Vliegende start JO15-2JM!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Het toernooi in Baexem was gewonnen! Maar ja, wat zegt dit? Tuurlijk is het lekker om zo te beginnen maar zou het een valse start zijn? En Saar was er ook al niet! Nee, na vanavond kunnen we wel concluderen dat het geen valse start was!

Toegegeven, het begin was minder florissant dan de uitslag doet vermoeden. We hadden het eerste kansje maar nadat Gino professioneel, maar geheel volgens de regels, iemand had gevloerd kregen we een penantie tegen! Oei, zo willen we niet beginnen. Gelukkig werd de bal niet een beetje maar royaal over geschoten. Gevaar geweken! Het spel golfde op en neer en we blonken vooral uit door niet te scoren. De kansen waren er echt wel, Ries met een steekpassje op Nick, Fedde die een cornerbal indraaide, Freek die geheel volgens verwachting onder de bal doorkopte, enz. maar efficiënt was het allemaal niet. Sterker nog, billen knijpend werd achterin de 0 gehouden. Een snelle uitbraak bracht verandering, van Fedde naar Freek naar Nick naar Aaron en 1-0 werd genoteerd.

Mees probeerde het even later maar dat was eigenlijk gewoon een frotballetje…maar niet getreurd, dat heeft Mees later goed gemaakt. Een kopbal van Sem uit een corner was ook bijna raak. Maar ja, bijna raak is mis en zo gingen we de rust in. Na een peptalk van de uiterst professionele leiding werden de puntjes even op de “i” gezet! Wat heet zeg, degene die nog van de kantine naar het veld sjokte waren te laat. Actie van Sem op Mees en de 2de lag erin. Aftrappen, even wat gerommel en een actie van Nick; wat gepingel afgerond met een poeier, 3-0 werd genoteerd. Eigenlijk was toen de wedstrijd gespeeld want het werd een redelijk éénrichtingsverkeer naar het “Vinolse” doel. Achterin was het slot erop gegooid door Sep, Fedde, Sil, Kjeld en Jorn. Waar Fedde kilometers maakte, was Sep degene met de technische oplossingen en bodychecks (jaja, is echt zo!). Sil, Kjeld en Jorn waren meer van de no-nonsensacties.

Een schot van Willem op goal was zonder succes maar in de rebound was Mees alert en 4-0 was een feit. O ja, Mees maakte ook de 5de en 6de (op goed doorzetten van Sem). Willem was vandaag niet gelukkig in de afwerking. Het lukte steeds net niet en hij ging, en dat siert hem, niet voor eigen succes en wist vaak andere in stelling te brengen.  Deed Venlo dan helemaal niets? Jawel hoor, maar gelukkig hadden we sluitpost Gino! Met een paar goede acties wist hij het doel vandaag schoon te houden, één keer moest Ries bij springen maar dat is zoals het hoort in een team. Tegen het einde aan werd Jorn genadeloos onderuit gehaald…toch Jorn?...niet te min, we kregen een vrije trap. Beheerst en rustig, zoals Fedde is, werd deze ingeschoten, 7-0! Freek was, zoals wel bekend bij de meeste mensen, weer lekker betrouwbaar. Soms door hard werken, soms door techniek en soms door de bal op de borst mee te nemen! Max had met elegantie laten zien dat hij heer en meester was aan de rechterflank. Voor de wat ouderen onder ons: de vergelijking met Bergkamp werd gemaakt en in de allerlaatste minuut loste Max z’n belofte nog in: met een subtiel hakje bepaalde hij de eindstand, 8-0! Een mooie uitslag om mee te beginnen. Dit geeft de burger moed en volvertrouwen kijken we uit naar de volgende wedstrijd!