Onnodig verlies Jo15-3jm!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Er zijn van die dagen dat alles klopt! Je wordt wakker, hebt voor de afwisseling geen kleffe bek, doet de gordijnen open en de zon schijnt. De vogels fluiten, ontbijt wordt klaar gemaakt en iedereen heeft goede zin. Gewoon een echt lekkere dag….Vandaag was dus NIET zo’n dag!!! En waarom niet dan? Nou wel hierom:  Gino, Jorn en 2 leiders helaas verhinderd, lange broek aan getrokken terwijl het steeds warmer werd, een scheidsrechter die niet komt opdagen en we dus zelf moesten fluiten, ballen die er niet in wilde, penalty tegen, bal van de lijn gehaald, bal op de lat, niet opletten met als eindresultaat 3-4 verloren tegen Blerick.

Toch nog even terug naar de wedstrijd. Toen we wilde beginnen bleek dus dat de scheidsrechter niet was komen opdagen. Dus zelf fluiten en samen met een vlagger betekende dat dus dat er geen leider op de bank zat om te coachen of te wisselen. Maar met een stopwatch en de timer op de telefoon kun je blijkbaar toch fluiten en wisselen. Wie zei nu dat mannen niet twee dingen tegelijk kunnen….We begonnen eigenlijk niet eens zo slecht en kwamen door Mika op 1-0 voorsprong. Blerick kwam beter in de wedstrijd en met een hoge bal werd invalkeeper Freek verschalkt! Niet lang daarna kregen we ook nog een penantie tegen en stonden we warempel met 1-2 achter. Kansen kregen we met enige regelmaat maar het lukte Mees gewoon niet vandaag. Hoe goed Wout en Ries ook aan de linkerkant ondersteunde. Met kunst en vliegwerk wist Blerick telkens de bal van de doellijn te halen. Na rust was de opstelling wat gewijzigd om wat meer druk te kunnen zetten en dit lukt ook een beetje. Melle was linksback blijven staan want dat ging gewoon goed. Mika maakt z’n 2de en even later ook vallende en rollebollend zijn 3de ! Een hattrick! Én we stonden weer voor met 3-2. Het leek weer de goede kant op te gaan, Saar zweette zich het apenzuur en Sil durfde af en toe naar voor te gaan maar niks hoor! Fedde alleen op de keeper, een hoog schot over de keeper…even wachten…op de lat!!! Irritaties aan beide zijde liepen wat op maar gelukkig wisten Dirk en Kyllian het achterin toch bijna altijd voetballend op te lossen…met hun loopvermogen werd menig aanval de kop ingedrukt!

Bij Saar was het lampje uitgegaan en Nick was net genoeg uitgerust om weer meters maken! In menig duel kon hij weer z’n tanden zetten….Toch was het Blerick die de aansluitende treffer maakte en ze roken spreekwoordelijk bloed! Nog 1,5 minuut volhouden, dat moest toch lukken maar het mocht niet zo zijn. Een laatste hoekschop caramboleerde (soort afketsen) via Kyllian op de paal! Oef! Net geen eigen goal! Maar vervolgens stond er een heel legioen blauwhemden naar de bal te kijken en allemaal denkend dat een ander wel die bal zal wegrammen. Maar dat gebeurde dus niet. Sterker nog, eentje van Blerick ramde de bal weg maar wel bij ons in het doel. Onhoudbaar voor Freek!
Daarna was het te laat om er nog iets van te maken! Na het eindsignaal kwamen de nodige frustraties los omdat het besef er was dat we dit niet hadden hoeven te verliezen! Jammer natuurlijk maar iedereen heeft zich 110% gegeven vandaag en dat is ook iets waard! Het was gewoon niet zo’n dag vandaag….laten we het daar maar op houden!