Ook 'the day after' deert Helden niet

Hoofdklasse J

23 februari 2019 12:30

Beste lezers, lezerinnen en supporters van de JO15-1G,

Na de ietwat benauwde maar dik verdiende zege in Mestreech, van vorige week stond vandaag de thuiswedstrijd tegen wederom een Zuid-Limburgse club op het programma: vv Helden – Haslou. De heenwedstrijd weten we nog goed. Een dikke overwinning waarbij Jort tot wel 6x het net wist te vinden. Of hem dat vandaag ook zou lukken was nog maar zeer de vraag, aangezien hij volgens schema op de bank moest beginnen vandaag. Maar genoeg andere kanjers in het veld natuurlijk.

Of alle kanjers ook even fit waren, was echter de grote vraag van vandaag. Waarom vraagt u zich af? Nou dat komt omdat onze jeugdheerser voor de komende Vastelaovend, prins Rowan en zijn Adjudant Mark, uitgerekend de vrijdagavond hun befaamde jeugdprinsen receptie hielden. Tja, en laat nou zo’n 50% van het team daar heen gaan….  En dan moesten de heren en dame ook nog een uur eerder aantreden voor de fotograaf, omdat de plaatselijke supermarkt een mega spaaractie in petto heeft voor alle leden. En dus de haar in de scheiding, mooie vouw in de broek en juh! op de foto ermee. Prachtig toch. Straks heeft iedere voetballer zijn eigen badslippers en als ie naar beneden kijkt ziet ie op iedere slipper zijn eigen kop.

Genoeg over acties en recepties (die naar ik begreep wel errug geslaagd was) en terug naar het voetbal. Meteen na de aftrap al een kans voor de Breuk? Hij onderschept de bal, maar die schiet net te ver voor zijn voeten weg. Anders had het zomaar de vroegste goal kunnen zijn. Niet heel veel later is het Me(es)si met een soortgelijk actie over links. Maar ook hier stuitert de bal te ver weg van zijn voeten en heeft de keeper de bal. 2 Speldenprikjes… maar daar bleef het ook bij. Haslou speelt goed, en Helden rent achter de bal aan, geeft teveel ruimte weg en op het  middenveld zijn het toch echt de gasten die heersen. Wanneer we de bal hebben, wordt er goed druk gezet. Het is Jan die daar niet onderuit weet te spelen, balverlies leidt op een gevaarlijk punt. Zo gevaarlijk dat aan de noodrem getrokken moet worden binnen de 16….. En dat betekent een penalty. En hoe goed Lars ook keept, tegen de 2m lange schutter uit het zuuje, is geen kruid gewassen. Het is 0-1. En niet eens tegen de verhouding in.

De penalty wordt door Haslou benut.

Dit wordt een wedstrijd waarin je als team moet laten zien waarom je bovenaan staat. Ook als het moeizaam gaat. Dan moet er namelijk gewerkt worden. Maar ja…. Die receptie……  zit bij sommigen nog een beetje in de benen. Me(es)i, lijkt het wel te begrijpen en jaagt de groep op en neemt daarbij zelf het voortouw, door regelmatig aanvallend op te stomen. Even vergeet ie het veld groot te maken, maar het is trainer Remco die hem daar fijntjes aan herinnert. Meteen doet Me(es)si wat hem getipt wordt en het betaalt zich meteen uit. Een mooie pass vanuit het middenveld en het is Me(es)si die de belangrijke gelijkmaker binnen tikt met links. De keeper zag er daar niet geheel handig uit, maar dat maakt niets. Opnieuw beginnen en op zoek naar de voorsprong. Dat gebeurt echter niet meer die eerste helft.

Dus moet het in de 2e helft gebeuren. “we” spelen niet richting de kantine…. Maar wij zijn net even anders dan het 1e van Helden en wij scoren aan beide kanten even makkelijk….. Toch? …….   Er wordt erg hard gewerkt door de jongens en meid, dat moet gezegd worden.

Jort knokt voor wat ie waard is.

Maar na 15 minuten staat er nog steeds de 1-1 op het scoreboard. En de gasten beginnen zowaar te geloven in een stuntje… Maar het blijft bij geloven. Want het is de Breuk, die niet echt in de wedstrijd zit maar wel hard werkt,  en die dus dit geloof maar even aan diggelen schiet, zodra hij de bal vrij heeft voor de rechter. Alle receptiestress zit in het schot; een echt receptiedoelpunt zullen we maar zeggen.  En niet veel later weer zo’n receptiedoelpunt van de heer W.K. die er niet veel later zijn 2e nog maakt. Het is dan 4-1 en de wedstrijd is gelopen. De penalty, die er dit keer wel ingaat maakt de eindstand compleet. Een ietwat geflatteerde overwinning mag wel worden gezegd. Aangezien er in Weert niet gescoord werd is Helden weer 2 punten weggelopen bij haar naaste belagers. Maar zij moeten nog naar Dörp komen. Het blijft voorlopig nog lekker spannend aan de kop.

En die receptie van de jeugdprins….?  Die was echt heel gezellig.

Uw Razende.