Ga toch krassen...dan win je nog eens wat!

ONDO 3 (zon)

25 september 2022 12:00

P.J.E. Zelen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Liebe Leute, heute tag spielen wir gegen ONDO drei. “Waor likt det?” Was vraag nummer 1….
Daar topografie ook niet mijn goedste vak was hebben we de landkaart er maar bij gepakt. Wist u trouwens dat ONDO staat voor Onderweg Naar De Overwinning…Wat u daar verder aan heeft mag u zelf weten. Zoon van Milf appte om 10:36 “Heren ik kom dr aan, joa te laat is boete”…Hierop schiet de prairiehunter Ivo B. uit zijn bed en snelt zich naar de kantine in de veronderstelling dat hij te laat zou zijn…Wat blijkt we diende pas om 11:00 uur bij elkaar te komen. Wie overigens wel te laat waren en de boetepot mogen spek: Tottie en zelfdebenoemde sterspeler Slaap. Vorige week bleef de gemaakte teamfoto blijkbaar niet plakken, Roy van Breukelen wil een nieuwe poging wagen maar geeft geen garanties dat deze t wel doet. Overigens maakte Tottie daar de terechte opmerking bij dat we vorige week toch ook al n teamfoto gemaakt hadden? Hierop vertelde Data Gerrit dat er eentje voor de beker was en eentje voor de competitie. Tottie knikte instemmend (of ie het begreep laten we even in het midden). Shampoo had zich overigens opgeofferd om met H5 mee te doen…bij het inschieten van de keeper raakte hij echter geblesseerd aan zijn bovenbeen.

Dan een debutant in ons midden; Tijn de Boomchirurg mocht vandaag zijn opwachting maken in H4, alleen maar bier! Hiermee is hij officieel de jongste debutant ooit met zijn 16 jaar en 41 dagen…Er zitten fort wel veel E-nummers in ons voedsel want deze uit de kluiten gewassen bonk (vroeger ook wel een knikker op het schoolplein) stond zijn mannetje wel. Noize meldde zich af; hij was van de trap gevallen. “Dae heet ouk altied get dae mins”…was een veelgehoorde opmerking. Toen Silky vertelde dat er ook acute COPD was geconstateerd zei men “We kinne baeter de blessures opneume die hae nog neet heet gehad”…en toen bleef het muisstil. Strijder Cas was door trainers topfit bevonden; maar ook hij moest naar 10 minuten de strijd staken. Dan op naar de wedstrijd; De eerste fase gaat gelijk op; ONDO is de betere voetballende partij maar krijgt nog geen echte kansen. Binnen 2 keer knipperen staat Helden 4 pardoes met 0-2 achter. Vooral de tweede goal zit er prima in. Het had bij rust uiteindelijk ook 0-4 kunnen staan, echter neemt oud VVV’er Tim P. zijn manschappen bij de hand en al a Sancho tegen Liverpool verschalkt hij de doelverdediger. Met een 1-2 achterstand zoeken we de thee op.

Moijer vertelt dat de captain een goede voetballer is…waarop Timo zegt: “Ik neem aan desse de captain van die anger bedoels toch?”…Heel de kleedkamer ligt in een deuk, captain Andy zijn totale gezag in 2 seconden verloren. Overigens kwam mij ter oren dat de vriendin van Joop of Joep ook aan het kijken was…Asse dr zoe oet zuus dan geisse neet mit Joop toch? Aldus een niet nader te noemen iets dikker persoon die ook een XL aan moet (en in de wandelgangen ook wel Ironman Puke wordt genoemd door het topje wat hij op wedstrijddagen draagt). Enfin; op naar de 2e helft want op de Thee kunnen we nog lang wachten.

In de tweede helft gooit H4 de schroom van zich af; het wordt nog wel 1-3 maar na een mooie aanval schiet Delke knap raak in de topcorner. 2-3…en vanaf dat moment voetbalt H4 best aardig en krijgt het mogelijkheden op de 3-3…Gelukkig kon Boks net niet kaatsen met kots maar de bal verdween evengoed in het zijnet van de kist. Helden 4 zet aan; maar door een onfortuinlijke blunder van “mini Andy” komt ONDO op een 2-4 voorsprong. Hierna is het verweer aan Helden zijde wel gebroken; toch heeft de trage rechtsbuiten nog een werelddoelpunt in petto en met links schiet hij de bal half volley/ half dropkick van een meter of 25 vol onderkant lat 20 cm langs de kruising in het netje achter Mini Andy.

En dan de derde helft; het verslag van 2 weken geleden was niet aan dovemansoren gericht. Suntjens was, met zijn te heet gewassen polo (aldus Slaap), netjes bij de wedstrijd en zijn strijd tegen de kilo’s werd kortstondig gestaakt getuige de liters bier die niet alleen zijn maar in ons aller kelen gulzig hun weg vonden. HozyCozy werd onveilig gemaakt en Frits Verhoeven heb ik nooit meer gezien daar de bank mijn tempel was na al dit zoepgeweld. Het fotoverslag spreekt daarbij boekdelen en doet elk woord te kort over een mooie seizoensstart. wilt u nou ook kansmaken op een van de gratis fotoalbums inclusief verslagen van de afgelopen 3 seizoenen? Dan app “Die vrouwlie zeen dr sjerp oeth” naar de vader van Ivo B.

Bis nachste mahl…