‘De kins zeen det dea beej Toverland werkt’

vvVOS 1 (zon)

... (corner)
... (intikker)
... (penalty)
... (schot)

7 mei 2023 11:15

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen VOS 1 op de rol. Bij Helden 5 een hoop afwezige (is dit toeval of niet?), want dit is nu niet meteen de aantrekkelijkste wedstrijd van het jaar. Boks (blessure), Maen (nog steeds geen nieuwe voetbalschoenen), Sam (andere prioriteiten), Teun (heeft tips opgevolgd en is gaan rugbyen) en Tijl (cultuur snuiven in het Oostblok) waren allemaal afwezig. Gelukkig wist Iwan weer een helftje aan zijn impostante carriere bij te schrijven en waren Herm, Noud en Joey ook van de partij vandaag om ons uit te helpen. Dankjewel!

De eerste helft begon wat chaotisch. Veel afwezige spelers zorgt voor een geimproviseerde 4-5-1 opstelling met een onwennig centrum. Verdedigend ging dit alleraardigst maar in balbezit kwamen we niet tot veel goeds. Wel maakte we VOS het voetballend moeilijk en duurde het lang voordat er kansjes kwamen. Technisch waren de bezoekers goed onderlegd en wisten toch hier en daar een goede schietkans te creeeren waar wij met werklust deze op het laatste moment onschadelijk konden maken. Uit een hoekschop die hieruit volgde werd uiteindelijk toch de 0-1 aangetekend. Blijft een zorgenkindje aan onze kant. Maar na met het hoofd terugleggen kon er eenvoudig binnengeschoten worden. Munzir wist het eerste wapenfeit van Helden niet veel later te noteren. Hij liet zijn directe tegenstander achter zich maar kwam uit voor zijn linkerbeen, zijn schot mistte kracht en de keeper hield eenvoudig tegen. Niet veel later de beste aanval aan Heldenzijde: Iwan wist in de kleine ruimte twee mannetjes magisch aan de kant te zetten (de werkgever kunt u raden na aanleiding van verslagtitel). Hierna toverde hij nog een fluweel passje uit de hoge hoed waarna Munzir Jules met een strakke pass in scoringspositie kon brengen. Laatstgenoemende kwam net een teenlengte tekort om deze aanval tot doelpunt te promoveren.

Hierna werd snel de thee gezocht. Nog niets verloren. Fel blijven in de tweede helft en veel coachen met dit onwennig middenveld. Herm en Noud mochten hun minuten meepikken in de tweede helft en vol goede moed begonnen we aan het tweede bedrijf. Ook hier was VOS de bovenliggende partij, tot kansen leidde dit nog niet, maar drijgend werd het wel af en toe. We moesten alle zeilen bijzetten om in de wedstrijd te blijven. Felle tackels en duwtjes op randje 16 liepen enkele keren maar net goed af. Maar in balbezit blijven was vandaag niet aan ons besteed. Uit het niets kregen we een domper te verwerken. Een lange bal werd totaal verkeerd ingeschat door Gé en met een stuiter kon hij deze niet uit het doel houden. Ook vandaag doemt de naam Cillesen weer bij Gé op, want ook die zag er dit weekend niet goed uit. Met nog 20 minuten te spelen weer een drijgend moment voor het doel. Fish wist met een sliding een voorzet via onze eigen paal onschadelijk te maken, maar bij het onschadelijk maken van de rebound was de noodrem nodig en ging de bal op de stip. De prima leidende scheidsrechter had wedstrijd prima in de hand en hield de kaarten in zijn borstzak. Helaas geen Sam aanwezig vandaag dus de truc van Van Gaal kon niet worden herhaald en dit buitenkansje werd benut, 0-3. Hierna liet VOS de teugels wat vieren en konden Yassin en Andy nog wat hakjes ten tonele brengen. Het schot dat volgde ging helaas naast het doel. Het slotakkoord was van de meest vervelende man op het veld vandaag. Die maar niet leek te begrijpen wat afstandhouden is en continu discussies aanging. Hij wist Gé met een zwabberd schot te verschalken.

Geflatteerd misschien, maar terecht verloren. Zo eerlijk moeten we ook zijn. Met zoveel afwezige brokkeld het stevige defensive blok van Helden 5 toch aardig af. VOS 1 is capabel genoeg om dit in cijfers uit te drukken met een 0-4 tot gevolg. Hopelijk zijn we volgende week weer wat completer en geeft iedereen dan weer thuis binnen de lijnen. Dan staat namelijk de derby Helden - Panningen op het menu. Dus kom volgende week vooral 7 uur te vroeg naar de BBQ op Sportpark Kerkeböske, want het programma begint al m 10:00.

Tot dan!