Een vechtwedstrijd op het koude veld 4

5988CK
HELDEN

Beste lezers,
Na het puntje van vorige week mochten onze mannen + Jur deze week weer aantreden en ditmaal tegen onze sympathieke vrienden uit Irene. Aftrap 12:15, ofnee toch niet. Dus half uurtje de 3e helft ingedronken in de kantine, kan gebeuren Hans! Tot overmaat van ramp mochten we ook nog aantreden op het koudste stukske grondgebied van gans Durp, ook wel windturbine veld 4 genoemd. De verstoorde wedstrijd voorbereiding werpt meteen zijn vruchten af. De tegenstander staat namelijk binnen 2 minuten al 2 keer alleen voor de keeper, zelfs materiaalman Leengoed had zijn positie langs t benkske nog niet ingenomen. Het 8e had veel moeite met de rappe buitenspelers aan Tegelse zijde. Ondertussen werd steeds meer duidelijk dat er aardig wat brandhout achterin stond bij onze gasten. Helaas worden diverse kansen weer erg mooi om zeep geholpen. Halverwege de eerste helft is het Jens die weet te scoren, helaas in het eigen doel, maakt niet uit Jens, Kuffie weet hoe dit voelt. Op slag van rust valt een van richting veranderd schot ook nog binnen, ruststand 0-2. 1 voordeel, dan kunnen we de voorsprong ook niet verspelen, op naar de 2e helft. Helaas valt de 0-3 wel erg snel na rust, wordt het dan een afstraffing van jewelste? Aangezien de 70e minuut nog niet eens is aangebroken. Ondertussen pakt Kuffie de domste gele kaart van het seizoen, al vond hij zelf van niet. 10 minuutjes brommen. Irene weet dit overtal niet te benutten en het is zelfs Ian die met een goede kopgoal voor de 1-3 zorgt. Kuffie terug, dus weer 11 tegen 11 zou je zeggen,maar dan is het gefrustreerde mannetje van Irene onze Ian beu en besluit hem dan maar te zagen. Ian maakt nog het nodige theater en zo kan ook deze flamboyante speler 10 minuutjes brommen. Onderweg naar het strafbankje laat hij nog even weten wat hij van Ian vindt, hiervoor verwijs ik u graag naar het fotoverslag. De wedstrijd kabbelt wat door en behalve heel veel gezeik van onze Tegelse vrienden gebeurt er niet veel. Erwin gunt zichzelf nog een invalbeurt en heeft maar wat moeite met de kou, meer lagen kleding dan dat het 8e doelpunten heeft gemaakt dit seizoen. Na 90 minuten gezeik vindt arbitro van dienst het wel welletjes en dus fluit hij voor het laatst. Jammer heren, volgende wedstrijd krijgen onze boys de kans om van de laatste stek af te komen, in een confrontatie met onze vrienden uit metropool Egchel. Voor de verandering spelen we een keertje uit. Tot slot wil reporter van dienst zich nog even wenden tot de Rossige Reporter aka marionet van Sjers, die in een dronken bui probeerde om onze verslagen te manipuleren. Bij H8 wordt uitsluitend objectieve journalistiek bedreven, dus stik maar in je rectificatie.
Groetjes