Engelse weken deel 2/4

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Deze zondag… uh dinsdag staat de wedstrijd tegen de heren van Oranje Blauw’15 op het programma. Een tegenstander die voor H3 redelijk onbekend is, maar enkele jaren terug nog een tegenstander van Helden 2. Een geduchte tegenstander dus die ook dit jaar bovenin de middenmoot mee draait. Dus zeker een tegenstander om rekening mee te houden. Dit hebben we dan ook met z’n alle gedaan en iedereen is netjes thuisgebleven op maandag. Behalve Rob die heeft nog een keer of 20 de koeberg beklommen om zo zijn opgelopen trainingsachterstand weg te werken. Goed bezig allen!

Trainer Tiesse heeft ten opzichte van afgelopen zondag Pipe ingeruild voor Jesper in de basis elf en verder weinig (misschien tegen de verwachting in) personele problemen. De warming up is gretig en lijkt een voorbode voor weer een heerlijk avondje. Alvast vooruitlopend op de zaken, jammer van Ajax!

De wedstrijd begint op veld 1, zoals het eigenlijk hoort voor de volgevreten vedettes van H3. Kort in het duel en gretig voor elke meter. Volle bak druk en de tegenstander word gedwongen de lange bal te geven. Helden 3 probeert het spel te maken en dit lukt vrij aardig, maar laat zich ook meevoeren met de hoge intensiteit van de pot. Iets te gehaast en soms net de verkeerde keuze maken, daar waar soms een simpele een- twee zorgt voor veel meer rust en ruimte. Al met al zal de technische staf het goedkeurend hebben aangezien vanaf de zijlijn. Ook krijgen we via de snelle (niet allemaal) spitsen enkele kansjes. Net een been van de tegenstander of een handje van de keeper, buiten de 16 meter voorkomen een voorsprong voor de Dörpers. Net voor rust krijgt H3 een vrij trap op randje 16. Keeper zet de muur vakkundig neer en Tunke deponeert deze evenzo in de hoek van dezelfde keeper, 1-0. Lekker zo net voor rust. Overigens heeft Oranje Blauw deze helft een bal bij Pis in de handen gekregen en dit was een verdwaalde pass. Keurige eerste helft.

Trainer Tiesse prijst in de rust de werkethiek van de Dörper jongens, maar waarschuwt tevens voor het gevaar van gemakzucht. Enkele oudgedienden gaan vroeg naar buiten om de stramme spiertjes nog los te krijgen en we kunnen weer beginnen aan de tweede helft.

Deze begint iets minder gretig, maar na enkele positief- kritische aanmoedigingen pakt H3 de draad weer op. Kort in het duel zitten en iets meer rust aan de bal. Ook een keer een tikkie terug prima. Een slimme loopactie van Tunke bewijst weer eens dat snelheid niet altijd nodig is en als de pass dan goed is komt hij een op een met de keeper. Via een stiftje komt de bal bij de goed meegelopen Ruben en zo staat het 2-0. Helden wisselt hierna de moegestreden Nicknack, Ruben en Rob. Aangezien we in de Engelse weken zitten geen overbodige luxe. H3 houdt in het verdere verloop stand en geeft geen enkele kans weg vandaag. Chapeau! Iedereen had vandaag de MotM bokaal kunnen krijgen want het was een echte teamprestatie. Uiteindelijk gaat Jesper er dik verdient mee vandoor. 90 minuten lang kort zitten, het schijnt zelfs dat hij mee in de auto naar Posterholt en/of Vlodrop is gegaan.

Wederom 3 hele belangrijke punten voor Helden 3 welke zich nu ook officieel lijstaanvoerder mag noemen, in ieder geval tot zondag want dan staat weer de volgende wedstrijd op de rol. Dit keer mogen we naar Susteren afreizen, een tegenstander die we nog goed kennen van de heenwedstrijd. Een wedstrijd die we uiteindelijk met de hakken over de sloot hebben weten te winnen. Dus we zijn gewaarschuwd en hopen dat de foamrollers en de zalfjes weer hun werk doen zodat we aanstaande zondag weer een representatief elftal op de been kunnen brengen.