'Ey! Wat is Eggy ziene echte naam eigeluk?'

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Daar zijn we weer, na een weekje werken, studeren, werk zoeken, raven op de techno en keihard trainen mocht H5 weer aantreden op t eigen Kerkeböske. Om het luxe tijdstip van 10:15 was iedereen in de kantine, behalve Sjers. Door een afmelding moest hij op het laatste moment nog op zoek naar een extra speler. Gelukkig zijn deze bij Sjers altijd dichtbij, en na wat gekaak door de brievenbus bij de achterburen was Pinda van H4 bereidt om ons samen met Jesse van de A1/Jeugd Onder 19-1 uit te helpen vandaag.

Avond voor de wedstrijd werd er al druk gespeculeerd hoe het veld erbij lag, waarbij het best ingestuurde antwoord horizontaal was. Uiteindelijk iedereen om half 9 even op de telefoon kijken, waar Eggy ons kon mededelen dat we toch allemaal de slidingboks en alle andere middelen mochten inpakken, of na konden laten leveren door onze vriendin. Na een vermakelijk warming-up, en de altijd motiverende woorden van Saiyan Nico mochten we om 11 uur aftrappen.

Uitgerust en wel begon H5 dan ook aan de wedstrijd, maar wel nog met de instelling waarmee in de Bookend van het veld werd gestapt. Veel ballen gingen onnodig over de zijlijn, en t spel speelde zich vooral tussen de “sixteens” van beide ploegen af. Zodra Baarlo een keer in de buurt van de goal was, werd er direct een makkelijke penalty gegeven. Een lange ingooi komt bij de nummer 7 van Baarlo terecht, Robin staat in zijn rug, laat zijn handen zien, maar de tegenstander voelt zich toch zo bedreigd dat hij zich wil verschuilen onder de graszoden. Gé verkeerde kant op, 0-1, en zelf nog weinig weten te creëren.

Het wordt er ook niet beter op voor H5, 10 minuten later weet Baarlo na balverlies van H5 snel richting de goal te komen. Na een mislukte halve volley belandt de bal bij een andere speler in een rood tenue, die deze bewust of onbewust over Gé weet heen te koppen. Tijd voor wat veranderingen, door iets hoger te gaan spelen, krijgt Baarlo het moeilijker met opbouwen. En vrijwel direct vanaf de aftrap volgt er een kans voor Munzir, maar het afwerken mist kracht.

Toch volgen er nu 15 minuten waarin H5 kansen weet te krijgen, en beter in de wedstrijd komt. Na een overtreding op de Baarlose helft volgt een vrije trap die mooi voor de goal ingedraaid kan worden. Eggy wil deze gaan nemen, maar vanuit de bank wordt dit afgeraden door Glenn: “Dea mot gewuun noar veur, um te koppen, loat eemes angers dea bal nimme, Delano ofzoe.” Terwijl iedereen nog aan het nadenken was of dit kon kloppen, nam Eggy al de vrije trap. De keeper denkt deze te rustig kunnen vangen, was het niet dat Pinda net hiervoor de bal in het net weet te koppen. 1-2, Anschlußtor, iedereen blij, vooral met Glenn en zijn vooruitziende blik.

Hierna volgt bijna een van de hoogtepunten van dit seizoen, weer is het Eggy die de bal voor de kist brengt, waar onze captain op Fishimović achtige wijze de bal met maar net over de goal heen schiet. Altijd stoppen op een hoogtepunt, dus het was dan ook tijd voor de rust. Hierin werd afgesproken te blijven voetballen zoals in de laatste 15 minuten. En dan zou de gelijkmaker vanzelf wel eens kunnen vallen, zolang we zelf maar geen kansen weggaven.

Kansen weggeven deed H5 dan ook niet, dit zou te zacht uitgedrukt zijn. De perfecte counter werd cadeau gedaan nadat een vrije trap recht in de voeten van een roodshirt werd gespeeld. 25 seconde later stond het 1-3. Na deze snelle tegenvaller bleek ook dat de 15 minuten voor rust meer een opleving waren, want H5 kwam niet meer aan echte kansen toe in de 2e helft. Wel werd er van beide kanten flink wat zaag-en sloopwerk getoond, waar de TC van onder de indruk raakte. Verder wilde onze veteraan EN eeuwige #2 bij het Stef Stuntpiloot toernooi nog even laten zien helemaal niet zo oud te zijn en gooide er een achterwaartse koprol uit. 10 punten voor deze uitvoering, maar helaas had dit geen invloed op de stand en werd de wedstrijd afgesloten met 0 punten.

Volgende week waarschijnlijk de laatste bekerwedstrijd van dit seizoen, ervan uitgaande dat Baarlo niet van VCH verliest, en mogen we om 10:30 aantreden tegen de Melderse.

Tot dan!