Wederom tres puntos!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag een doordeweekse wedstrijd tegen DVO, gelukkig hebben we zo’n goed hoofdveld zodat dit geen probleem is. Qua resultaten een wisselvallige ploeg, verder hebben we hier iets recht tegen te zetten vanwege het onnodige gelijkspel in Sittard. Net als ons maakt Mat ook wel eens fouten en dat is terug te zien in de opstelling. Achja dat is hem vergeven, het is al heel wat dat er 12 fitte spelers zijn (en 2 A-spelers).

DVO begint een stuk gretiger aan de wedstrijd dan Helden, de eerste 10 minuten zijn dan ook voor de uitploeg. Dit leidt niet tot kansen voor de uitploeg, maar Helden wordt wel teruggedrongen op eigen helft en weet er zelf niet uit te komen. Daarna slaat het spelbeeld om en zijn het de blauwhemden die kans op kans (met name uit standaardsituaties) weten te creëren. Rond de 20ste minuut heeft onze notulist Ola welgeteld 4 kansen genoteerd. Deze worden bijna allemaal voorbereid door Mo, zijn vrije trappen en corners komen perfect voor maar o.a. Dollo en Ekkel weten dit niet tot doelpunt te promoveren. Dan volgt een ludiek momentje, De Witte imiteert Jacobs en laat een ingooi uit zijn handen vallen. Daarna komt de linksbuiten naar de trainer toe en heeft een goede analyse: ‘Die ene back (Jesper) is toch wel snel, daarentegen is de andere back (De Witte) een stuk trager’. Geen speld tussen te krijgen, het scheelt ook een kilo of 15 tussen onze backs. Terug naar het voetbal, uit het niets valt de 0-1 voor DVO. Via een counter wordt de buitenspeler de diepte ingestuurd. Deze rent onze verdediging eruit en is eerder bij de bal dan onze (te ver) uitgekomen keeper en schiet de bal tegen het netje. Eén minuut later staat het echter alweer gelijk, Lenders rent zijn directe tegenstander eruit (ondanks enkele meters achterstand). Hij omspeelt de keeper en schiet net hard genoeg – aanvoerder is met zijn tackle net te laat – om dit tot doelpunt te promoveren, 1-1! Het ‘momentum’ is bij Helden en weet dit ook uit te drukken in de score, vijf minuten later wordt Verstegen aan de rechterkant diep gestuurd. Zijn hoge voorzet komt bij Tegel terecht, de meeste van ons hadden deze zo hard mogelijk op doel getrapt. Tegel neemt de volley echter rustig met zijn binnenkant en deze gaat in de verre hoek raak, 2-1! De volgende kans is voor Mo na goed overzicht van Dollo. De inzet met links van Mo wordt door keepertje goed gepareerd, de daaropvolgende corner is echter wel raak. De enige slecht genomen corner door Mo komt via iemand voor de voeten van Lenders en hij loopt de bal binnen, 3-1!

De rust duurt voor het gevoel zeer kort of het komt doordat iedereen wel het woord wil nemen. Achja de jarige Ekkel (37 jaar geworden die veteraan) moet iets vaker zijn blaas legen dan de jonkies, hij besluit dan ook maar even achter de goal van Knip te gaan pissen bij het opkomen van het veld. Diezelfde Ekkel leidt na 5 minuten de goal van DVO in , met indribbelen verliest hij de bal waardoor de rechtsbuiten een vrije doortocht krijgt richting Knip. Eén op één met Knip rondt hij beheerst af en dat betekent 3-2. Het spel van Helden in de tweede helft is een stuk minder dan het laatste gedeelte van de eerste helft. Maar uit een corner van Mo weten we toch de 4-2 te maken, bij de tweede paal wordt deze ingekopt / binnen gelopen door Dollo. DVO raakt geïrriteerd en de 2 heethoofden met een gele kaart worden door de trainer verstandig gewisseld, wij citeren : ‘Anders loopt het hier uit de hand’. Goede keuze! Wedstrijd hobbelt een beetje voort, Tegel wordt voor de eerste keer dit seizoen gewisseld waardoor Ekkel(!) nu alleen het klassement aanvoert van meeste minuten. A-junior Rens komt erin en zorgt voor de nodige dreiging. El Taxi Hicham (man of the match) leidt de 5-2 in, hij onderschept de bal en stuurt Rens diep aan de rechterkant. Zijn goede voorzet wordt door Moebel tegendraads ingekopt. In de 90ste minuut had de 6-2 nog moeten vallen echter schiet Moebel te slap in en de daarop volgende kans wordt door El Taxi helaas net hard over het doel geschoten.

Niet zo’n goede wedstrijd maar wel gewoon 3 punten waardoor we goed mee blijven doen bovenin! Ekkel geeft nog een verjaardagsrondje en voor een dinsdag nog een goede opkomst in de derde helft die een stuk later wordt dan vooraf gedacht. Zondag de uitwedstrijd tegen Veritas, zij zitten in een goede flow en wisten vorige week zelfs van koploper Susteren te winnen.