De liefde van Herm en Hillen gaat door de maag.

Sportclub Irene 11 (zon)

11 september 2022 11:30

P. Maessen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

VV Helden 7 - Irene 11
11-9-2022, 11.30

Goeijemerge dames, heren en alles wat daartussen valt. Gister mochten de heren van Helden 7 weer "de wei in". Waar andere wedstrijden afgelast werden, mochten wij wel aantreden; ditmaal tegen de jongetjes van Irene 11. Bij sommige had ik het gevoel dat Opa Beeks wel eens de vader had kunnen zijn, maar laten we daar maar niet te diep op ingaan. Net zoals tegen Kessel was iedereen netjes op tijd en zelfs Hillen en Subraver hadden tijd in hun agenda gevonden om de mannen uit te helpen. Na een prima warming-up, waarbij beeks wel eventjes een pauze voor hemzelf moest inlassen om te gaan gluren bij de vroulie van dames 1, konden we gaan beginnen aan de wedstrijd. Onze Sjong heeft het nog te druk met zijn hoofdrol in de Revu, dus biggie verscheen gister weer onder de lat.

Net zoals tegen kessel begon de wedstrijd niet al te best, omdat we in de 15de minuut al achter de feiten aanliepen. Irene kreeg de bal bij de goal en schoot hem netjes in de hoek van de goal, onhoudbaar voor Biggie. 0-1, Sund. Maar ook net als tegen Kessel bleef Helden erin geloven en gingen we gewoon door. Na wat onnodige tackels van Irene, en Ramon die 2 man in 1 tackel pakte (tevens wel op de bal), kwam de bal in de 16 bij MR7. Een onnodige tackel op Max zorgde ervoor dat Helden een penalty kreeg. Boney pakte deze kans op zich en scoorde de penalty, 1-1 hoppa. De motivatie kwam terug en kort daarna gaf Boney een goeie bal op Luuk die hem op zijn plaats weer in de goal schoot met een sliding, 2-1 voor de rust, altijd lekker. Verder moet ik melden dat het een verassend saaie eerste helft was buiten de goals, de heat map van Stan Vlier liet ook zien dat hij de middenlijn niet had verlaten, alleen voor zijn wissel.

Na een drankje in de rust, en voor Geert een heerlijk broodje gezond (geruchten gaan dat deze erg lekker was), gingen we weer verder aan de 2de helft. Vanaf minuut 45 was er ook een scout aanwezig aan de zijlijn. Geruchten gaan dat deze scout aanwezig was om te kijken naar Loek zijn sleuteldraagtechnieken, maar helaas ging een golftoernooi voor op deze mooie zondag.  Na een aantal opmerkingen van Irene die wij natuurlijk nog nooit gehoord hadden ("dea scheids heet un blauw shirt aan", "dea scheids flut allein vur helje"), kregen we weer wat kansen die goed benut werden. In de 59ste minuut kreeg (de vandaag jarige) Yorbi de bal en wist deze bij Boney te krijgen voor de 3-1! De staf langs de kant kreeg wel een kleine hartverzakking toen we Boney zagen hinkelen na deze goal, maar gelukkig was dit alleen aanstelleritus. 2 minuten later liet Boney weer zien dat hij de goalengetter van Helden is door slidend de bal in het net te werken voor de 4-1! Ik mocht van Geert hier absoluut geen assist voor opschrijven. 10 minuten later gingen we handballen met Black Mamba Beeks in de 16 meter dus: penalty (weet niet of hij hier iets aan kon doen...). Deze penalty werd wel benut door de jongens van Irene, 4-2, zonde. Daarna werd onze superster MR7 vies neergehaald door Irene en verloor even zijn temperament (in zijn eigen woorden "dat was voor de show"). Hiervoor kreeg de Irener ook een gele prent van scheids Maessen. Na ongeveer 70 minuten moest Yorbi het team verlaten om op tijd te zijn voor PSV, hierover zijn de meningen verdeeld. Het laatste beetje spanning kregen we in de 82ste minuut toen Boney WEER scoorde voor de 5-2, wat was hij op dreef zeg! Met deze eindstand verlieten we het veld en gingen we richting de kantine.

Het fotoverslag wordt dan ook vooral gevuld met foto's uit de derde helft. Waarin we eerst zagen hoe PSV op het nippertje won van het altijd moeilijke RKC Waalwijk, hier ga ik niet verder op in, maar Boney was wel redelijk pissed. Nadat we Joepie van Loon het bloed onder de nagels hebben gehaald in de kantine, gingen we door naar Hozy Cozy, waar de prestaties van de spelers nog even werden besproken. Het enige wat ik hierover wil zeggen is dat Beeks zichzelf een 6 gaf en Harm was het hier niet mee eens, iets met delen door 19? Gelukkig liet de Black Mamba niet over zich heen lopen en dronk rustig zijn biertje leeg. Na de Hozy Cozy komt dan het hoogtepunt van een zondag: de sjaft.
Eten was zoals gewoonlijk weer prima bij de Tram, maar er gebeurde dit keer iets veel mooiers, wat ik nog nooit had gezien in de Tram. Hillen en Herm wilden hun vriendschap graag bezegelen met cadeaus voor elkaar, erg lief. Het begon leuk met 6 ijsjes van Hillen voor Herm. Herm waardeerde dit gebaar, en daarom gaf hij Hillen 10 cornettos terug. Ook Hillen vond dit een mooi gebaar, dus vond hij het nodig om voor 62 euro bier en gehakstaven te kopen met joppiesaus (en 2 bami's). Als kers op de taart kocht Herm nog alle chocomousse op die ze hadden. Laten we zeggen dat de Tram gister een leuke omzet heeft gedraaid aan deze 2 bambinos.

Dit was het weer voor deze week, volgende week de kraker tegen de hekkensluiter van de poule: Reuver 5.

- De Romige Reporter (aka winnaar stef stuntpiloottoernooi 2022)