Koolen rooie oppe Melderse

Eikelenbosserdijk 6 A
5962NV
MELDERSLO

Na een week shirt loos in Dotje, huisfeestje in Tilburg, en rouwen om de Queen mocht H5 weer aantreden. 9:30 bij de Pool, koffiezetapparaat kapot, maar de bonenmachine deed het gelukkig nog wel. Koffie op, en in het seniorenbusje naar de Melderse. Hier hadden ze nog een doek met wat mooie schietgaten. Na 20 pogingen toch een mooie score gehaald van 0 punten, dat gaat in de wedstrijd dan sowieso beter! Verder steady matige warming-up afgesloten met een fraaie koprol van Boks, deze man blijft maar leveren. Het opstaan ging niet zo soepel, dus voor deze uitvoering maar 7 punten.

Op het hoofdveld, tussen de drachtig ezels en rode kool werd er om 10:30 afgetrapt. Het werd snel duidelijk dat de Melderse aardig met een bal overweg konden. Neem hierbij het stevige fysieke spel, en het duurde niet lang voordat Gé al mocht vissen. Opbouwen van achteruit gaat mis door een foute aanname op het middelveld, en dan is het raak. Via inschuivende verdedigers creëerden de thuisploeg keer op keer een man meer situatie wat tot tweemaal toe tot een grote kans leidde. Hier kwamen we goed weg en met een 1-0 stand zochten we de thee op.

In de rust werd het kantelen even uitvoerig besproken, en werden er duidelijk afspraken gemaakt. Maar zoals ook al vorige week het geval was kon dit strijdplan na 3 minuten de prullenbak in. Een voorzet vanaf de zijkant kon eenvoudig binnengetikt worden. Gelukkig nog 42 minuten de tijd om ons strijdplan uit te voeren, dat 6 minuten later de beslissing volgde was dan wel jammer. Uit een hoekschop werd hard binnengekopt. Maen had van de week Haaland zien springen, en probeerde op dito wijze de bal weg te werken bij de tweede paal. Helaas bleek Maen geen Haaland te zijn.

De wedstrijd kabbelde wat door, veld was wel geschikt voor slidings dus dit werd dan ook volop gedaan. Het voetbal van H5 was een voedingsbodem voor gegreek, en de bank had het druk met het aantal goeie passes tellen. Melderslo kreeg nog 2 grote kansen, maar deze werden zelfs na een glijpartij van Gé niet afgemaakt. H5 kreeg zelf ook nog 2 kansjes maar afdrukken lukte niet.

En daarmee eindigde het bekeravontuur van H5. Melderslo 3 was een goeie tegenstander, maar vandaag waren we niet scherp en fel genoeg om ook maar aanspraak te maken op een doelpunt. Dit gaan we wel nodig hebben in de competitie willen we het dit soort tegenstanders moeilijk maken. Deze begint volgende week om 11:00 (luxetijd!) op waarschijnlijk veld 4 tegen ’t Twitj van Kessel. Tot dan!