“Peter, moet de blessuretijd erbij of eraf?

H.B.S.V. 2 (zon)

Assist: Sam Beckers
Tijl Janssen (schot)
Rick van den Broek (afstandschot)
Tijl Janssen (intikker)
Graashookse

17 mei 2023 19:45

G.R. van der Steur

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Weer helemaal opgeladen na de BBQ en de 3 punten tegen de greune, stonden een ander elftal greune op ons te wachten vandaag, HBSV 2. Zij waren nog in de race voor het kampioen, maar dan moesten ze wel alle resterende wedstrijden winnen, anders werd Blerick kampioen. Bij H5 vooral de vraag of deze ploeg wel echt zo goed was, in de uitwedstrijd hadden ze weinig indruk gemaakt, maar misschien had dit ermee te maken dat ze daags ervoor de herenzittingen hadden.

Veld 2 is vandaag het strijdtoneel, en H5 begint nog zonder wissels. Yassin was nog H4 aan het uithelpen, en Maen was nog onderweg na een weekje werk/zeilvakantie. Gelukkig was Tieme bereidt om ons uit te helpen, en was Iwan ook weer van de partij. Eerste kans is voor H5, wanneer bij een vrije trap op een slordige 25 meter Iwan achter de bal gaat staan. Sjers heeft er weinig vertrouwen in, maar de keeper moet zich toch nog strekken om de bal uit de kruising te halen. Verder lijken beide ploegen er baat bij te hebben dat we op een woensdagavond spelen, en niet op zondagochtend. Er worden aardig wat meters gerend, en er zijn bijna alleen maar correcte passes.

H5 krijgt in de eerste 30 minuten de grotere kansen, daar waar HBSV de bal makkelijker rond speelt. Tieme raakt de bal niet vol genoeg als Munzir een corner goed terug legt, en 5 minuten later gaat een een lobje van Munzir net over. Voor de eigen goal wordt het even spannend als Fish een schot van richting verandert, en Gé besluit met de hand de bal 3 keer hoog te houden, voordat hij deze toch maar vangt.

Het laatste kwartier van de 1e helft breekt aan, en hierin lukt alles bij H5. Eerst een ingooi op eigen helft, die bij Sam belandt. Deze geeft een pijl op Munzir, directe tegenstander probeert zijn broek te pakken en niet de bal, dus Munzir kan op de keeper af. Hij activeert de gravity cheatcode aan, waardoor keeper al op de grond valt, en scoort de 1-0. Hierna snel weer een kans, bal gaat van Tijl -> Boks -> Munzir -> Tijl, die van buiten de 16 de bal laag over de grond erin schiet, 2-0. Ondertussen komt Maen aangelopen, die in eerste instantie niet gelooft dat het 2-0 staat.  Dit blijft het ook niet lang, lange bal van Andy op Munzir, die goed luistert naar Boks zijn coachen “leg terug , leg terug, nea neet op rechts, op links, op links”, en Boks schiet de bal vanaf 25 meter kiezel hard in het dak van het doel. Een opgeluchte, “ohhh eindelijk van de 0 aaf” klinkt over veld 2.

Gaat dan alles goed in deze 15 minuten tot aan de rust? Natuurlijk niet, HBSV 2 krijgt nog een corner. Waarzegster Glenn meende zondag de gehele 2e helft dat H5 nog een e.d. zal maken, en dit bleek te kloppen. Alleen pas 3 dagen later. Bij de eerste paal staat onze waarzegster nog in zijn bol te kijken, en de bal valt zo via zijn buik, in het doel, 3-1. Gé was goed op weg, maar weet weer niet de 0 te houden. Scheids fluit direct voor de rust, geen idee wat hierin is besproken, alleen dat Boks na één goal wel erg filosofisch werd: “Trainen is veur de minse die nog neet kinne voetballen, net zoeals liere veur de domme is”.

Over de 2e helft zal ik wat korter van stuk zijn, dan kan iedereen ook meer genieten van het lange weekend, of omdat er gewoon weinig gebeurde.  Er zijn kleine kansjes voor HBSV, en als ze dan een keer Gé omspelen is daar Maen om de bal weg te werken. Irritaties groeien wat, en aan H5 zijde krijgt Tieme na 65 minuten kramp. Zal daar wel in de genen zitten, Melle redt het meestal ook niet tot aan de 20e minuut. Ondertussen komt Kots vanuit H4 zijn voetbalcarrière nog afsluiten bij H5, maar wel met de minimale hoeveelheid minuten.

Met nog een klein kwartier op de klok krijgt H5 via een ingooi de bal bij Munzir, die richting de achterlijn kan. Zijn lage voorzet wordt ingetikt door Tijl, 4-1. De Grashoekse buitenspeler van HBSV is hierna wat aan het kloten met de bal, struikelt erover, en schopt Munzir van achteren als hij probeert zijn fout te herstellen. Scheidrechter had dit niet meer verwacht van deze speler, en is in hem teleurgesteld, hij zelf ook, en mag 10 minuten gaan brommen. Signaal voor Kotsie om er nog in te komen, en mag op 10 zijn laatste meters maken. Andy weet hem nog bijna voor de keeper te zetten, maar helaas het mocht niet zo zijn. Scheids fluit af, en H5 verslaat HBSV 2 met 4-1, en hiermee is Blerick kampioen, felicitaties aan hen! Voor H5 betekent dit dat we nog naar de 4e plaats kunnen, en verder dat er maar 2 ploegen zijn waarvan we niet hebben weten te winnen dit seizoen, Bieslo en VOS. In de kantine wordt nog de 2e helft van City – Real gekeken, en hier blijkt waarom er een odd van 4.5 op winst van Real stond. Zondag mogen we aantreden tegen de hekkensluiter Keuteleut 2, die moeten winnen om nog een kans te maken de laatste plaats te verlaten. Tot dan!