Niet janken maar Planken!

S.V. Roggel 3 (zon)

vv Helden 4

30 oktober 2022 11:00

C.H. Dortant

Sportpark de Mössehook
Berkenlaan 10
6088AM
ROGGEL

Gooooooeeeeeedemorgen beste lezers!

We beginnen dit verslag wederom met een lieve noot aan onze vrinde van Helden 3. Met het schaamrood op de kaken vertel ik u dat wij verwachten dat een team ons uithelpt MAAR als 11 mensen van ow eigen team niet mee doen is dat door niemand op te lossen en moeten we de hand in eigen of in de boezem van Fleur steken. Diverse redenen werden aangehaald: Leren, PSV, Weekendje met de vrouw weg…Sjang van de parochie zoej men vreuger zegge. (Tenzij je golf speelt of opa en oma 60 jaar getrouwd zijn, dan mag alles). Onze excuses dus aan H3.

Vandaag dus met een heel vreemdelingenlegioen richting Roggel, warempel: iedereen was op tijd en zelfs Mikey en B hadden tijd om te carpoolen vanuit het Kesselse. Beide boys zijn ondertussen hotel de botel dus die zien we nooit meer terug. Nog steeds is Roggel een, laten we zeggen, bijzondere plaatsnaam. Bij het oreren van deze naam hoest ik zomaar een groene op… In ons 2e verslag spraken we overigens over het record van de 44 misbruikte spelers vorig seizoen; maar op deze weg zitten we daar al halverwege het seizoen natuurlijk al aan. Geen man over boord; want Helden 8, De A1, De A2 en Good Old Appele waren allen bereidt een duit in het zakje te doen. Chapeau!

Dan op naar de wedstrijd; snikheet was het….Toptrainer MuscleMuur haalde nog een keer al zijn tactisch vermogen van stal en introduceerde de “Blitzkrieg”. Voor wie geen geschiedenis vroeger heeft gehad: “Het totaal, out of te blue, overrompelen van de tegenstander. Net zoals ten tijden van ene A. Hitler zou ook onze Blitzkrieg geen langdurig effect hebben. Binnen 18 seconden had Sam van Bierlo de 1-0 op zijn schoen liggen; hij was alleen vergeten dat een mens twee benen heeft en wilde nog naar zijn rechter been toe draaien terwijl de bal met links in de hoek plaatsen een betere optie was geweest. Zijn vader kwam nog wel even zijn unterhose nabrengen omdat hij deze vergeten was. Os mam heij mich wrs oethgelache mer de duit dr neet…Vervolgens krijgt H4 binnen 2 minuten 2 goals tegen.….een domper want zelfs toptrainer is te spreken over de 1e helft tijdens de rust. We vergeten ons zelf vooral te belonen met 1 of miss. Heel stiekem 2 doelpuntjes; Buijst n berg, scoort n beetje raakt de paal nog en Jesse vergeet 1-op-1 (na een WERELDSE PASS van de captain) af te ronden. De dreiging blijft continu aan maar zoals gezegd geen doelpunten aan H4-zijde

In de rust koelt H4 af waarna het niet meer in de wedstrijd komt zoals in de 1e helft. Na 70 minuten is der zug lehr en verricht Mikey nog enkele prima reddingen; sinterklaas was ook vroeg in Roggel dit jaar en pardoes wees scheidsie nog een keer naar het stipje omdat er een of andere speler zijn 250e wedstrijd voor de zwarthemden speelden. Dit kadootje wist hij echter niet te verzilveren; waarbij de penalty gewoon waardeloos was ingeschoten maar de rebound wellicht nog slechter was, deze zijn ze nu nog aan het zoeken. Dit kwam de nemer op veel hoongelach te staan. Binnen de 5 meter weet onze zwart witte strijder de bal richting Neer te poeieren; huizenhoog over. Roggel weet wel nog een keer te prikken en zodoende wordt de eindstand op 0-3 bepaald. Voor H4 begrippen met al deze invalspelers geen slechte pot. We danken dan ook alle die bereidt waren om naar Roggel af te reizen; ook Len met zeer strenge vriendin maar wel met kentekenplaathouders mag rijden waarop staat: “Niet janken maar planken”. Kerel een tip; als de vriendin bepaalt, is het de haarlijn die je inhaalt”.

Ook de 3e helft is weer een ouderwetse H4 aangelegenheid. Zoe zaat wie n gipsplaat gaan de meeste H4-rakkers naar huis. Timo kondigt nog een 4e helft aan om 22:48…maar die heeft wrs niemand meer gehaald (Behalve Timo zelf dan). Sillekens vond dat het biertempo te laag lag en begon terstond de pils van de muur af te lekken. Wannabee Sponsor Danny geeft nog een rondje en goedvoeler Max mikt even 2 paracetamol achter de kiezen zodat hij gas kan geven en een keer geen kots hoeft op te ruimen bij appartement Annika. Roddelraaij draait op volle toeren en samen met Yvonne Coldeweijer kan hij wel een mooi juicechannel beginnen. Roos Joosten liep ook nog even langs met Mamma en de conclusie was helder: “Wellicht weet H4 daar wel te prikken”….Enfin; alles bij elkaar kan H4 op deze arbeidsethos voort borduren; laat dit de instelling zijn voor de komende wedstrijden; hopelijk weten we dan ergens, al is het maar een klein, resultaat te boeken.

p.s. Mocht het voorkomen dat wij met allemaal man compleet zijn en iedereen in staat is om 90 minuten te voetballen; geef ik een vat bier! Bij deze…

p.p.s. VAN HARTE GEFELICITEERD B!!

• Gegroet uw rondbuikige reporter