te beginnen het weer, dat was prachtig; strakblauwe lucht, lekker zonnetje. Maar ook de wedstrijd begon voor de thuisploeg niet verkeerd, want al na 2 minuten staat het 1-0 voor Helden. Het is een mooie bal van Stan Versleeuwen, die via Bart Raijmakers en Mike van Lier voor de voeten belandt bij Bas van den Beuken. Die haalt vernietigend uit, maar de keeper van Blerick weet de bal nog te keren. In de rebound is Freek Kessels er echter als de kippen bij om de 1-0 binnen te schieten. Toch weet Helden het goede begin niet voort te zetten en is het Blerick dat meer en meer grip op de wedstrijd krijgt. De grootste kans krijgen ze echter uit een counter die door de verdediging van Helden slecht wordt verwerkt. De kans wordt echter om zeep geholpen door de speler van Blerick, die de bal hoog over schiet.

Even voor rust valt Bart Raijmakers uit met een hamstringblessure. Nick Verstegen is zijn vervanger.

Dan lijkt Helden toch nog een keer te scoren voor rust. Een voorzet van Tren Giesen wordt bijna in eigen goal gewerkt door de verdediger van Blerick. Ook is er nog een scrimmage voor de goal van Blerick met een hoogstandje van Stan van Berlo, maar zijn bal achter het standbeen langs, waarmee hij zijn tegenstander voorbij speelt, leidt niet tot een tweede treffer. En zo rusten we met een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg.

In de tweede helft is Blerick een stuk sterker nog en gaat er aan Heldense kant niet heel veel meer goed. Blerick maakt in de 54e minuut de verdiende gelijkmaker. Blerick omzeilt de buitenspelsituatie, de steekbal is perfect gegeven, en de 1-1 is daar.

20 Minuten later maakt Blerick ook de 1-2. Nu gaat het mis in de Heldense defensie op communicatief vlak. De snelle aanvaller van Blerick maakt hier handig gebruik van en 1 tegen 1 lobt hij de bal over de uitgekomen Nick Bouten.

Langzaam tikken de minuten weg en daarmee ook het geloof op nog een punt. En toch, en toch is daar die veerkracht. Helden recht nog eenmaal de rug en het is typerend dat het uiteindelijk de mee naar voren gekomen verdediger Stan Versleeuwen is die de bal binnen weet te tikken. Sommigen spreken over een ‘lucky goal’; maar je moet er wel staan.

Niet veel later fluit de scheidsrechter voor het laatst. Helden speelt (weer) gelijk. Voelde het in Tegelen nog als een verlies, vandaag was dat precies andersom en werd het punt gevierd.

Zondag wacht het Brabantse Liessel, dat de competitie niet goed is begonnen en snakt naar een 3-punter. Het belooft weer een spannende pot te worden.

Succes mannen.