Helden neem de punten mee naar huis.

RKVVL/Polaris JO15-1

vv Helden JO15-1

Hoofdklasse J

16 februari 2019 14:30

Beste lezers, lezerinnen en supporters van de JO15-1G,

Als ik op vakantie ga, naar laten we zeggen Frankrijk of Spanje, in ieder geval naar het zuiden, dan krijg ik al vakantiekriebels op de A2 ter hoogte van Beek. Het landschap vertoont de eerste glooiingen, de bouw van de huizen is net, of lijkt net wat anders… ja, ja, het vakantie gevoel is daar.

Maar onze jongens en meid moesten vandaag het vakantiegevoel even in de koelkast zetten want ook vandaag ‘moesten’ de punten gewoon weer mee terug de tas in naar Helden. En die punten moesten dan gewonnen worden in Maastricht bij RKVVL Polaris.

En wat weten we nog van die ploeg van de vorige wedstrijd (4-0 voor Helden). Ik heb de verslagen er nog maar even op nageslagen. En wat schetst mijn verbazing:  De een (Uw Razende) heeft het over een terechte en duidelijke overwinning met toch wel enig krachts- en kwaliteitsverschil. En verder natuurlijk over de rentree van Levi na zoveel moeilijke maanden.  De ander (mijn collega journalist) zag een heel andere wedstrijd, waarbij Polaris geflatteerd verloor en een 2-1 meer recht had gedaan aan de uitslag dan een 4-0….. Ja, ja , het is maar net door welke bril je een wedstrijd bekijkt. Ook mijn objectieve kijk wordt zo nu en dan wat vertroebeld, beste lezers, lezerinnen, dat is geen enkele journalist vreemd. Ik zeg u, geen enkele.

Dus de punten moesten mee terug naar Helden. Dat was het doel. En ik kan u zeggen. Dat doel werd bereikt, maar nu moet ik eigenlijk de woorden van mijn collega van de vorige keer omdraaien:  het werd uiteindelijke een (krappe) 1-2 overwinning voor Helden, daar waar op basis van de 100% kansen (1 op 1 met de keeper) een 1-4 of 1-5 toch echt realistischer was geweest. Echter hoe mooi de acties ook waren, onder andere van Me(es)si (we noemen hem niet voor niets zo), vergat ie jammerlijk zijn schitterende solo zelf te belonen met een doelpunt. Ook de Breuk zal nog wel een paar keer wakker geworden zijn zaterdagavond…. Maar goed. De doelpunten van diezelfde Breuk en Jort zorgden gelukkig voor de ogenschijnlijke veilige voorsprong, die 3 minuten voor tijd nog even penibel werd. Echter in de laatste 3 minuten kwamen de Heldenaren niet meer in de problemen en dus konden de 3 punten meegenomen worden naar Helden.

Natuurlijk werd er op de terugweg gekeken naar de concurrentie. En ook die wisten hun wedstrijden te winnen. En dus gaan we een belangrijk weekend tegemoet, want de nummer 3 (Laar) zal de nummer 2 (Geleen Zuid) ontvangen. Wil Laar nog mee blijven dingen om het kampioenschap, dan telt maar één ding en dat is winnen. Als Helden dan in haar thuiswedstrijd tegen Haslou gewoon doet wat ze al zoveel deed dan zou het verschil zomaar weer wat groter kunnen worden….. maar beste Lezers, zaterdag rond de klok van 17:30 uur, dan weten we meer.

Ik wens jullie weer een goede week

En tot ziens op Sportpark Kerkeböske op zaterdag 23 februari. 12:30 uur.

Uw Razende Reporter.